AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Vi har fått grillpanne i gave, og lurer på hva vi kan bruke til, og vurderer å bytte den til noe annet. Jeg er vegetarianer, mens samboeren spiser fisk men ikke kjøtt. Når jeg googler hva man kan bruke en sånn grillpanne til er det typiske svaret å steke biff. Men vi spiser altså ikke det. Ser også tips om å grille grønnsaker som f.eks. asparges, men er det noe vits å dra frem grillpanna kun for det? Jeg er litt engstelig for at vi aldri kommer til å bruke grillpanna, og at den bare blir stående i skapet. Noen tips til vegetarretter man kan bruke en sånn stekepanne til? Anonymkode: 819b6...984
Newgirll Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Det finnes jo mange alternativer for kjøtt for vegetarianere, det må da kunne grilles? Burgere osv? Og kan dere ikke ha venner på grilling hvor da deres venner som kanskje ikke er vegetarianere kan grille?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Tja, haloumi ? Er selv vegetarianer og har grillpanne men den brukes kun til biff Anonymkode: 9cfff...515
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Halloumi, grillspyd med grønnsaker, ananas, ostesmørbrød, maiskolber, paprika, squash, og aubergine med masse olivenolje, Anonymkode: e6860...31f 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 Asparges grillet i grillpanne er intet mindre enn fantastisk, jeg kunne lett brukt grillpannen min til kun det. Spis med romesco-saus til - noe av det beste jeg vet. Ellers feks skivet aubergine og squash, til bruk i pastasaus, i salat, eller i lasagne/ moussaka. Grillet skivet gresskar (feks butternut squash) er også nydelig. Også frukt som feks friske ferskener eller aprikoser er supergodt - grill på snittflaten og bruk i salater eller i desserter. Fisk (siden samboeren din spiser det): Jeg anbefaler grillet breiflabb eller grillet piggvar. Pensle skinnfri filet med olivenolje, salte og pepre og grill i 2 min på hver side til du får fine grillmerker. Hvis du har et tykt stykke kan det trenge 3-4 min ettersteking i ovnen. Hvis dere spiser endel vegetarburgere er det ellers en god idé å grille burgerbrødene på snittflatene rett før servering - jeg har blitt helt avhengig av å gjøre dette med burgerbrød. Det utgjør en enorm forskjell for smaken utrolig nok. Anonymkode: 2af66...b3d 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Vi bruker grillpannen mye til grønnsaker utenom grillsesongen. Skiver av søtpotet, gresskar, squash, aubergine, løk, paprika osv. Bruker å servere det i lag med halloumi og ulike dressinger. Anonymkode: 085bd...31a 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 Du kan grille grønnsaker på en grillpanne 😉
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Skrevet 16. mars 2021 aldri sett på som noe problem og vi er veganere begge to. Man kan jo grille alt mulig! Anonymkode: cd6c6...88d
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 Paprika, sopp, mais, asparges, aubergine, potet, squash, tomat, løk gulrot, veggis-burger, veggis-pølser, hallumi, paneer, quesedilla, toast, arme riddere, appelsin, ananas, pære, eple... Sånn for å nevne noen eksempler jeg kom på i farta. Anonymkode: 2b3f4...65a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #10 Skrevet 16. mars 2021 Du kan jo steke alt du kan grille ute på en grillpanne. Anonymkode: c5081...1fb
little fairy Skrevet 17. mars 2021 #11 Skrevet 17. mars 2021 Er det helt krise om det blir glemt noen ganger å vaske etter at det har lagt kjøtt på? Som regel vil det jo brennes vekk raskt. Ikke at jeg mener at man skal lure folk, men det har jo helt sikkert skjedd uten at du vet det. F.eks at noen har brukt samme kniv, skjærebrett, ikke vasket seg mellom, samme stekefett. Dere kan jo dele grillpannen i to da. Ene siden er vegetar og andre til kjøtt. Ellers tror jeg nok du må vike om du er mest redd for å få i deg noe animalsk. F.eks kan du jo grille mat i folie. Da vil det jo ikke være i direkte kontakt.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #12 Skrevet 17. mars 2021 little fairy skrev (17 timer siden): Er det helt krise om det blir glemt noen ganger å vaske etter at det har lagt kjøtt på? Som regel vil det jo brennes vekk raskt. Ikke at jeg mener at man skal lure folk, men det har jo helt sikkert skjedd uten at du vet det. F.eks at noen har brukt samme kniv, skjærebrett, ikke vasket seg mellom, samme stekefett. Dere kan jo dele grillpannen i to da. Ene siden er vegetar og andre til kjøtt. Ellers tror jeg nok du må vike om du er mest redd for å få i deg noe animalsk. F.eks kan du jo grille mat i folie. Da vil det jo ikke være i direkte kontakt. Det svaret ga ingen meningen. Har du egentlig lest hi? Anonymkode: 52efe...618 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #13 Skrevet 17. mars 2021 little fairy skrev (17 timer siden): Er det helt krise om det blir glemt noen ganger å vaske etter at det har lagt kjøtt på? Som regel vil det jo brennes vekk raskt. Ikke at jeg mener at man skal lure folk, men det har jo helt sikkert skjedd uten at du vet det. F.eks at noen har brukt samme kniv, skjærebrett, ikke vasket seg mellom, samme stekefett. Dere kan jo dele grillpannen i to da. Ene siden er vegetar og andre til kjøtt. Ellers tror jeg nok du må vike om du er mest redd for å få i deg noe animalsk. F.eks kan du jo grille mat i folie. Da vil det jo ikke være i direkte kontakt. Du må lese hi en gang til... Anonymkode: fed6a...c9c 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #14 Skrevet 17. mars 2021 Grill paprikastykker med yttersiden ned til det ytterste skallet blir svart og boblete. Fjern det svartgrillede skallet, skjær resten i strimler og bland med olivenolje, sitronsaft, hallet persille, salt og pepper. Kjempegodt! Anonymkode: 1c2b0...8a4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #15 Skrevet 17. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Grill paprikastykker med yttersiden ned til det ytterste skallet blir svart og boblete. Fjern det svartgrillede skallet, skjær resten i strimler og bland med olivenolje, sitronsaft, hakket persille, salt og pepper. Kjempegodt! Anonymkode: 1c2b0...8a4 Anonymkode: 1c2b0...8a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå