Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bleiene tar så sykt mye av plassen i søppelkassen ute. Er det mulig å få større søppelkasse pga bleieforbruket?

Anonymkode: 763f2...e41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men da må du også betale et høyere renovasjonsgebyr. Alternativet du får presentert dersom du kontakter kommunen angående dette er å begynne med tøybleier, som en del kommuner tilbyr tilskudd til.

Anonymkode: 72bf2...279

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, om du ikke allerede har den største så kan du bestille (og betale) for en større søppelkasse. Boligfellesskap kan også øke søppelkapasitet, men da er det flere som skal involveres i beslutningen. 

Anonymkode: c58b8...aae

Skrevet

Ja, da vi hadde bleiebarn, bestilte vi større boks. Litt dyrere, SÅ verdt det 👌

Skrevet

Ja, vi bestilte større boks 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler nedbrytbare poser, sånne tynne grønne som du får kjøpe på butkkken. De er mindre stive og er tynne og luftige, bleiene tar mindre plass i søpla.

Anonymkode: 73f96...d69

Skrevet

Resirkulerer dere nok utover det? Høres intenst ut med en hel søppelbøtte med bare bleier?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Mnjah skrev (5 minutter siden):

Resirkulerer dere nok utover det? Høres intenst ut med en hel søppelbøtte med bare bleier?

Hvis man har mer enn ett barn som bruker bleier blir det fort fullt.

Hilsen tvillingmamma.

Anonymkode: 5a08c...e6c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi har største spannet, men blir overfullt allikevel. 2 bleiebarn, og her hentes søppelet kun annenhver uke.....

Anonymkode: d8e70...3cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår redning var bleiebøtte! Bleiene blir mer pakket sammen, så nå klarer vi oss med den vanlige størrelsen på dunken. 

Anonymkode: 34b3d...4b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vår redning var bleiebøtte! Bleiene blir mer pakket sammen, så nå klarer vi oss med den vanlige størrelsen på dunken. 

Hvor ofte tømmes dunken? Hos oss tømmer de annenhver uke.

Anonymkode: edd36...c77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aaah, da ser jeg problemet. Vår tømmes hver uke. Plast, rest og mat dunken. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi har største spannet, men blir overfullt allikevel. 2 bleiebarn, og her hentes søppelet kun annenhver uke.....

Anonymkode: d8e70...3cb

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Aaah, da ser jeg problemet. Vår tømmes hver uke. Plast, rest og mat dunken. 

Aaaahh, hvor bor dere??? Jeg bor i Hamar kommune og her tømmes restavfallet bare hver FJERDE uke! Helt krise for meg med to bleiebarn! Heldigvis dekker kommunen en dunk opp i størrelse uten ekstra kostnad, men jeg skulle jo ønske de dekket to størrelser opp for de som har mer enn et bleiebarn 😛 Vår redning er å kaste flere bleier i ovnen og håpe det beste. 

Anonymkode: fb304...1eb

• Liker 1
Skrevet

Tøybleier er vel den åpenbare løsningen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde da vært lettere å bare søke om dette spørsmålet på Google så hadde du nok fått opp hvordan du bestiller og pris 😬

Anonymkode: ce53f...5cf

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd med bleier, men jeg bestilte en sånn https://www.komprimo.no/?gclid=Cj0KCQjwrsGCBhD1ARIsALILBYpkd9eJP9dkqw4_AYjvHezh5TugaqD9IEbloxHF-V3N1pVLYnG24M8aAnUWEALw_wcB til restavfall fordi dunken alltid var overfull, og nå har jeg faktisk mindre søppeldunk enn jeg hadde før, og god plass til overs. Det er en komprimerende søppelbøtte, helt genial! 

Anonymkode: 76e23...04b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aaaahh, hvor bor dere??? Jeg bor i Hamar kommune og her tømmes restavfallet bare hver FJERDE uke! Helt krise for meg med to bleiebarn! Heldigvis dekker kommunen en dunk opp i størrelse uten ekstra kostnad, men jeg skulle jo ønske de dekket to størrelser opp for de som har mer enn et bleiebarn 😛 Vår redning er å kaste flere bleier i ovnen og håpe det beste. 

Anonymkode: fb304...1eb

Vi bor i Skien. Samme dunk til mat, plast og rest, sikkert derfor den tømmes hver uke. :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi bor i Skien. Samme dunk til mat, plast og rest, sikkert derfor den tømmes hver uke. :)

Samme dunk, vil det si at det ikke sorteres? 
Her vi bor er det også henting av restavfall hver fjerde uke. Måtte ha større dunk da vi hadde to bleiebarn.

Anonymkode: caa77...930

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme dunk, vil det si at det ikke sorteres? 
Her vi bor er det også henting av restavfall hver fjerde uke. Måtte ha større dunk da vi hadde to bleiebarn.

Anonymkode: caa77...930

Jo, det sorteres posevis, om det ga mening. 

Blå til plast, grønn til mat og vanlig pose til rest. De tre posene går oppi samme dunk, vi har foreløpig ikke "dunk sortering", bare pose sortering. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...