AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Hei jeg trenger hjelp. Det hele startet med 6 år siden jeg var på ferie i Tyrkia og traff en fyr der. Vi vær kjærester først i 2 år, vi bestemte oss å gifte og jeg flyttet til Tyrkia. jeg har nå to barn faren bor i Tyrkia, han har ikke pass til å kunne reise til Norge. Jeg prøver å hente han hitt men, UDI krever at jeg må ha jobbet i 2 år sånn at jeg fullfører kravet om hente ektefelle til Norge. Jeg ha prøvd å finne jobb i 2 år men får ikke jobb. barna trenger deres far, vi reiser til Tyrkia ofte men korona blir det vanskelig. Vi kan ikke bo i Tyrkia, det blir vanskelig. Finnes det andre altarnativ? og hvordan masse om å få jobb? Anonymkode: e1764...dff
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hei jeg trenger hjelp. Det hele startet med 6 år siden jeg var på ferie i Tyrkia og traff en fyr der. Vi vær kjærester først i 2 år, vi bestemte oss å gifte og jeg flyttet til Tyrkia. jeg har nå to barn faren bor i Tyrkia, han har ikke pass til å kunne reise til Norge. Jeg prøver å hente han hitt men, UDI krever at jeg må ha jobbet i 2 år sånn at jeg fullfører kravet om hente ektefelle til Norge. Jeg ha prøvd å finne jobb i 2 år men får ikke jobb. barna trenger deres far, vi reiser til Tyrkia ofte men korona blir det vanskelig. Vi kan ikke bo i Tyrkia, det blir vanskelig. Finnes det andre altarnativ? og hvordan masse om å få jobb? Anonymkode: e1764...dff Du har satt deg og barna i denne situasjonen. Anonymkode: 41b99...db4 3
Mnjah Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har satt deg og barna i denne situasjonen. Anonymkode: 41b99...db4 Hvordan mener du dette innlegget hjalp? 2
Belima Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Hva slags utdannelse har du? Hvis du ikke har noen, så start med å utdanne deg. Det er snart umulig å få jobb uten utdannelse. Hva sier NAV om din situasjon da? Nå som det er så mange arbeidsledige, så må du kanskje flytte til et nytt sted for å finne en jobb. Regner med at barna dine ikke går på skole enda. Så til mannen din i Tyrkia. Snakker han norsk? Hvis ikke bør han lære seg det før han kommer hit. Finnes mange kurs i Tyrkia og på nettet. Har han en utdannelse som han kan få jobb med i Norge? Er svært vanskelig å flytte til Norge fordi landet er utenfor EU og utdannelser der ofte ikke teller her. Blir det ikke enklere fremover enn det er nå, så dessverre ser det ut som dere må flytte tilbake til Tyrkia. 1
Chantielle Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg