Gå til innhold

Klarer Oslo å snu smittetrenden frem mot påske?

Klarer Oslo å snu smittetrenden frem mot påske?   

77 stemmer

1. 1. Klarer Oslo å snu smittetrenden frem mot påske?

• Ja
      10
    • Nei
      66

Anbefalte innlegg

Gjest Optimo
Skrevet

Med nye tiltak som maks to på besøk, hjemmeskole i de mest utsatte bydelene og stort sett alt av servicetilbud stengt. 

Klarer Oslo å snu skuta de kommende ukene? 

Hva tror du? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Guile skrev (2 minutter siden):

Med nye tiltak som maks to på besøk, hjemmeskole i de mest utsatte bydelene og stort sett alt av servicetilbud stengt. 

Hva tror du? 

Det håper jeg virkelig, men jeg synes det er merkelig at de ikke stengte ned barnehager og barneskolene i tillegg. Det er flere smittede i disse aldersgruppene enn i befolkningen over 19 år og dersom man skal lykkes må man sette inn tiltakene der det smittes mest.

• Liker 9
Skrevet
Guile skrev (5 minutter siden):

Hva tror du? 

Når de ikke stenger ned smittebombene, så nei.

• Liker 9
Skrevet

Ett ord er nok: NEI!

• Liker 3
Skrevet

Dette var bare merkelig.. det er da virkelig ikke de mest inngripende tiltakene vi har hatt i Oslo? Det var da stengte barnehager/ skoler over alt i en periode i fjor.. og forbud mot mer enn 2 besøkende? Før har de sagt ikke ha besøk hjemme.. LOL

• Liker 10
Skrevet

Det tror jeg ikke. Mange ungdommer har ingen steder å gjøre av seg. 

At noe av smitten går ned med stengte skoler er sikkert. Spørsmålet er om det blir mindre enn økningen andre steder. 

Først og fremst synes jeg oppriktig synd på barn og unge i Oslo. 

• Liker 6
Skrevet

Og når smitten vil bare øke og øke pga at skole/bhg ikke holdes stengt så er det meget mulig at man beveger seg mot det fryktede portforbudet..og da kan alle virkelig bare skylde på seg selv for at de på død og liv skal holde visse ting åpent.

Ris til egen ræv for skoler/bhg er "hellige", men hva et portforbud eventuellt vil bety for de sårbare barna ...  ja si det.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg synes det var litt halvhjerta, når de sier de skal innføre det mest inngripende noensinne og smitten eksploderer, så velger de å innføre hjemmeskole bare for noen, istedet for å ta de siste to ukene før påske med å stenge alle skoler og barnehager.. det kommer til å tvinge seg på etterhvert uansett. 

Endret av rosemarin
  • Liker 8
Skrevet

Huff er glad jeg ikke bor i Oslo, all medfølelse med Dere nå altså. 

• Liker 9
Skrevet

Syns tiltakene burde vært enda strengere. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror ikke dette er nok, og jeg blir ikke overrasket om det blir full nedstengning før påske. De prøver med en nedstengning light nå i en ukes tid, men har ikke mye tid på seg hvis dette ikke hjelper. 

• Liker 4
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Syns tiltakene burde vært enda strengere. 

Hva forventer du?

Fullstendig lockdown?

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, det tviler jeg sterkt på.

Skrevet

Tviler på at dette er nok og tidsnok. Jeg håper jeg tar feil.

Synes virkelig synd på Oslo beboere nå. 

• Liker 4
Skrevet
Visum skrev (Akkurat nå):

Hva forventer du?

Fullstendig lockdown?

Tja, kanskje.  Jeg har tatt ut 8-åringen min fra skolen idag. Vil ikke at han skal dra med seg smitte hjem fra skolen. 

• Liker 7
Skrevet

Latterlig at de ikke stenger ned alt hvor smitten florerer..

• Liker 5
Skrevet (endret)
Visum skrev (3 minutter siden):

Hva forventer du?

Fullstendig lockdown?

Ikke meg du siterer,men jeg synes de bare fortsetter med seigpining når de velger å stenge bare noen trinn og skoler. Da fortsetter det bare å være komplisert å henge med og det blir garantert mer frem og tilbake og om noen dager må de stenger en skole her og noen flere trinn der og en barnehage der men ikke her osv.  hadde vært bedre med to uker stenge alt.  Ja det er inngripende å stenge skoler og bhg men det er faen meg like ille med så mye frem og tilbake. Jeg tror de er for seint ute også. Det er for sent å snu nå

Endret av rosemarin
  • Liker 5
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Tja, kanskje.  Jeg har tatt ut 8-åringen min fra skolen idag. Vil ikke at han skal dra med seg smitte hjem fra skolen. 

Stakkars 8 åringen din

• Liker 12
Skrevet
rosemarin skrev (Akkurat nå):

Ikke meg du siterer,men jeg synes de bare fortsetter med seigpining når de velger å stenge bare noen trinn og skoler. Da fortsetter det bare å være komplisert å henge med og det blir garantert mer frem og tilbake og om noen dager må de stenger en skole her og noen flere trinn der og en barnehage der men ikke her osv.  hadde vært bedre med to uker stenge alt.  Ja det er inngripende å stenge skoler og bhg men det er faen meg like ille med så mye frem og tilbake

Om du fremdeles henger med, da er man spesielt interessert i smittevernregler.

• Liker 3
Skrevet

Ja at det ikke er mulig å stenge hele driten i 10-14 dager og se hvordan det slår ut. Enig med den over. Seigpining. 

• Liker 2
  • Opprett ny...