AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #21 Skrevet 16. mars 2021 Tvist skrev (2 timer siden): Tøybleier er vel den åpenbare løsningen. Ikke alle har hverken tid, motivasjon eller ork til å deale med bøtter fulle av bleier med avføring som ligger i bløt til enhver tid. Grisete og uhygienisk er det også. Dere har vel en kommunal søppelfylling/avfallsmottak? Jeg ville lett kjørt dit med avfall jeg ikke fikk plass til i dunken. F.eks ha en sekk til restavfall som ikke lukter i garasjen eller boden og kjørt den til avfallsmottaket en gang pr mnd. Ville aldri i verden giddet styret og griset med tøybleier. Anonymkode: 2ea51...823 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #22 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Samme dunk, vil det si at det ikke sorteres? Her vi bor er det også henting av restavfall hver fjerde uke. Måtte ha større dunk da vi hadde to bleiebarn. Anonymkode: caa77...930 Tror det er sånn at man får poser med ulike farger, så sorterer man inne, hiver i samme dunk og når det hentes og kjøres vekk er det en maskin som sorterer søppelet etter farger eller noe. Så en TikTok faktisk, om det😅 Anonymkode: f6ba7...5fd
LilleMy1989 Skrevet 16. mars 2021 #23 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke alle har hverken tid, motivasjon eller ork til å deale med bøtter fulle av bleier med avføring som ligger i bløt til enhver tid. Grisete og uhygienisk er det også. Dere har vel en kommunal søppelfylling/avfallsmottak? Jeg ville lett kjørt dit med avfall jeg ikke fikk plass til i dunken. F.eks ha en sekk til restavfall som ikke lukter i garasjen eller boden og kjørt den til avfallsmottaket en gang pr mnd. Ville aldri i verden giddet styret og griset med tøybleier. Anonymkode: 2ea51...823 Det er nok ikke slik det fungerer med tøybleier lenger Moderne tøybleier er like enkle som engangs, forskjellen er at de fyller vaskemaskinen istedenfor søppeldunken 😊 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #24 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 8.38): Aaaahh, hvor bor dere??? Jeg bor i Hamar kommune og her tømmes restavfallet bare hver FJERDE uke! Helt krise for meg med to bleiebarn! Heldigvis dekker kommunen en dunk opp i størrelse uten ekstra kostnad, men jeg skulle jo ønske de dekket to størrelser opp for de som har mer enn et bleiebarn 😛 Vår redning er å kaste flere bleier i ovnen og håpe det beste. Anonymkode: fb304...1eb Du kan jo bare sende søknad om større til kommunen? Dette får du dekket til barnet er 3 år (hvis jeg husker riktig). Har gjort dette med begge barna, og bor i nabokommunen. Anonymkode: 5c06f...fc9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #25 Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan jo bare sende søknad om større til kommunen? Dette får du dekket til barnet er 3 år (hvis jeg husker riktig). Har gjort dette med begge barna, og bor i nabokommunen. Anonymkode: 5c06f...fc9 Åherregud, gravidetåka morn! Sorry, klarte å svare helt uten mål og mening her ser jeg🤦🏼♀️👏🏼😂 Anonymkode: 5c06f...fc9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #26 Skrevet 19. mars 2021 Søppeldunken vår er full en uke før de kommer og henter. Vi har to bleiebarn. Helt håpløst. Anonymkode: b13a4...142
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #27 Skrevet 19. mars 2021 Tvist skrev (På 16.3.2021 den 8.41): Tøybleier er vel den åpenbare løsningen. Blir veldig mye vask da.. Og styr. Anonymkode: d2a18...dbf
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #28 Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 11.08): Ikke alle har hverken tid, motivasjon eller ork til å deale med bøtter fulle av bleier med avføring som ligger i bløt til enhver tid. Grisete og uhygienisk er det også. Dere har vel en kommunal søppelfylling/avfallsmottak? Jeg ville lett kjørt dit med avfall jeg ikke fikk plass til i dunken. F.eks ha en sekk til restavfall som ikke lukter i garasjen eller boden og kjørt den til avfallsmottaket en gang pr mnd. Ville aldri i verden giddet styret og griset med tøybleier. Anonymkode: 2ea51...823 Neida, men det reduserer avfallet. Og det er full søppeldunk som er problemet til ts. Jeg hadde aldri i verden giddet å spare opp søppel for å kjøre innom dynga med det. Det er også styr og gris i mine øyne. Anonymkode: 97de3...683
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #29 Skrevet 19. mars 2021 Eller gjør som 70 prosent av norske folk med babyer. Kast i naboens søppel Anonymkode: a7bf9...38b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #30 Skrevet 19. mars 2021 Hvor mye kaster dere ellers, da? Vi har ikke barn, så mulig jeg får sjokk en gang, men i snitt tømmer vi restsøpla hver tredje eller fjerde uke. Standard dunk. Vi er nøye på å sortere, og vi prøver å kjøpe ting som ikke går rett i restsøppel, så vi er bevisste på det. Anonymkode: d12d7...9de
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #31 Skrevet 19. mars 2021 Er bare til å ringe til kommunen for spørre etter større dunk. Gjorde det selv i samme kommune når jeg hadde bleie barn. Tror den største er 240l dunk Anonymkode: 0b829...160
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå