AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Vi har to barn. Han kommer hjem fra jobb med store øreklokker på. Ikke hørselvern,men trådløse øreklokker til musikk og lydbok. Han sier det er deilig å slippe så mye lyd, han går med de avslått,men vi kan aldri vite om han hører på musikk eller lydbok. Jeg føler dette er forstyrrende i en samtale, jeg kan ikke vite om han har de på. Jeg har mest lyst å kaste de over verandaen. Synes dere han burde la de ligge avslått hjemme? Og ta de av? Anonymkode: e427d...259 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Ja, definitivt. Det blir jo som å gå å holde seg for nesa hjemme. Ganske forstyrrende for dynamikken i en familie eller i et hjem. Anonymkode: 7d88d...1ea 23
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Skift lås på døren når han er på utsiden 😎 Respektløst! Min mann er irritert på meg når jeg kommer hjem og jeg ikke har fått ut øreproppene før han snakker til meg.. men da gjelder det sekunder mens jeg først tar av meg skoene, før jakke og pods. Anonymkode: 1ed53...8ce 15
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Årh! Det gjør mannen min også. Vi har ikke barn da, men det er ekstremt irriterende å aldri vite om han hører hva jeg sier eller ikke. Syns det er ganske frekt egentlig - er som å ha en tenåring i hus. Så enig med deg i at han burde ta de av når han er hjemme! Anonymkode: 337b1...63b 21
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 Jeg bruker det ofte hjemme selv, hadde mannen min nektet meg det hadde jeg følt meg veldig begrenset i mitt eget hjem. Vi har ikke barn da, skjønner det blir litt annerledes når man har felles plikter rundt det. Anonymkode: d8784...5c4 5
ShivaSol Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Det er som folk sier her. Enormt respektløst og frekt. Hadde gitt han klar beskjed. Hvis han ikke hadde hørt etter så hadde jeg gitt bort øreklokkene på finn.no. 14
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bruker det ofte hjemme selv, hadde mannen min nektet meg det hadde jeg følt meg veldig begrenset i mitt eget hjem. Vi har ikke barn da, skjønner det blir litt annerledes når man har felles plikter rundt det. Anonymkode: d8784...5c4 Ikke minst at alle skal kunne ha en samtale? Anonymkode: e427d...259 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 Øreklokker på sammen med andre tilsvarer å stikke fingrene i øra og rope "lalalalalala". Altså utrolig respektløst. Anonymkode: be6ae...b10 29
Gjest Tamsi Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 Dette hadde jeg likt så dårlig at jeg blir sur bare av å lese om det.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 Er vel ikke verre en å spørre om han kan ta de av ved en samtale? Er ham var for lyder forstår jeg han utrolig godt at han vil dempe lydene. De øreklokker er ikke lydtette så han hører når man prater. Jeg syns nå respekten skal gå begge veier. Han blir sliten av lyd og kjæresten syns det er respektløst fordi han kanskje høre på musikk eller annet. Hvor vanskelig kan det være å føre en samtale der man ber han ta de av når man prates til og ellers kan ha de på på lav lyd. Han ser ikke ditt behov og du ser ikke hans. Det som er bestemt her inne er at ditt behov trumfer hans over ditt. Dere får bli enige om et kompromiss. Anonymkode: 9ed5e...4f0 9
Drizzt Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi har to barn. Han kommer hjem fra jobb med store øreklokker på. Ikke hørselvern,men trådløse øreklokker til musikk og lydbok. Han sier det er deilig å slippe så mye lyd, han går med de avslått,men vi kan aldri vite om han hører på musikk eller lydbok. Jeg føler dette er forstyrrende i en samtale, jeg kan ikke vite om han har de på. Jeg har mest lyst å kaste de over verandaen. Synes dere han burde la de ligge avslått hjemme? Og ta de av? Anonymkode: e427d...259 Det er helt uakseptabelt å gå med slike hjemme. Dere har jo barn. Han må være såpass moden at han selv skjønner at de ikke hører hjemme når man omgås andre. Hvordan kan han være tilstede i samtalen hvis han hele tiden er et annet sted i tankene sine? Her ville jeg tatt en alvorsprat og stilt krav. Det er i det minste respektløst. Deilig å slippe så mye lyd? Da gjør dere noe med lydnivået i huset. Han melder seg ut av alle samtaler og interaksjon med barna og deg. 100% fy-fy. Trenger han en stund med stillhet, da går han i et annet rom i noen minutter. 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 Som jeg skrev før så synes jeg det er respektløst! Men han melder seg også ut når det gjelder samhandling med ungene og barneoppdragelse. Anonymkode: 1ed53...8ce 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 Ham melder seg ut ja, og er vel sliten av all lyden. Anonymkode: 3a1af...273 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 Dette er slik at mannfolk kan slippe å ha ansvar. Veldig respektløs, spesielt da han overlater ansvar hos deg, fordi hvordan kan han vite om barna trenger noe hvis ikke han kan høre? Anonymkode: 0418d...c0f 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 Samboern min gjør også dette. AirPods konstant i øra og stort sett hører han på en eller annen podcast. Det føles som å bli stengt ute. Må gjenta ting flere ganger, han hører ikke hva barnet sier til han og barnet blir sur og sutrete fordi pappa ikke ser eller gir oppmerksomhet. Jeg blir gal. Har sagt det hundre ganger, men han hører ikke etter. Anonymkode: 0d483...3d6 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 Sier ganske mye om han, som ikke ser dette selv- og itillegg ikke tar de av når su poengterer det. Du og barna skal da ikke gå rundt å være i tvil om han er tilstede. Anonymkode: bd8e5...a70 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Samboern min gjør også dette. AirPods konstant i øra og stort sett hører han på en eller annen podcast. Det føles som å bli stengt ute. Må gjenta ting flere ganger, han hører ikke hva barnet sier til han og barnet blir sur og sutrete fordi pappa ikke ser eller gir oppmerksomhet. Jeg blir gal. Har sagt det hundre ganger, men han hører ikke etter. Anonymkode: 0d483...3d6 Virkelig å undervurdere deres samvær Anonymkode: bd8e5...a70 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 Blir også sur bare av å lese det. Helt uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Skrevet 15. mars 2021 Min mann gjør det også. Men han nynner og synger også 😛 Anonymkode: 968ac...0b0
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Skrevet 15. mars 2021 Det hadde vært helt uaktuelt Anonymkode: 052a5...19f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå