AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Del Skrevet 15. mars 2021 Jeg gjør vanlige utfall. Ikke gående, men stasjonært, og ikke bulgarsk, for da får jeg vondt i knærne. Spørsmål: Skal knærne på det bakre benet berøre underlaget? Spørsmål: Skal knærne låse seg på toppen. Jeg synes fatisk denne øvelsen blir tungt uten vekter, Hvis jeg kjører en 15-20 reps i bra tempo og med god muskelkontakt, er jeg helt mør i lårene etterpå. Anonymkode: b2cca...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 16. mars 2021 #2 Del Skrevet 16. mars 2021 (endret) Det viktigste med utfall er at du får fullført hele bevegelsen, altså gjør øvelsen med ''full range of motion''. Kneet skal i utgangspunktet ikke treffe bakken, men det er heller ikke krise om det gjør det. Bare pass på at du ikke mister spennet og ''slipper'' deg ned eller smeller kneet i bakken, da kan jeg garantere at du får vondt. Jeg sliter selv tidvis med knesmerter og merker forverring dersom kneet er nær bakken ved utfall, så jeg må være nøye på dette. Det kan på en annen side være betinget av hvordan man er skrudd sammen, så finn ut hva som funker for deg. Ikke lås ut kneet, da legger du masse trykk på kneleddet som igjen kan fremprovosere smerte. Trening med kroppsvekt er absolutt gull når man gjør det slik du sier i bunnen der. Det svir, på den gode måten! Endret 16. mars 2021 av Khloe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå