Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ett år siden ble min datter på 14 voldtatt. Det var en brutal voldtekt som resulterte i at min datter måtte opereres grunnet skader innvendig og tap av mye blod. Avhør av både henne og gjerningsmannen ble tatt kort tid etter voldtekten. 
Men ut i fra hva jeg forstår var skadene hennes litt spesielle, slik at de måtte hente medisinsk sakkyndig rapport fra Danmark. 

advokaten vår har purret på politiet utallige ganger, men de sier at saken ligger hos «Den rettsmedisinske kommisjon for uttalelse» og at de ikke kan gå videre før de har fått denne uttalelsen. Er det noen som kan forklare meg hva dette betyr? Sånn i praksis. Og aner noe om hvor lang tid dette kan ta? 

Anonymkode: b47c6...0c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette kan ta tid. For å hente ut opplysninger fra andre land må politiet ofte ha en rettsanmodning. Dette skal igjennom retten først. Det tar også ofte lang tid å få svar fra utlandet, av grunner jeg ikke kjenner til. Tolker det som at saken er ferdig etterforsket, men juristen på saken kan ikke ta et standpunkt før saken sendes som ferdig. Hvis de mangler dette dokumentet, er det dette som "henger" for at saken skal bli sendt ferdig. 

Disse sakene har jo høy pri hos politiet, og de har mange frister å forholde seg til. Dette er en veldig alvorlig sak, så antar de vil gjøre alt riktig. Det kan jo hende at gjerningspersonen etterforskes for flere voldtekter og at det derfor tar ekstra lang tid. De vil jo gjerne samle alle pågående saker mot en person før de tar det til retten.  

Grusomt å høre om datteren din. Husk at du kan innhente sakens dokumenter via bistandsadvokaten din, så kanskje du får svar der på det du etterspør. 

Anonymkode: 7fea8...51a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...