AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Del Skrevet 15. mars 2021 Jeg har en gutt som er født i 2010. Vi bor i Oslo som betyr at vi har mye ledig tid om dagen og min sønn leser da mye. I løpet av 14 dager så har han nå leste seg gjennom alle bøkene i en pingles dagbok av Jeff Kinney. Jeg har prøvd å foreslå noen andre bøker, men får bare nei eller vet ikke til svar. Noen her som har noen forslag som jeg kan foreslå til han? Får konstant klaging over at det er så grusomt at han ikke har en bok å lese lengre. Anonymkode: 1b839...06b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stueloff Skrevet 15. mars 2021 #2 Del Skrevet 15. mars 2021 For bare noen dager siden kom det ut en bok på norsk som heter Fremmedsteds reisebyrå, som jeg ikke har hørt noe annet enn bra anmeldelser for. Ellers vil jeg anbefale Kirkegårdsboken av Neil Gaiman og Ingenlund-serien av Jessica Townsend. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Del Skrevet 15. mars 2021 Harry Potter Anonymkode: 5a41f...aff 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Del Skrevet 15. mars 2021 Nordlys. Lite tekst men... Anonymkode: 10309...647 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Del Skrevet 15. mars 2021 Ringenes Herre Anonymkode: 0f610...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 15. mars 2021 #6 Del Skrevet 15. mars 2021 Han er jo veldig i Harry Potter alder da. Ellers kan gutta i trehuset serien funke. Hvis han liker spenningsserier kan Lassemajas detektivbyrå eller Nelly Rapp være et tips. Han er kanskje for stor til detektivbyrå nr 2? Dragenes krig, Narnia og den uendelige historie er også fine bøker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 15. mars 2021 #7 Del Skrevet 15. mars 2021 Hundemannen, Tom Gates, Gutta i trehuset, Kaptein Supertruse, Zombielars, Den siste gjengen på jorda, Johnny 777, Spilldåsen, Amuletten, Harry Potter, alle Rick Riordan-bøkene (Percy Jackson-forfatteren). (regner med han har lest en del av desse) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 15. mars 2021 #8 Del Skrevet 15. mars 2021 Bøkene av Maria Parr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Del Skrevet 15. mars 2021 Harry Potter om han ikke har lest de, da har han noe å holde på med lenge! Her er også Clue-serien populær. Anonymkode: 42419...64e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Del Skrevet 15. mars 2021 Masse bra som er anbefalt her, men vil legge til Roald Dahl sine bøker, David Walliams sine bøker og "Verdens verste" serien, dvs "Verdens verst jul, ferie, rektor osv" Anonymkode: 4ac27...816 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Del Skrevet 15. mars 2021 Bøkene til Bjørn Sortland, Oslomysteriet, mm. Anonymkode: 9f5d9...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Del Skrevet 15. mars 2021 Tom Gates er gull. Verdens kuleste gjeng. Purriot. Anonymkode: 2761a...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laus Skrevet 15. mars 2021 #13 Del Skrevet 15. mars 2021 Heldigvis hadde jeg melka En utrolig sjarmerende pussig bok 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelupp.. Skrevet 15. mars 2021 #14 Del Skrevet 15. mars 2021 Har han lest CLUE-serien av Jørn Lier Horst? Den er superbra. Nå har vi nettopp lest ferdig Blålysserien av Hanne Kristin Rohde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Del Skrevet 15. mars 2021 Stueloff skrev (4 timer siden): For bare noen dager siden kom det ut en bok på norsk som heter Fremmedsteds reisebyrå, som jeg ikke har hørt noe annet enn bra anmeldelser for. Ellers vil jeg anbefale Kirkegårdsboken av Neil Gaiman og Ingenlund-serien av Jessica Townsend. Takk skal sjekke de ut AnonymBruker skrev (4 timer siden): Harry Potter Anonymkode: 5a41f...aff Vi har dessverre prøvd, men han syns de er dritkjedelig også blir de litt for lange for han 😕 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nordlys. Lite tekst men... Anonymkode: 10309...647 Er det denne serien som du tenker på? Jeg har foreslått det, men får bare høre at det er ikke helt hans type. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ringenes Herre Anonymkode: 0f610...16c For lang dessverre. atropos skrev (4 timer siden): Han er jo veldig i Harry Potter alder da. Ellers kan gutta i trehuset serien funke. Hvis han liker spenningsserier kan Lassemajas detektivbyrå eller Nelly Rapp være et tips. Han er kanskje for stor til detektivbyrå nr 2? Dragenes krig, Narnia og den uendelige historie er også fine bøker. Alt uthevede er dessverre prøvd og har ikke fenget. 😕 Skal sjekke ut de andre FlyBabe skrev (4 timer siden): Hundemannen, Tom Gates, Gutta i trehuset, Kaptein Supertruse, Zombielars, Den siste gjengen på jorda, Johnny 777, Spilldåsen, Amuletten, Harry Potter, alle Rick Riordan-bøkene (Percy Jackson-forfatteren). (regner med han har lest en del av desse) De I skrå er testet, men har ikke fungert. De i uthevet har fungert og alle sidene er lest FlyBabe skrev (4 timer siden): Bøkene av Maria Parr AnonymBruker skrev (4 timer siden): Harry Potter om han ikke har lest de, da har han noe å holde på med lenge! Her er også Clue-serien populær. Anonymkode: 42419...64e Skal sjekke det ut AnonymBruker skrev (4 timer siden): Masse bra som er anbefalt her, men vil legge til Roald Dahl sine bøker, David Walliams sine bøker og "Verdens verste" serien, dvs "Verdens verst jul, ferie, rektor osv" Anonymkode: 4ac27...816 Skal sjekke ut uthevede Roald Dahl er prøvd og han sier at de er grusomt kjedelige. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bøkene til Bjørn Sortland, Oslomysteriet, mm. Anonymkode: 9f5d9...421 Skal sjekke det ut laus skrev (3 timer siden): Heldigvis hadde jeg melka En utrolig sjarmerende pussig bok 😉 Skal sjekke det ut Snuppelupp.. skrev (51 minutter siden): Har han lest CLUE-serien av Jørn Lier Horst? Den er superbra. Nå har vi nettopp lest ferdig Blålysserien av Hanne Kristin Rohde. Nei. Den har vi ikke prøvd oss på. Skal sjekke det ut ----- Tusen takk for tips alle sammen. Hva skulle man gjort uten KG noen ganger? 😍 Anonymkode: 1b839...06b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Del Skrevet 15. mars 2021 Min gutt er også veldig glad i En pingles dagbok, og det han liker nest best er Tom Gates. Anonymkode: 58052...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Del Skrevet 15. mars 2021 Jenta mi elsker Pingles dagbok-serien. Hun leser også alt av David Walliams, og Marg og bein-serien, med skumle og lettleste bøker for barn. Anonymkode: 38c3e...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #18 Del Skrevet 15. mars 2021 Mange gode forslag - bare legger inn en ekstra anbefaling av David Williamsen sine bøker. De er innmari morsomme! Ser nok litt tykke ut, men er forholdsvis stor skrift, luft på sidene og endel tegninger. 9-åringen her sluker disse. Gangsterbestemor, Tante Grusom m.fl Anonymkode: 94b14...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Del Skrevet 15. mars 2021 Åh, glemte helt Johnny777 serien av Bjørn Sortland, den kan også anbefales! Anonymkode: 4ac27...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Del Skrevet 15. mars 2021 Forresten så har Ark -50% på Mammutbøker nå, altså 50% av tilbudsprisen. Jeg handlet noen Walliams bøker til mitt barn i starten av Mammut, kan være det er noe igjen. Vet at noen butikker har slik klikk&hent mot forhåndsbetaling, kanskje noen har det nært deg? Anonymkode: 4ac27...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå