Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen i 1.5 år med en fantastisk fyr. Han er snill og god mot meg og egentlig alt jeg ser etter i en mann.

Men én ting som har kommet frem litt etter litt er at han misliker hunden min :(

hunden min er snill som dagen er lang og hun elsker han. Hun er en liten yorkie jeg har hatt i snart 8 år. Krever lite egentlig. Og jeg tar jo alt ansvaret med mat og stell. Og hun blir ikke behandlet som en baby og er ikke ulydig eller gneldrete eller noe sånt.

Før brukte vi å gå turer sammen. Nå virker han mer og mer irritert når jeg har med hunden på tur.  Sier han ikke liker å gå på tur med hund. Og at han ikke vil bli med dersom hunden skal vere med osv. 

For meg er dette veldig trist. Hunden er jo litt som barnet mitt. Jeg er veldig glad i både mannen og hunden. Mens nå føler jeg at jeg må velge mellom hvem jeg vil ha med på tur. Og tur uten å ta med hunden virker så slemt mot henne. 

Har prøvd å snakke med han om det men han sier bare at han ikke er så glad i hunder og at han hater å gå tur der hund er med. 

Personlig føler jeg han burde klare å ta seg sammen på akkurat det punktet her. Mens han ser ikke problemet med at jeg velger å gå på tur med hunden uten han fordi det er jeg som har valgt å få hund. 

Er han barnslig her eller er det jeg som bare må godta at sånn er han?

Anonymkode: a9389...5ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri data en som ikke var dyrevenn eller minimum godtok at dyret var der. 

Anonymkode: 120de...c8c

• Liker 45
Gjest lillefrøkengrei
Skrevet

I min verden er det en selvfølge at skal jeg gå en tur med noen så er hunden med, med mindre samboeren min allerede har gitt den trim den dagen. 

jeg er helt enig i at han burde klare p ta seg sammen. Bikkja er jo så liten at du ikke merker at den er der en gang sammenlignet med mitt store troll på 30 kg

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten godta at det er hans følelser. 

Var i ca samme situasjon for noen år siden.  Vi hadde vært sammen ca 1år,når kjæresten sa hen ikke likte hunden min. Hunden min blir 9 år til høsten.

Sikkert ikke det du vil høre, men for meg var en fremtid med noen som ikke liker dyr vanskelig å se for seg. 

Anonymkode: 770ce...4e4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Velg kjæresten framfor hunden!

Anonymkode: 01b17...355

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han klapper av og til hunden og tar henne på fanget. Men ikke så ofte som hun helst vil da. Og han er jo snill med henne inne og godtar at hun er der.

Det er mest på tur problemet er. Jeg kan liksom ikke fatte og begripe hvorfor. Hun er jo så liten og lager aldrinoe styr. Han er snill mot dyr men er nok ikke spesielt opptatt av dem. Og han sier han ikke liker å gå på tur med noen slags hunder. Det er ikke bare min. 

Men ja. Kjenner det er sårt. 

Anonymkode: a9389...5ed

AnonymBruker
Skrevet

Han evner altså ikke å inkludere det som betyr noe for deg, og som var der før han. Som han faktisk valgte helt selv å inkludere i sitt liv? 

Han høres ganske barnslig ut, klarer han ikke å sette ord på hvorfor? At han ikke liker hunder er et dårlig svar iom. at han valgte hund i sitt liv selv.

Anonymkode: 9b320...bd0

• Liker 14
Gjest Tamsi
Skrevet

Jeg er heller ikke så glad i hunder, og har egentlig ganske lite tålmodighet med dem før jeg blir lei. Venners hunder som tigger mens vi spiser middag hos dem feks. Men selvsagt skal hunden få være med hvis vi skal ut på tur. Det har da ingenting å si - så lenge hunden kan oppføre seg.

Jeg forstår han dersom hunden stopper annenhver meter, bjeffer på alt rundt eller løper rundt beina på dere da. Har selv en venn jeg bare ikke orker å gå tur med lenger på grunn av at bikkja løper rundt beina mine så jeg må passe på hvert eneste steg.

Skrevet

Hva er det med disse folkene som går inn i forhold med noen som har dyr, når de ikke liker dyr 😠 

Jeg kommer ALDRI til å velge en mann over hunden min. Ikke at det er ett tema for meg, for fikk min hund av min kjære ❤️

Men har jo vært der tidligere, og det kom tydelig frem dag 1!

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle liker hunder, det må du bare godta. 

Anonymkode: 035dc...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snu litt på det: han kunne jo droppa å bli sammen med deg om han syns hunder er så fæle. Det er idiotisk at han nå setter deg i en situasjon hvor du må velge mellom dem, lenge etter dere ble sammen. 

Ta med bikkja på tur. Han kan holde kjeft og skjerpe seg. Om hunden ikke plager han og verken gneldrer eller lager spetakkel, så er det uproblematisk. Om det derimot går utover turen på et negativt vis at hunden er med, så skjønner jeg han, men hva skal problemet i så tilfelle være? 

Helt innafor å ikke like den og den typen dyr, men i dette tilfellet er han urettferdig. 

Anonymkode: 16c56...535

• Liker 15
Skrevet

Han er barnslig og sutrete og falsk. Dette er noe han burde opplyst om i starten av forholdet. 

En liten yorkie - herregud, så nusselig. Dem er jo bittesmå. Kan ikke skjønne hvordan man kan mislike en slik liten søtsak. Eller noen dyr, for den saks skyld. Men bjeffer hun mye? Er det det han misliker? 

Kanskje det ikke handler om hunden engang. Kanskje det er noe annet han er sint/frustrert for i forbindelse med forholdet deres, også lar han det gå utover hunden. Eller kanskje han ønsker å såre deg pga. innestengt aggresjon?

Du må snakke med ham. Spørre hvorfor han plutselig ikke liker henne, og at det er viktig for deg at han respekterer henne. Hun er barnet ditt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke liker hund.. altså

Anonymkode: 8fba7...e9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (1 minutt siden):

Han er barnslig og sutrete og falsk. Dette er noe han burde opplyst om i starten av forholdet. 

En liten yorkie - herregud, så nusselig. Dem er jo bittesmå. Kan ikke skjønne hvordan man kan mislike en slik liten søtsak. Eller noen dyr, for den saks skyld. Men bjeffer hun mye? Er det det han misliker? 

Kanskje det ikke handler om hunden engang. Kanskje det er noe annet han er sint/frustrert for i forbindelse med forholdet deres, også lar han det gå utover hunden. Eller kanskje han ønsker å såre deg pga. innestengt aggresjon?

Du må snakke med ham. Spørre hvorfor han plutselig ikke liker henne, og at det er viktig for deg at han respekterer henne. Hun er barnet ditt. 

Barnet, har TS føda den hunden 🤣

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnet, har TS føda den hunden 🤣

Ja, visste du ikke det? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er jo en enkel løsning her.
Hunden kan ikke gå tur med seg selv, det kan kjæresten din.
Ergo så går du tur med hunden, om kjæresten velger vekk å gå på tur med deg fordi hunden er med, er ikke ditt problem.

Skjønner det er sårt, alle liker ikke dyr, men syns dette er rart at det først kommer fram etter 1,5 år. 
Hvorfor har han skjult det for deg fram til nå?
Fordi han tror du er blitt så glad i han nå at du vil velge han foran hunden?
Hva annet vil han kreve av deg i forhold til hunden, nå er det bare turer, hva blir det senere?

Anonymkode: 9f5af...f0f

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok å ikke like hunden, men rart at han har problemer med at den er med på tur når der oppfører seg greit. Det må han nesten bare leve med. 

Anonymkode: a0619...787

• Liker 3
Skrevet

Altså, er det kun på området "gå tur" at denne misnøyen med hunden kommer fram? Virkelig? Det syns jeg er ekstremt sært.

Jeg spør fordi jeg som tidligere "ikke en hundeperson, ihvertfall" har fått en ny kjæreste med hund, og tenker at gåturene faktisk er 1/10000 arenaer hvor en person som irriteres av en hund kan bli irritert. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Velg kjæresten framfor hunden!

Anonymkode: 01b17...355

Velg hunden framfor kjæresten!

Anonymkode: 394b6...56a

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke fortsette å være sammen med denne fyren. Regner med at du ikke kan se for deg å leve uten dyr, og han kommer aldri til å godta en ny hund når det blir aktuelt. Det blir forhåpentligvis mange, mange år til, men likevel.

Anonymkode: 67f06...0a1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...