AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Del Skrevet 15. mars 2021 Gikk en lang tur i går, kjenner at jeg er litt støl i beina og ryggen idag. vekta har gått opp 1 kg, er dette vann eller? Har det noe med at jeg er støl å gjøre? spiser ketogent, og skal liksom ned i vekt, ikke opp.. Anonymkode: 3d166...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Del Skrevet 15. mars 2021 gå på do Anonymkode: 480d4...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Del Skrevet 15. mars 2021 Veier du deg hver dag? I såfall slutt med det, vekt fluktuerer og du må se på trend over tid. Anonymkode: 003d9...ebf 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Del Skrevet 15. mars 2021 Så rart. Anonymkode: 3ac33...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Del Skrevet 15. mars 2021 Det er vel det du spiser som har mest å si for vekta. Anonymkode: 41bca...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Del Skrevet 15. mars 2021 Gåturer komprimerer bæsjen og gjør dem sammensatte og mer komplekse, i stedet for enkle bæsjer som må bæsjes ofte. Anonymkode: 92582...5aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Del Skrevet 15. mars 2021 Du kan ikke veie deg hver dag, det gir ingen svar. Kan være vannsamlinger e.l. Vei deg på en fast dag i uken og ikke ta hver halvkilo på vekta nøye, det er over tid du ser resultater. Flink du er som står på, bare fortsett så gir det resultater etter hvert. Anonymkode: 77774...398 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GudSelv Skrevet 15. mars 2021 #8 Del Skrevet 15. mars 2021 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker said: Gikk en lang tur i går, kjenner at jeg er litt støl i beina og ryggen idag. vekta har gått opp 1 kg, er dette vann eller? Har det noe med at jeg er støl å gjøre? spiser ketogent, og skal liksom ned i vekt, ikke opp.. Anonymkode: 3d166...bab 1 times gåtur forbrenner ca. 300kcal 100gr. Mellombar er rundt 350-500kcal. 100gr. Melkesjokalade er ca. 500 kcal. Halvliter juice eller brus ca. 200 kcal. 1kg Kroppsfett er ca. 7000kcal. Så det er veldig vanskelig å gå opp eller ned 1kg kroppsfett iløpet av et døgn. Så du burde veie deg hver dag på samme tid om morgen. Det er anbefalt å veie som morgen fordi vekta varierer minst da 🙂 Endret 15. mars 2021 av GudSelv Kom borti sendknappen på tlf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GudSelv Skrevet 15. mars 2021 #9 Del Skrevet 15. mars 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Gikk en lang tur i går, kjenner at jeg er litt støl i beina og ryggen idag. vekta har gått opp 1 kg, er dette vann eller? Har det noe med at jeg er støl å gjøre? spiser ketogent, og skal liksom ned i vekt, ikke opp.. Anonymkode: 3d166...bab 1 times gåtur forbrenner ca. 300kcal 100gr. Mellombar er rundt 350-500kcal. 100gr. Melkesjokalade er ca. 500 kcal. Halvliter juice eller brus ca. 200 kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Del Skrevet 15. mars 2021 For noen fungerer det fint å veie hver dag. Jeg gjør det, og det er det som er best for meg. Det er lettere å akseptere svingningene når det er så tydelig som det er når man veier hver dag. Blir jeg litt muggen av oppgang så er det bare den ene dagen, ikke hver dag helt til neste veiing om en uke. Ikke at jeg pleier å bli muggen. Det er tross alt lett å se en synkende trend selv om det svinger daglig. Hvis du tenker logisk så vet du at du ikke har lagt på deg en kilo fett på et døgn. Det kan være vann (salt mat binder van til kroppen), at du spiste sent på dagen i går, at det er lenge siden du har bæsjet osv. Mange grunner. Hvis du holder deg på rett nivå med både kalorier og karbohydrater, så vil du på sikt gå ned. Anonymkode: 06342...932 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Del Skrevet 15. mars 2021 Jeg veier mer når jeg er støl. Har lest at musklene lagrer vann i regenereringssfasen. Anonymkode: 01cbb...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 15. mars 2021 #12 Del Skrevet 15. mars 2021 Vekta kan variere med en kg pluss eller minus hvis du veier deg hver dag. Det kommer ann på hva du har spist..ikke nødvendigvis hvor mye men feks mye salt eller vann i kroppen kan føre til at vekta viser 1 kg + dagen etter. Det har også mye å si når du veier deg på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kan ikke veie deg hver dag, det gir ingen svar. Kan være vannsamlinger e.l. Vei deg på en fast dag i uken og ikke ta hver halvkilo på vekta nøye, det er over tid du ser resultater. Flink du er som står på, bare fortsett så gir det resultater etter hvert. Anonymkode: 77774...398 Det er smartere å veie seg hver dag og regne ut ukessnittet, så slipper man å risikere at veiedagen er unormal i den ene eller den andre retningen. Da lærer man seg også fort at én enkeltveiing ikke betyr en dritt i den store sammenhengen. Anonymkode: 3d50a...399 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er smartere å veie seg hver dag og regne ut ukessnittet, så slipper man å risikere at veiedagen er unormal i den ene eller den andre retningen. Da lærer man seg også fort at én enkeltveiing ikke betyr en dritt i den store sammenhengen. Anonymkode: 3d50a...399 Helt enig i dette. Synes det blir feil å si helt kategorisk at man ikke burde veie seg daglig. Man kan gjerne veie seg hver dag, men man må samtidig forstå at hver eneste veiing kun er en liten brikke i et større bilde. Vektforskjell fra én dag til neste er ikke interessant, men trenden over tid er. Anonymkode: 18805...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 15. mars 2021 #15 Del Skrevet 15. mars 2021 Når veide du deg? Du bør veie deg etter du har stått opp, slik at du ikke har fylt opp magen med 1 kg mat/væske. Er du mann eller kvinne? Det kan være vannvekt om du er PMS. Men det kan også være vannvekt om du har spist mye salt. Du kan uansett ikke se vektnedgang etter én dag. Så ikke gi opp. Og husk at muskler veier mer enn fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2021 #16 Del Skrevet 15. mars 2021 Jeg er opp og ned 1-2 kg hele tiden, det er de fleste mennesker. 1 kg kan bare bety at du har mye i tarmen eller at du har ødemer. Ikke noe å bry seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Del Skrevet 15. mars 2021 Viktig å huske å ta av seg sko og klær før man veier seg når man kommer tilbake fra turen. Anonymkode: 0e084...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå