Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har bestemt meg for å gå ned ivekt. Veide 70kg(168cm) og ønsker å være 60+. Har gått ned 2 kg på 1 uke og er veldig fornøgd. Spiser 1 knekkebrød med cottagechese og tomater/agurk til frokost,lunsj og kvelds. 1 porsjon middag. EKS. 2 små poeter, stekt torsk, løk og mye grønnsaker. Spiser noe frukt og gullrøtter imellom. Hvordan høres dette ut? Tror dere jeg fortsetter å gå ned i vekt? Gikk opp 3 kg i sommer pga. røykekutt (tror jeg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dette høres bra ut, men pass på at det ikke blir for ensformig. Viktig at du får i deg de vitaminene og den energien kroppen trenger. Særlig hvis man trener mye ved siden av, er det viktig å ikke spise for lite. Da vil vekttapet avta (Kroppen holder på alt den kan da). Lykke til!!

Skrevet

Vel, trener litt for lite, men har en rimelig aktiv jobb. Har også et barn på 3år som jeg er mye ute med +at jeg går tur. Takk for svar. Håper jeg klarer å fortsette i samme sporet.

Skrevet

Sikkert mange som kan mer om dette enn meg,men.

Jeg mener hvertfall at 1 knekkebrød er -altfor- lite som fullverdig målitd.Mellommåltid, ja, men ikke som frokost og lunsj hvertfall.

Dessuten blir det altfor ensidig kosthold.

Utenom det høres det OK ut - viktig å få i seg mye grønnsaker,men kanskje litt mindre frukt enn normalt.

Hva med å prøve havregrøt til frokost, og kanskje en salat m/kylling,tunfisk,egg e.l. og skikkelig grovt brød ved siden av?

Men som sagt - mange andre her som er flinkere på dette enn meg.

Skrevet

Enig med siste innlegg her. 1 knekkebrød er for stusselig. Skader ikke med 2-3.

Skrevet

1 knekkebrød er ALT for lite. Du kommer til å havne på sparebluss om du fortsetter sånn og da vil du ikke gå ned noe mer.

MEn du må øke litt forsiktig om du har hold på med dette en stund. Øk med 1 knekkebrød til frokost og øk videre oppover.

3 knekkebrød bør være et minimum til hvert måltid. Evnt 1-2 skiver brød med godt pålegg.

Sånn for min egen del kan jeg si at frukt må jeg begrense litt om jeg skal ned i vekt. Maks 2 om dagen på meg og helelr mer grønnsaker. Men det er jo litt individuelt da.

Skrevet

Jeg veide nesten det samme som deg (68 kilo), er like høy som deg, og gikk ned fem kilo i vår. Jeg endret ikke måltider noe særlig, jeg sørget bare for å kutte ut brus/sukkerdrikker og godis. Det er klart man kan gå ned raskere enn jeg gjorde, (jeg brukte nesten fire måneder på 5 kilo), men selv om jeg nå unner meg en sjokolade innimellom har jeg fortsatt ikke gått opp noen av kiloene igjen. For min egen del hadde det vært en altfor stor endring i kostholdet om jeg skulle spist knekkebrød tre ganger om dagen, så jeg ville garantert gått opp igjen alt sammen igjen.

Skrevet

Hei og takker for svar!

Vel eg er jo topp motivert nå da. Er det likt meg så sklir dette gradvis ut. Eg er ser det kan være litt lite, men spiser eks et ekstra knekkebrød om eg er sulten. Tar og litt chips og rødvin i helgen. Syns frukt hjelper når jeg trwenger søtt. Men jeg har all respekt for at slanking kan komme ut av kontroll da jeg jobber med spisevansker på jobb. Eter også vanlige porsjoner når jeg spiser med pasienter på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...