Gå til innhold

Vikar på sykehjem... hvor mange vakter kan man forvente å få?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal starte som vikar på et sykehjem til uken igjen, og lurer på hvor mye jobb jeg kan forvente å få? Noen som vet?

Anonymkode: 440be...ca8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort er sykehjemmet, altså hvor mange ansatte? Jo større sykehjem, jo flere vakter. Og i disse tider er det sikkert mulig å få mye jobb dersom ansatte havner i karantene og så videre. Jeg var tilkallingsvikar i bolig for utviklingshemmede ved siden av studiene, og kunne jobbe hver dag dersom jeg ville i perioder. Andre perioder var det mindre vakter, men i helgene var det ledige vakter nesten alltid. Er sikkert ganske likt på sykehjem. Lykke til!

Anonymkode: 724d8...bbf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor stort er sykehjemmet, altså hvor mange ansatte? Jo større sykehjem, jo flere vakter. Og i disse tider er det sikkert mulig å få mye jobb dersom ansatte havner i karantene og så videre. Jeg var tilkallingsvikar i bolig for utviklingshemmede ved siden av studiene, og kunne jobbe hver dag dersom jeg ville i perioder. Andre perioder var det mindre vakter, men i helgene var det ledige vakter nesten alltid. Er sikkert ganske likt på sykehjem. Lykke til!

Anonymkode: 724d8...bbf

Håper det :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper det :) 

Det er forresten 62 beboere der :) aner ikke om det er mange eller få! Men på avdelingen jeg skal jobbe på er det 13 (tror jeg). 

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å gjøre en særdeles viktig og meningsfylt jobb. Håper du kommer til å trives 🙂

Anonymkode: 67a0d...ab0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 3-5 dager i uka. Og jeg er selektiv med vakter jeg tar også. Det er 40 beboere. 

Anonymkode: c1519...c17

• Liker 1
Skrevet

Ganske umulig å svare på! Hos oss går det opp og ned. I perioder veldig mye ledig, og i andre perioder er det lite å få. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kommer til å gjøre en særdeles viktig og meningsfylt jobb. Håper du kommer til å trives 🙂

Anonymkode: 67a0d...ab0

Håper også jeg vil trives, er egentlig drit nervøs 🙈 er over 30 har ikke jobbet med noe lignende før, men har et ønske om å omskolere meg til sykepleier i fra høsten av :)

AnonymBruker
Skrevet

På sykehjemmet jeg jobber sier assistentene/vikarene at det er lite vakter å få. Mest på helg og ferier. Skyldes nok at det er veldig godt arbeidsmiljø og derav lite sykefravær. Er nok langt i fra sånn på alle sykehjem vil jeg tro. 

Anonymkode: 08dfd...4ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Monabanana skrev (1 minutt siden):

Ganske umulig å svare på! Hos oss går det opp og ned. I perioder veldig mye ledig, og i andre perioder er det lite å få. 

Håper på noen vakter pr måned i allefall, også skal jeg jobbe fulltid i sommer..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På sykehjemmet jeg jobber sier assistentene/vikarene at det er lite vakter å få. Mest på helg og ferier. Skyldes nok at det er veldig godt arbeidsmiljø og derav lite sykefravær. Er nok langt i fra sånn på alle sykehjem vil jeg tro. 

Anonymkode: 08dfd...4ef

Er innstilt på å jobbe helger i allefall, da får jeg i såfall heller jobbe hver helg i en periode... også regner jeg kanskje med å få en kveld eller noe sånt pr uke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg skal starte som vikar på et sykehjem til uken igjen, og lurer på hvor mye jobb jeg kan forvente å få? Noen som vet?

Det kommer an på sykehjemmet. Om alle stillinger er besatt og det er lite sykmeldinger så kan du ikke forvente så mye. Om du er på et sted med dårlig arbeidsmiljø er sjansen stor for at sykefraværet også er høyt, og da vil du få mange vakter. 

På min arbeidsplass er det lite vakter nå. Alt fra 2 til 4 vakter i uka, som oftest bare 2, noen ganger 3. Det er fordi alle stillinger er besatt, vi er mange vikarer om vaktene. Jeg er heldigvis den vikaren som har vært der lengst så jeg blir først prioritert av vikarene. Men var en lengre periode på ett år hvor jeg jobbet 100%. Da var det flere ubesatte stillinger og flere sykmeldinger. 

Men det er ALLTID behov for folk på helg, så om du kan jobbe helg... Kjør på. 

Anonymkode: fba22...035

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er innstilt på å jobbe helger i allefall, da får jeg i såfall heller jobbe hver helg i en periode... også regner jeg kanskje med å få en kveld eller noe sånt pr uke.

Da får du nok mange vakter. Sjefene blir også glad i de som jobber helg, jeg snakker av erfaring. ;) Jobber så og si hver helg selv. 

Anonymkode: fba22...035

• Liker 1
Skrevet

Antagelig ubegrenset 

AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier så varierer det nok fra sted til sted hvor mye vakter som er ledig og hvor mange vikarer som er tilgjengelig. Så avhenger det jo også av hvor godt du fungerer, gjør du en god jobb får du flere vakter enn om du ikke presterer så bra. 

Anonymkode: 5ac50...32e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Som de andre sier så varierer det nok fra sted til sted hvor mye vakter som er ledig og hvor mange vikarer som er tilgjengelig. Så avhenger det jo også av hvor godt du fungerer, gjør du en god jobb får du flere vakter enn om du ikke presterer så bra. 

Men er det ikke slik at man får tilgang til det system og melder seg på ledige vakter?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er det ikke slik at man får tilgang til det system og melder seg på ledige vakter?

Å melde seg betyr ikke at du får vakten, det betyr bare at du kan den aktuelle vakten, så er det opp til leder å fordele. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Å melde seg betyr ikke at du får vakten, det betyr bare at du kan den aktuelle vakten, så er det opp til leder å fordele. 

Ok :) 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet som ringevikar på sykehjem tror jeg at jeg var der mer enn de faste. Jobbet mange helger på rad og fikk vanligvis overtid hver måned. Jeg ble ofte ringt først fordi de visste at jeg sa ja til å komme på jobb, på samme måte sluttet de å ringe til vikarene som enten ikke tok telefonen eller som sa nei til å komme. 

Anonymkode: 9aa3c...cb8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg jobbet som ringevikar på sykehjem tror jeg at jeg var der mer enn de faste. Jobbet mange helger på rad og fikk vanligvis overtid hver måned. Jeg ble ofte ringt først fordi de visste at jeg sa ja til å komme på jobb, på samme måte sluttet de å ringe til vikarene som enten ikke tok telefonen eller som sa nei til å komme. 

Anonymkode: 9aa3c...cb8

Jeg er også en sånn som ikke sier nei hvis jeg blir spurt om å jobbe, og kan gjerne jobbe kvelder og helg. Gjør meg ingenting 😊 ts!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...