AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Stillingen jeg har gått i vikariat siste året er nå utlyst som fast stilling. Arbeidsgiver har allerede praktisk talt sagt at stillingen er min, og at søknaden kun er nødvendig da dette er en offentlig arbeidsplass. Men hvordan skal jeg utforme søknaden? Etter å ha jobbet der et år så kjenner de jo meg allerede, og en lang søknad virker litt overkill. Eller hva mener dere? Anonymkode: 36ac4...a91
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Jeg gjorde det samme, og skrev mest om motivasjonen min. Skrev også litt om hva jeg synes jeg bidrar med i stillingen og fremtidig utvikling og sånt. Fikk jobben. Anonymkode: 4726e...73e 1
mmd Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Skriv en helt vanlig søknad, men si noe om hva du hat lært/fått it av tiden du har jobbet der. I det offentlige gjelder kvalifikasjonsprinsippet, du er ikke garantert jobben uansett hva de sier. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #4 Skrevet 16. mars 2021 mmd skrev (8 timer siden): Skriv en helt vanlig søknad, men si noe om hva du hat lært/fått it av tiden du har jobbet der. I det offentlige gjelder kvalifikasjonsprinsippet, du er ikke garantert jobben uansett hva de sier. Dette. Ikke ta lett å det, skriv en vanlig søknad, og fremhev erfaringen du har fra stillingen allerede! Det kommer også an på hva slags stilling det er - hvem ser på søknadene? For noen stillinger er det en uavhengig komité. Anonymkode: f155e...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Det er ikke ovrekill. Skriv en ordentlig søknad. Dette er det offentlige, så alt må gjøres etter boken. Hvis du skriver en elendig søknad risikerer du i verste fall at noen napper jobben rett foran nesa di. Anonymkode: ac8b4...0ef 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dette. Ikke ta lett å det, skriv en vanlig søknad, og fremhev erfaringen du har fra stillingen allerede! Det kommer også an på hva slags stilling det er - hvem ser på søknadene? For noen stillinger er det en uavhengig komité. Anonymkode: f155e...b2d Det er bare nærmeste sjef som bestemmer ansettelsen. Men skriver en mellomting, ikke full søknadstekst men ikke altfor kort heller👍 Anonymkode: 36ac4...a91
imjohansen Skrevet 16. mars 2021 #7 Skrevet 16. mars 2021 Jeg må gjøre akkurat det samme om kort tid, og jeg fikk tips fra min nærmeste leder om å fokusere på hvorfor jeg er kvalifisert og hva jeg bidrar med i den stillingen. Om du jobber med mennesker kan du også vektlegge at det er hensiktsmessig at brukeren har "sitt" personale rundt seg - om det er barn og ungdom, eldre eller annet. Du kan fort fremstå som arrogant om du fokuserer på at du skal ha den aktuelle stillingen. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Stillingen jeg har gått i vikariat siste året er nå utlyst som fast stilling. Arbeidsgiver har allerede praktisk talt sagt at stillingen er min, og at søknaden kun er nødvendig da dette er en offentlig arbeidsplass. Men hvordan skal jeg utforme søknaden? Etter å ha jobbet der et år så kjenner de jo meg allerede, og en lang søknad virker litt overkill. Eller hva mener dere? Anonymkode: 36ac4...a91 Hvis du er med i fagfordbundet så mener jeg at du etter 12mnd i vikariat i en stillingsprosent faktisk har loven på din side om at hvis du søker på denne skal du også få den. Så søk. Skriv i søknaden at etter å ha vikariert i denne stillingen i 12måneder søker du nå som fast ansatt i samme stilling da den lyses ut som ledig. Anonymkode: 4982b...9bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå