AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Del Skrevet 15. mars 2021 Nå har jeg lest så mye fælt om Cola så vil slutte å drikke det og gå over til å bare drikke vann. Men er avhengig så blir vel vanskelig. Vil helst kutte ut godteri også. Noen som har klart det? Anonymkode: cc21b...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå har jeg lest så mye fælt om Cola så vil slutte å drikke det og gå over til å bare drikke vann. Men er avhengig så blir vel vanskelig. Vil helst kutte ut godteri også. Noen som har klart det? Anonymkode: cc21b...4bd drikk farris bris istede, masse forskjellige smaker Anonymkode: 524dd...54d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Del Skrevet 15. mars 2021 Ja. Suget er verst de første dagene. Så forsvinner det. Ta en dag om gangen. Drikk vann. Må du absulutt drikke brus så erstatt det med en annen. Jeg husker at jeg og mannen skulle dele en cola etter jeg hadde holdt meg noen mnd, fy søren så skuffende det var. Smakte jo ikke i nærheten av det jeg hadde drømt om. Anonymkode: 577e7...6da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 15. mars 2021 #4 Del Skrevet 15. mars 2021 Finn noe annet å drikke på. Kaffe, te, et eller annet med smak som ikke er dynket i syre og sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 15. mars 2021 #5 Del Skrevet 15. mars 2021 Kjøp sukkerfri saft med colasmak, fun light eller zero. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Del Skrevet 15. mars 2021 Begynte å drikke sukkerfri cola. Også har det bare dabbet mer og mer ut. Nå drikker jeg nesten ikke brus i det hele tatt. Bare i helgene går overraskende bra Anonymkode: 9006c...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #7 Del Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nå har jeg lest så mye fælt om Cola så vil slutte å drikke det og gå over til å bare drikke vann. Men er avhengig så blir vel vanskelig. Vil helst kutte ut godteri også. Noen som har klart det? Anonymkode: cc21b...4bd Kutt ut bare cola i starten. Det er en stor nok endring, og du vil merke stor forskjell. Du trenger ikke kutte ut brus helt, det er nok å bare gå over til for eksempel cola zero eller annen lettbrus. Sukkerbrus er noe helsikes dritt. Det er stinn i sukker og kalorier, og jeg forstår ikke at folk klarer å drikke det. Sukkerfri brus inneholder knapt kalorier, men kunstig søtning, noe som ikke er skadelig. Det er forsket mye på aspartam, men er så klart alltid noen som vil krangle på det. Du vil nok oppleve hodepine og et svingende humør de første ukene, men det går over. Anonymkode: 31822...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #8 Del Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kutt ut bare cola i starten. Det er en stor nok endring, og du vil merke stor forskjell. Du trenger ikke kutte ut brus helt, det er nok å bare gå over til for eksempel cola zero eller annen lettbrus. Sukkerbrus er noe helsikes dritt. Det er stinn i sukker og kalorier, og jeg forstår ikke at folk klarer å drikke det. Sukkerfri brus inneholder knapt kalorier, men kunstig søtning, noe som ikke er skadelig. Det er forsket mye på aspartam, men er så klart alltid noen som vil krangle på det. Du vil nok oppleve hodepine og et svingende humør de første ukene, men det går over. Anonymkode: 31822...2b8 Og så er det sånne som meg som ikke klarer smaken av lettbrus. Går ikke inn i diskusjon om aspartam, men jeg har ikke funnet en eneste lettbrus (eller lettsaft) som smaker godt. Jeg synes alle har en ekkel ettersmak. Så for meg blir det sukkerbrus eller ingen brus. Anonymkode: 54284...595 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #9 Del Skrevet 16. mars 2021 Farris! Eller vann med mynte, sitron/lime og isbiter -det blir mange også hekta på. Anonymkode: 1c10c...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #10 Del Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og så er det sånne som meg som ikke klarer smaken av lettbrus. Går ikke inn i diskusjon om aspartam, men jeg har ikke funnet en eneste lettbrus (eller lettsaft) som smaker godt. Jeg synes alle har en ekkel ettersmak. Så for meg blir det sukkerbrus eller ingen brus. Anonymkode: 54284...595 Samme her ! skulle ønske jeg likte lettbrus, hadde vært så mye bedre enn å kun like sukkerbrus som cola, fanta og sprite. Anonymkode: befb1...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #11 Del Skrevet 16. mars 2021 Takk for gode tips 🙂👍 Anonymkode: cc21b...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #12 Del Skrevet 16. mars 2021 Jeg slår et slag for Soda Stream (eller tilsvarende) maskin. Du kommer til å savne sukkeret fra Colaen den første tiden uansett hvilke sukkerfrie alternativer du går over til, men hvis du går over til kullsyreholdig vann så får du ihvertfall det "stinget" som kullsyren gir. jeg drikker bare vann, som regel uten kullsyre, men den gangen jeg sluttet å drikke brus elsket jeg Soda Streammaskina mi. Og hvis du ikke har eller ikke vil kjøpe en slik maskin, anbefaler jeg deg å gå direkte fra Cola til springvann, ikke via sukkerfri brus. Sukkersuget vil du få uansett, så da kan du like gjerne droppe mellomleddet, det forlenger bare prosessen. Anonymkode: 3f131...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #13 Del Skrevet 16. mars 2021 Jeg valgte til slutt å gå over til sukkerfri solo. Jeg prøvde lenge å bytte cola med farris med smak, men de smaker egentlig enda verre. Når du først venner deg til vann, så hungrer kroppen etter det. Men jeg drikker solo nå for en periode for å bli helt avvent fra cola. Har ikke drukket cola på noen uker nå og savner det ikke. Men snop spiser jeg fortsatt, og jobber med å kutte det ut også. Heldigvis er jeg begynt å like salte og sukkerfrie varianter som wellibites. Så det går i dette for tiden. Men inni mellom faller jeg for snopfristelser og da er det skumsnop og sjokoladekake.. Kjøpte første sjokoladekaka på evigheter i dag, den skal jeg nyte med viten om at det skal blie lenge til neste gang, kanskje aldri mer. For jeg er igrunn ikke så glad i slikt og spiser det kun av gammel vane egentlig. Det hjelper å finne to matretter som kan bli favoritt trøste/kosemat (sunnere varianter) istedenfor snopet. Avokad med salt og pepper feks. Anonymkode: 17ba2...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #14 Del Skrevet 16. mars 2021 Jeg fikk så vondt i hodet av koffeinabstinenser at jeg begynte å drikke sukkerfri istedet. I begynnelsen syntes jeg ikke det smakte godt. Burde kanskje bare tatt en kopp kaffe istedet da 🤪 Anonymkode: de3c0...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #15 Del Skrevet 17. mars 2021 Jeg er skikkelig colaavhengig og driver og slutter nå. Drikker vann til mat, og hvis jeg må ha noe med smak på kveldene foran tv e.l., tar jeg et glass Pepsi Max. Ettersmaken av søtstoffet er ikke så intens med en skive sitron oppi. Jeg liker ikke kaffe (annet enn med masse melk og sukker oppi, og det er jo ikke bra), så jeg kan heller ta en kopp te med suketter hvis jeg vil ha noe annet. Anonymkode: f7c03...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kerrs Pink Skrevet 23. mars 2021 #16 Del Skrevet 23. mars 2021 Jeg var skikkelig avhengig av Cola for ca 15år siden. Drakk 1,5liter hver dag! Ikke bra.. så jeg kutta tvert, drakk kaffe på dagen heller når hodepinen slo inn, og masse masse vann. Og te. I dag av alle dager gikk det opp for meg at jeg har vært gjennom ca 0.5 liter cola zero hver dag siste uka! Så nå er det ny runde med avholds.. lykke til og brygg kaffe 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 23. mars 2021 #17 Del Skrevet 23. mars 2021 Jeg sluttet for litt over en mnd siden, etter å ha vært hekta på Coca Cola i ca. 20 år. Har prøvd å slutte før, men har ikke hatt viljestyrke til det. I midten av februar bestemte jeg meg for at jeg SKAL slutte, drikker ikke annen brus heller. Var jævlig første uka. Hadde 5 migreneanfall og var generelt ikke i veldig godt humør 🙈 Men nå er det gitt seg og det går fint. Lykke til, du greier det! ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #18 Del Skrevet 24. mars 2021 Jeg drakk opp mot 6 liter cola om dagen i en tiårsperiode. Så gikk jeg cold turkey. Nå har jeg ikke drukket sukkerbrus på 18 år. Anonymkode: 4ad22...698 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #19 Del Skrevet 24. mars 2021 Cold turkey er beste veien. Men obs, du vil få hodepine noen dager pga koffein-abstinenser og sukker-abstinenser. Jeg pleide å drikke bare sukkefri brus og saft. Kuttet det ut og tvang meg selv til å drikke vann. Har drukket kun vann i 2021 og det går overraskende lett! Det var hardt de første dagene, men så blir det lettere og lettere. Nå har jeg ikke lyst på brus eller saft engang! Anonymkode: f6e3f...8c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #20 Del Skrevet 24. mars 2021 Drakk Cola til så og si alle måltider, fikk nesten panikk hvis jeg ikke hadde det i hus. Skulle ned i vekt og bestemte meg på dagen for å kutte brusdrikking. Det gikk overraskende bra, og nå klarer jeg virkelig ikke å skjønne at jeg synes brus var så uunværlig. Det er 15år siden jeg slutta nå. Sist gang jeg smakte brus var et halvt glass julebrus i desember og det holdt i massevis. Du må bare bestemme deg, tenke på alt det ekle brus inneholder og la vær å ha det i huset. Du kan jo ha en sjokoladebit som belønning hvis du drikker vann til måltidet isteden for brus. Anonymkode: 6785d...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå