AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Hvor mye hakking og kritikk skal man tåle for man ikke orker mer? Vi sliter i forholdet og jeg ønsker å rette på dette, men min partner er mer opptatt av å fortelle om alle feil jeg gjør. Hun kommer med svært nedsettende karakteristikker om meg og sier aldri unnskyld for noen av det hun sier til meg. Mye av det er langt over streken, blant annet at hun burde finne seg en bedre mann enn meg. At hun burde vært utro siden jeg bryr meg så lite om henne. Eller at jeg både gjerrig, uten empati og selvopptatt. Ingenting av dette er sant, jeg bryr meg veldig om henne og forsøker så godt jeg kan å være der for henne, hjelpe henne og være en god kjæreste. Hvis vi er i sosiale sammenkomster blir jeg i etterkant ofte kritisert for hva jeg har sagt eller gjort, at jeg har stilt henne i dårlig lys osv. Dette stemmer heller ikke, men det er umulig å ha en dialog om dette. Hun har alltid rett, vrir og vrenger på ting jeg har sagt og skaper nesten sin egen virkelighet. Alt hadde vært hyggelig om jeg ikke jeg hadde gjort et eller det. Jeg tror jeg er godt likt blant hennes bekjente og har blir god venn med flere av dem. Så jeg føler ikke at jeg opptrer på en måte som "vanskelig eller upassende". Skal vi gjøre noe praktisk sammen slenges det ut sure kommentarer om hvordan jeg går frem. Kort sagt, hele miljøet er surt og negativt. Jeg har prøvd sikkert en million ganger å ta dette opp med henne, men er er umulig. Hun har ingen feil, alt er min skyld og grunnen til at hun er sur og tverr er kun på grunn av meg. Jeg gjør feil og kan sikkert har problemer med å ta til meg kritikk, men jeg prøver i det minste å skape en bedre atmosfære. Ta på meg skylden for ting som egentlig ikke er min, sier beklager og unnskyld hvis jeg har sagt noe ufint osv, men får aldri noe tilbake. Hun vrir seg unna all skyld. Det er alltid andre som har skylden, aldri henne. Jeg orker ikke mer av dette. Føler jeg beveger meg på nåler sammen med henne. Vet aldri hva slags humør hun er i. Har mistet mye av mitt gode humør og føler meg rett og slett deppa. Føler ikke at jeg fortjener noen slikt. Er mer enn villig til å snakke om ting, men ikke å bli skjelt ut og få skylda for alt. Anonymkode: 2b383...484
powerpuffen Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Hun sier hun burde finne seg en annen? At hun burde være utro? Det i seg selv er grunnlag nok for å gå. Ikke finn deg i dette. Kom deg vekk. NÅ. 16
Blueberrymuffin Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Hvordan orker du, det kvinnemenneske der er giftig, og vil bare fortsette å bryte deg ned til det ikke er mer igjen. Kom deg vekk! NÅ! 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Dette er farlig for deg. Kom deg vekk! Anonymkode: f6c5a...d55 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 Dama di er klin gæærn, kom deg vekk! Det kommer også til å bli et helvete, om du bryter opp og går din vei. Sann mitt ord!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Løp! Slik skal man ikke ha det i et forhold. Dette er psykisk mishandling i mine øyne. Skjønner godt at du er lei. Anonymkode: c1e7b...e81 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 Dette skal du ikke finne deg i. Du må komme deg vekk fra henne. De fleste damer er ikke slik, dette er ikke normalt. Anonymkode: c5f23...3a4 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Løp! Slik skal man ikke ha det i et forhold. Dette er psykisk mishandling i mine øyne. Skjønner godt at du er lei. Anonymkode: c1e7b...e81 TS her: Jeg vet ikke om dette er psykisk mishandling, men jeg føler med både trist og nedstemt på grunn av all denne kranglingen. Greit at jeg sikkert gjør mange feil, men jeg er ikke skyld i alt som er galt. Hvorfor kan hun ikke vise litt ydmykhet? Anonymkode: 2b383...484 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor kan hun ikke vise litt ydmykhet? Ikke alle evner å vise ydmykhet eller si unnskyld. Kjæresten din gjør ikke det. Du må nesten velge hva du gjør ut i fra hvordan hun er, ikke hvordan du ønsker at hun skal være. Anonymkode: 31275...1bc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 Si DU er ansvarlig for DITT humør, ikke jeg, slutt å nægge og være så pisse sur! Og så tror jeg dette forholdet ikke kan reddes. Dere må isåfall i seriøs parterapi for å snu rundt. Prøv å innse at det hjelper ikke hvor perfekt du prøver å være, problemet ligger hos henne. Anonymkode: b27df...7a7 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor kan hun ikke vise litt ydmykhet? Anonymkode: 2b383...484 Hvis du skal henge deg opp i det, så kommer du aldri løs. Har du vokst opp med hakking, eller lignende? Du behøver ikke svare oss, men tenk gjennom det. Det kan forklare hvorfor du håper det skal ta slutt. Det er en videreføring av barndommens traumer som du ikke fikk løst da du var liten, og som dy håper du skal få løst opp i nå. Men det går ikke. Slike mennesker er umulige. Man må redde seg selv, og det gjør man ved å komme bort. Anonymkode: f6c5a...d55 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her: Jeg vet ikke om dette er psykisk mishandling, men jeg føler med både trist og nedstemt på grunn av all denne kranglingen. Greit at jeg sikkert gjør mange feil, men jeg er ikke skyld i alt som er galt. Hvorfor kan hun ikke vise litt ydmykhet? Anonymkode: 2b383...484 Det er npk desverre psyk mishandling, har vært der selv. Gla jeg dro, hilsen dame. Anonymkode: 8aea2...a36 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er npk desverre psyk mishandling, har vært der selv. Gla jeg dro, hilsen dame. Anonymkode: 8aea2...a36 Les om manupilasjon og se om du fpr svar, slil skal du ikke ha d, varme tanker til deg ♥️ Anonymkode: 8aea2...a36 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 Det som skjer er at selvtilliten din blir dårlig og du finner deg i mer og mer kritikk. Du burde tenke deg godt om, og spørre deg selv om du kan leve med dette i framtiden. Du har forsøkt å snakke med din partner uten resultat. Det sier vel det meste om henne og viser at hun ikke har vilje til å forandre på situasjonen. Anonymkode: 86ca4...4b3 3
powerpuffen Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her: Jeg vet ikke om dette er psykisk mishandling, men jeg føler med både trist og nedstemt på grunn av all denne kranglingen. Greit at jeg sikkert gjør mange feil, men jeg er ikke skyld i alt som er galt. Hvorfor kan hun ikke vise litt ydmykhet? Anonymkode: 2b383...484 https://www.healthline.com/health/gaslighting
CorvusCorax Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 Huff. Dette er psykisk mishandling. Du blir jo helt nedbrutt. Har hun forandret seg nylig eller har det gradvis blitt verre? Det høres ut som hun er lei... Om dere ikke har vært sammen så lenge, foreslår jeg å gå videre - hun kommer ikke til å bli "bedre" - heller verre. ❤️ 2
Tor P Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 Minner ikke lite om mitt forrige forhold, om enn endel mer ekstremt. Når hun grunnleggende ikke ser noen egne feil eller viser noen vilje til å se på egen rolle i dette så er det ingenting du kan gjøre. Annet enn å gå. Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Skrevet 15. mars 2021 Jeg har vært sammen med en slik personlighet i 17 år. Jeg mistet meg selv. Først da jeg så tilbake på forholdet fra utsiden, så jeg all dritten jeg hadde funnet meg i. Jeg hadde løyet til andre om hvor bra jeg hadde det, og jeg løy til meg selv om hvor bra jeg hadde det. Han fortalte meg hvor bra jeg hadde det, og at det ihvertfall ikke var min fortjeneste at forholdet var bra. Så jeg levde på nåler. Livredd for å gjøre feil, så han skulle slå opp. Alle synes jo han var så fantastisk. Jeg var jo så heldig. Stakkars han som holdt ut med meg som gjerne ikke klarte å holde på smilet i sosiale sammenkomster når han hadde ødelagt humøret mitt på forhånd, og som kom med uskyldige stikk på selskapet kun jeg skjønte hva han hintet til. Gjerne etterfulgt med "hva er du sur for?", og så himlet han gjerne med øynene med noen andre, og sa at jeg aldri unnet han å ha det gøy sammen med andre. Det er så sykt. Og det var han som dumpet meg. Ellers hadde vi sikkert fortsatt vært sammen. Jeg hadde sikkert vært vrak hadde det ikke vært for ungene og andre i livet mitt som gav meg positiv energi. Jeg mener at du IKKE bør akseptere slik oppførsel! Det er rett og slett STYGT!! Man behandler ikke andre mennesker sånn! Man kaller ikke slikt kjærlighet. Ikke vennskap! Ikke medmenneskelighet, engang! Få dette giftige mennesket bort fra livet ditt før du mister deg selv! Du kan umulig ha gjort deg fortjent til slikt! Anonymkode: 8a39e...677
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Skrevet 15. mars 2021 Kast ho på hue og ræva ut! Anonymkode: 21009...d57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå