Gå til innhold

Tror jeg ble tatt i fotoboks idag som jeg ikke visste om og så heller ikke fotoboksskilt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjørte litt fort i en 60 sone i dag når jeg hadde litt dårlig tid til et jobbintervju jeg skulle på. Hastigheten var nok kanskje 90-95 men er ikke sikker, men at jeg kjørte altfor fort er sikkert. 

Jeg hadde solbriller på og sol imot, men jeg synes jeg så et blink og så da i speilet at det sto en fotoboks der. 

Jeg skal sjekke om det sto et skilt om advarsel der, hvis det ikke gjør det, kan de da gi meg bot eller ta fra meg lappen? Skilt er vel påbudt og ha før fotoboksene? 

Anonymkode: adf0f...089

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel påbudt å holde seg til fartsgrensen også vel? 

Anonymkode: 954bb...cf6

• Liker 22
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du vet vel at du skal holde fartsgrensen selv om det ikke er noe skilt som forteller om fotoboks? 

AnonymBruker
Skrevet

Og du kan jo ikke skylde på at du var seint ute til et jobbintervju. Da burde du passet på tiden :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kjører så for fort, i 60 sone, med sol i mot og uten sikt - og bekymrer deg for det der? Du kunne jo ha kjørt ned og drept med en så elendig vurdering av fart og sikt.  Lær deg å være ute i tide eller gi beskjed at du er noe for seint ute. 

Anonymkode: 01bc0...f7a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er påbudt og holde fartsgrensen, men jeg gjorde altså ikke det i dag. 

Ja, men jeg var sent ute i dag og ville ikke komme for sent til intervju, har sett etter jobb i over 1 år nå. Jeg pleier å kjøre pent, men var et unntak i dag og når jeg ikke så skilt så tenkte jeg ikke på fotoboks da den heller ikke har vært der før

Skrevet

Du kjører jo ikke litt for fort når du ligger i 95 i en 60-sone. Du får bare vente å se. Jeg kan ikke reglene helt 100% men tror du bør sjekke om du kan ha mistet lappen på dette. Folk jeg kjenner som har blitt tatt av fotobos sier det blinker så iherdig at du ikke er i tvil om at du er tatt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er påbudt og holde fartsgrensen, men jeg gjorde altså ikke det i dag. 

Ja, men jeg var sent ute i dag og ville ikke komme for sent til intervju, har sett etter jobb i over 1 år nå. Jeg pleier å kjøre pent, men var et unntak i dag og når jeg ikke så skilt så tenkte jeg ikke på fotoboks da den heller ikke har vært der før

Om du har sett på jobb i over 1 år, så syns jeg det er merkelig at du klarer å være seint ute til et jobbintervju. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette kvalifiserer jo til å miste lappen. Hvordan går det da med å møte opp på ny jobb? 

Anonymkode: f4c00...81c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle jo ikke vært noe å skylde på, men det er nå en gang slik denne gangen. 

Ja, det var feil av meg men var ikke fare for å kjøre ned noen da jeg fulgte med på veien, derfor jeg ikke la merke til fotoboksen, hadde kanskje sett fotoboksen om jeg Ikke fokuserte på veien 

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (1 minutt siden):

Du kjører jo ikke litt for fort når du ligger i 95 i en 60-sone. Du får bare vente å se. Jeg kan ikke reglene helt 100% men tror du bør sjekke om du kan ha mistet lappen på dette. Folk jeg kjenner som har blitt tatt av fotobos sier det blinker så iherdig at du ikke er i tvil om at du er tatt.

Nei, det blinker ikke iherdig og på dagtid ser man det nok ikke så tydelig heller.
Jeg har blitt tatt av fotoboks én gang, men det var på kvelden, så jeg så det ganske tydelig da.

95 i 60, ja... Mister nok lappen på det - om det var sånn at du ble knipset av fotoboksen, da.
Du får nok et brev fra Politiet om noen dager... (om du ble tatt, altså)

Anonymkode: 37696...10a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du har sett på jobb i over 1 år, så syns jeg det er merkelig at du klarer å være seint ute til et jobbintervju. 

Selv om man har sett etter jobb i ett år så kan det ikke oppstå uforutsette hendelser?

Anonymkode: e86d3...053

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skulle jo ikke vært noe å skylde på, men det er nå en gang slik denne gangen. 

Ja, det var feil av meg men var ikke fare for å kjøre ned noen da jeg fulgte med på veien, derfor jeg ikke la merke til fotoboksen, hadde kanskje sett fotoboksen om jeg Ikke fokuserte på veien 

Leser du selv hva du skriver? 
Jeg fokuserer veldig på veien selv, fordi jeg er så redd for å kjøre på noen. eller havne i en ulykke. Men jeg får med meg alle skilt som jeg trenger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Din egen skyld. Når du ser såpass dårlig at du ikke får med deg en fotoboks så burde du senket farten for lenge siden, du kunne drept noen! Hva om det hadde vært et menneske som var ute å gikk tur? 

Anonymkode: 19e43...0d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv om man har sett etter jobb i ett år så kan det ikke oppstå uforutsette hendelser?

Anonymkode: e86d3...053

Joda, mye som kan skje. 

Men h*n har tydeligvis stått opp tidsnok, sånn at h*n kan ordne seg å kjøre direkte til intervju. 

her mener jeg du må planlegge å ha god tid, sånn at du rekker det selv om uforutsette ting skjer. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er vel fort, men jeg sier det på den måten. Det var som et veldig kraftig blink, men kan jo håpe at det var noe annet, men rart det skulle skje akkurat der det var en boks 

Det var amatørmessig av meg ja, helt og holdent min feil å være sent ute

Det er det jeg frykter, håper sikkerhetsmarginen på boksen og at bilen min viser en del for mye så jeg kanskje bare får bot og ikke mister lappen. Må ha lappen for den jobben 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uansett hvor mange "ja men jeg..." du kommer med, så har du brutt loven - du har muligens blitt tatt for det og må ta konsekvensene deretter. Trafikkreglene er ikke slik at du kan overse dem de gangene det ikke passer for deg...

• Liker 5
Skrevet

Ja, men kanskje du slipper unna dersom og hvis du ikke har sett eller gjort og så videre.  

90 i 60-sonen?  Det blir en stund uten lappen det da vet du. Pluss at det blir mye hurtigris og knekkebrød i en periode.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på skilt, da har jeg ikke formulert meg helt riktig, skilt ser jeg men ser ikke etter fotobokser over alt, da fokuserer jeg på veien. Skal kjøre den oppom der etterpå for å dobbeltsjekke om det er skilt eller ikke, er det ikke skilt skal jeg dokumentere dette med film på dashbordet

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid uten førerkort blir det i den hastigheten? Regner med det er noe feilmargin og slikt også, men hvilken hastighet jeg hadde vet jeg ikke helt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...