Gå til innhold

Hverdagen som skilt... hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Logistikk- hvordan få hverdagen til å gå opp når man blir skilt?! 

Hvis man feks har 40/60 eller 50/50,  og altså er alene med barna i ca en uke om gangen. Blir jo helt umulig å jobbe fullt når man både må levere og hente i barnehagen.... åpningstider er 0730 til 1630. Nå leverer en og den andre henter. 

Jeg har IKKE en jobb der jeg kan bestemme min egen arbeidstid.... jobber i butikk, og arbeidstid er som oftest 06-14, 10-18 eller 12-20. Helt umulig å klare hverdagen med barn alene..... skulle hatt en au-pair, men det blir det verken plass eller råd til 😐

Hvordan får dere det til? 

Anonymkode: a2692...f4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Logistikk- hvordan få hverdagen til å gå opp når man blir skilt?! 

Hvis man feks har 40/60 eller 50/50,  og altså er alene med barna i ca en uke om gangen. Blir jo helt umulig å jobbe fullt når man både må levere og hente i barnehagen.... åpningstider er 0730 til 1630. Nå leverer en og den andre henter. 

Jeg har IKKE en jobb der jeg kan bestemme min egen arbeidstid.... jobber i butikk, og arbeidstid er som oftest 06-14, 10-18 eller 12-20. Helt umulig å klare hverdagen med barn alene..... skulle hatt en au-pair, men det blir det verken plass eller råd til 😐

Hvordan får dere det til? 

Jeg måtte bytte jobb. Evt så kan du høre om tilrettelegging er en mulighet? Jobbe redusert når du har barna og jobbe mer i friukene?

Anonymkode: 37b68...f6c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barna 85%, og må både hente og levere til barnehage et sted og Sfo er annet sted hver dag. Er et puslespill! Og hadde jeg hatt de jobbtidene du beskriver, hadde jeg måttet bytte jobb 😢

Anonymkode: fa404...4e9

AnonymBruker
Skrevet

Må vel evt bytte jobb ja..... ikke de letteste tider desverre, covid hjelper ikke på..... men selv om jeg skulle få meg en 08-16 jobb så ser jeg ikke for meg å rekke det.....  blir omtrent bare å kaste de inn barnehagedøra for så å kjøre til jobb, komme forsent hver dag.... og så rase fra jobb for å rekke å hente 16:29 😔

Ts

Skrevet

Fikk ei nabojente til å hente han i barnehagen de dagene jeg ikke rakk det. :)

Skrevet

Kjenner du andre alenemødre som du kan samarbeide med? Eller er det noen i familien din som kan hjelpe til med noe?

AnonymBruker
Skrevet

Et par i klassen til min datter har en nabojente som henter og er sammen med barnet noen timer frem til forelderen kommer hjem. Har du muligheten til det? 

Anonymkode: ffc29...f27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...