Gå til innhold

Munnbind

Anbefalte innlegg

Skrevet

I starten så var det så rart å gå med munnbind. Man gikk ikke med munnbind kun de som var syke skulle gå med det. 

Men hvorfor er det sånn at alle skal ha munnbind nå? Det var jo snakk om at det ikke hjelper å gå med munnbind? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært veldig effektivt,ville man prøvd det i skolen, særlig vgs og ungdomsskoler fremfor å stenge dem.

• Liker 3
Skrevet

Munnbind hjelper,  men det må andre tiltak til også.

• Liker 2
Skrevet
Hufsakommer skrev (1 time siden):

I starten så var det så rart å gå med munnbind. Man gikk ikke med munnbind kun de som var syke skulle gå med det. 

Men hvorfor er det sånn at alle skal ha munnbind nå? Det var jo snakk om at det ikke hjelper å gå med munnbind? 

De sa det ikke ville hjelpe i starten, heller motsatt. Og det viser seg jo at alle bruker det feil og det har blitt en gedigen sovepute. Folk holder ikke avstand lenger. Det har ikke blitt mindre smitte i noen land som bruker munnbind så det hjelper tydeligvis ikke 😊

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Justlooking said:

Det har ikke blitt mindre smitte i noen land som bruker munnbind så det hjelper tydeligvis ikke 😊

Det er jo feil, med mindre du ignorer en rekke land i Asia.

• Liker 3
Skrevet

Det er bare symbolsk og brukes for å signalisere underkastelse. Lever i hovedstaden og bruker ikke ansiktsmaske overhodet. Ser en og annen som også dropper det, men dessverre ikke mange. Aldri opplevd å få kjeft av fremmede. Så sprø har ikke folk blitt enda.

• Liker 2
Gjest EmKay
Skrevet

Jeg bruker det vanligvis ikke. Kan ikke fordra å gå med munnbind, og så lenge det ikke er problematisk å overholde avstandsrådene så ser jeg ikke grunnen. Men har det alltid med i tilfelle jeg skulle havne i en situasjon der det er vanskelig å holde avstand. 
Ser så mange mennesker som driver å plukker på de, går med de så nesen stikker ut over munnbindet, drar det ned hver gang de skal si noe, osv. Har egentlig mest lyst å fortelle dem at hensikten med munnbindet forsvinner når de ikke klarer å bruke det korrekt, spesielt de som gjør disse tingene og samtidig gir med olme blikk fordi jeg velger å gå uten. 

Skrevet

Jeg jobber som hudpleier og min eneste beskyttelse blir jo munnbind og hansker. Men føles ikke så trygt ut, har kundens ansikt noen cm under mitt og vet at jeg antagelig blir smittet om en smittet person har behandling. Dessuten veldig ubehagelig å gå med munnbind hele arbeidsdagen, og vanskelig å ikke bli fristet til å rette på det eller klø. Eller når man må nyse.. kjempe ekkelt. 

• Opprett ny...