Gå til innhold

Gi gave til venninne som ikke gidde til meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2 av mine venninner gidde gave til meg når jeg fylte 30, er nå 31 år. Har ei venninne som verken gidde gave til meg eller var med på å feire meg. 

Vet det er korona, men skal på besøk til henne i kveld, og de 2 skal ta med en gave. 

Er jeg kjip om jeg ikke kjøper en blomst eller gave? Hvilke tanker har dere om dette? Burde jeg gi noe bare får å være raus, selv om hun ikke var det mot meg? 

Anonymkode: 5f785...f04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gidder de ikke gi deg gave? hæ?

Anonymkode: f68c1...687

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Gidder de ikke gi deg gave? hæ?

Anonymkode: f68c1...687

Mente nok ga. 

Anonymkode: 55960...9e5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

2 av mine venninner gidde gave til meg når jeg fylte 30, er nå 31 år. Har ei venninne som verken gidde gave til meg eller var med på å feire meg. 

Vet det er korona, men skal på besøk til henne i kveld, og de 2 skal ta med en gave. 

Er jeg kjip om jeg ikke kjøper en blomst eller gave? Hvilke tanker har dere om dette? Burde jeg gi noe bare får å være raus, selv om hun ikke var det mot meg? 

Synes ikke du er kjip, hvis du spør så kan du bare svare at hun aldri ga deg noe så sånn er det

Anonymkode: 15ebe...66a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gitt henne noe. Man gir om man får ;) 

Anonymkode: 3491d...3ff

Skrevet

Ta med en vertinnegave:) En blomst er alltid hyggelig, bursdag eller ikke.

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Som du sier så var hun ikke med å feire deg. Jeg gir stort sett ikke gaver til mennesker jeg ikke er med å feire, med mindre det er en nær venn eller jeg har noe fint jeg ønsker å gi. 

Men her skal jo du derimot i feiringen. Da blir det utrolig kleint (synes jeg) å møte opp uten gave. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

1. Hun var ikke med å feiret deg.

2. Da skal ikke hun gi deg noe gave.

3. Det er ingen forpliktelser for å gi noen ting til andre.

Ellers så blir dette veldig fjortiss holding fra deg.

Anonymkode: 8e47e...44d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er det rart det er krig i verden?

Anonymkode: 2e1f6...51b

• Liker 1
Skrevet

GA deg ikke gave, GA!!!

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo venninna di så om hun gav gave eller ei så er vel det ubetydelig. Du gir gave dersom du er glad i en person OG har mulighet å gi en gave. Hun var ikke med på feiringen men hadde hun vært med på feiringen tviler jeg på at hun hadde kommet tomhendt. Så hun uteble nok fordi hun ikke hadde noe å gi deg. Hvis du kommer i "selskapet" så er det vel også greit å gi en liten oppmerksomhet synes jeg.

Anonymkode: 3861c...384

• Liker 3
Skrevet

Jeg syntes det er en forskjell på om man besøker noen eller ikke. Besøkte de deg da de ikke ga gave?

• Liker 4
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg hadde droppet å gå på den sammenkomsten. Mest på grunn av korona, men også på grunn av hun virker å ha stemplet deg som bekjent i stedet for venninne. Men jeg hadde ikke begrunnet det med noe personlig til henne, når du gir avslaget, siden dere kommer garantert til å møte på dere i sosiale sammenkomster senere om dere har to felles venninner.

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å oppleve at du møter mange utfordringer og kompliserte relasjoner, om du holder regnskap på den måten. 

Anonymkode: 6ba41...17c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er over 30 nå, det er på tide å lære seg rettskrivning. 

Anonymkode: 106d1...eed

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kommer til å oppleve at du møter mange utfordringer og kompliserte relasjoner, om du holder regnskap på den måten. 

Anonymkode: 6ba41...17c

Regnskap eller ei.. synes det er ufattelig mange folk som aldri gir gave til andre, og som forventer å få. 
min aller beste venninne gav ikke konfirmasjons gave til barnet mitt i fjor. Hennes barn skal konfirmeres i år, det blir ingen gave fra meg. Enkelt og greit. En gir og tar, og det er viktig å ha en balanse der. 
Jeg har alltid kjøpt dyre julegaver til tantebarna mine, tilbake får vi sokker og enkle ting. Siste to årene har jeg lagt meg på samme prisklasse som de.. foreldrene har ikke sagt noe, men ser tydelig på kroppsspråket / ansiktsuttrykket at de reagerer.. vil folk ha, må folk gi. 
TS - ikke kjøp tilbake da du ikke fikk 

Anonymkode: da75f...d08

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt av noen merkelige holdninger enkelte av dere har. 

Det å gi en gave til noen som ikke ga til deg, sier mer om den personen, enn deg. Så jeg ga en blomst og noe sjokolade.  

Selvsagt fikk jeg gave av de andre. 

Ja hun er en felles venninne, men blitt mer en bekjent slik hun opptrer. Hun ga til begge de to andre, men ikke til meg. Med dette, er det hun som er kjip, ikke jeg. Jeg har kjent henne helt siden ungdomsskolen. 

La merke til en ting og i går når jeg var der. Hun satte ikke min blomst i vann, men hun andre sin. Takket kort felles når vi gikk. Så angrer at jeg var raus. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Regnskap eller ei.. synes det er ufattelig mange folk som aldri gir gave til andre, og som forventer å få. 
min aller beste venninne gav ikke konfirmasjons gave til barnet mitt i fjor. Hennes barn skal konfirmeres i år, det blir ingen gave fra meg. Enkelt og greit. En gir og tar, og det er viktig å ha en balanse der. 
Jeg har alltid kjøpt dyre julegaver til tantebarna mine, tilbake får vi sokker og enkle ting. Siste to årene har jeg lagt meg på samme prisklasse som de.. foreldrene har ikke sagt noe, men ser tydelig på kroppsspråket / ansiktsuttrykket at de reagerer.. vil folk ha, må folk gi. 
TS - ikke kjøp tilbake da du ikke fikk 

Wow så du lar ungen til bestevenninna de få svi for at mor hennes ikke gav din unge gave. 

Så lar du nevøene og niesene dine få svi for at deres foreldre ikke gav ditt barn bra nok gave.

Litt av en holdning du utviser. Straffer barn for foreldrenes handlinger.
Jeg kan absolutt IKKE si at jeg støtter den måten å gjøre det på nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Wow så du lar ungen til bestevenninna de få svi for at mor hennes ikke gav din unge gave. 

Så lar du nevøene og niesene dine få svi for at deres foreldre ikke gav ditt barn bra nok gave.

Enig me deg! 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Straff??? Jeg har ligget på 500 kr pr tantebarn til jul, de ligger på 200. Da har jeg lagt meg på 200 også. Tenker du at de straffer mine barn sol var gir for 200? 
konfirmanten kommer til å få mye pengegaver, men gir ikke til de som ikke har gitt til oss. 
vi har ei liste hvor alle gavene skrevet opp, vi fikk fra naboer og folk som vi ser på som bekjente. De vil få gave tilbake når deres barn blir konfirmert. 
slik er livet 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...