sigrid106 Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Til Helseminister Høye! Avlys påska til fjells og bli heller hjemme. Etter den økende smitten som er nå tror jeg det er det mest riktig å gjøre.. Dette blir bare verre og verre...Og det er i ferd med å miste kontroll. 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Enig med deg og jeg er ganske sikker på at etter påske er hele landet stengt ned, ikke bare Oslo området.
parmanoia Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Jammen det blir så mye styr, klaging og kronikker når siv.ing. Hans Chr. Pengesen (50) ikke får bruke hytta si i Hemsedal! Og så er de tross alt velgerne til Høire! 6
2ro Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Siden det ikke blir påbud og forbud blir det sikkert ganske mange som drar. De som sitter på hytta alene er ikke de store smittesprederne. Jeg er mer bekymret for alle som skal til andre mer åpne byer og tettsteder, og skal bare (svømmehall, lekeland, restaurant, museer og alt annet av innendørs aktiviteter som de har savnet). Vi så tendensene etter vinterferien og jeg tror ikke påsken blir noe bedre, dessverre. 2
Hurrahei Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 Nei!!! La folk som har mulighet til å komme seg vekk fra smitteområder, dra til hyttene sine og være trygge der! Jeg lengter etter å komme meg vekk fra byen og denne lille leiligheten min. Jeg er bare inne, og holder meg isolert. Har hjemmekontor, og handler matvarer på nett. Har bare vært ute å gått tur et par kvelder i uken... I påsken vil jeg ta bilen min, og dra til hytten vår på fjellet. Der er jeg uten naboer, og kan puste i frisk, koronafri luft! 9
prt90 Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Hvordan avlyser man påsken egentlig? Inndrar alle helligdagene og holder skoler og barnehager åpent? 3
Gjest Lin11 Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 sigrid106 skrev (9 minutter siden): Til Helseminister Høye! Avlys påska til fjells og bli heller hjemme. Etter den økende smitten som er nå tror jeg det er det mest riktig å gjøre.. Dette blir bare verre og verre...Og det er i ferd med å miste kontroll. Amen til det 👍🏼 Avlys påsken, så man kan kose seg på hytta i Mai. Og slik at smittetallene kan gå ned drastisk. De øker alltid etter ferien.
Hurrahei Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 2ro skrev (3 minutter siden): Siden det ikke blir påbud og forbud blir det sikkert ganske mange som drar. De som sitter på hytta alene er ikke de store smittesprederne. Jeg er mer bekymret for alle som skal til andre mer åpne byer og tettsteder, og skal bare (svømmehall, lekeland, restaurant, museer og alt annet av innendørs aktiviteter som de har savnet). Vi så tendensene etter vinterferien og jeg tror ikke påsken blir noe bedre, dessverre. Enig! kom heller med hotell-forbud, og storbytur-forbud! 3
NorthernLight Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 (endret) Hurrahei skrev (26 minutter siden): Nei!!! La folk som har mulighet til å komme seg vekk fra smitteområder, dra til hyttene sine og være trygge der! Jeg lengter etter å komme meg vekk fra byen og denne lille leiligheten min. Jeg er bare inne, og holder meg isolert. Har hjemmekontor, og handler matvarer på nett. Har bare vært ute å gått tur et par kvelder i uken... I påsken vil jeg ta bilen min, og dra til hytten vår på fjellet. Der er jeg uten naboer, og kan puste i frisk, koronafri luft! Tror du virkelig at alle som drar på hytta i påsken sitter alene uten å møte andre? Man vil jo ikke at den Britiske B.1.1.7 varianten osv skal spre seg enda mer og fortere i Norge. Endret 15. mars 2021 av NorthernLight 2
Clefable Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 Gjør heller det enn å stenge ned alt FØR påske, for så å la folk reise fritt og "kose seg" sånn som de gjorde i vinterferien, i alle fall. Det er jo bare idiotisk. Folk har ikke arbeidsplassene sine fordi butikker og resturaunter er stengt til tross for ingen smittekilder der, mens man skal ha lov til å reise rundt og møte familie rundt om i landet i feriene. Prioriteringene er så feil. 2
Xstrella Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 Tror ikke Høie leser her inne, men er enig i at det er dumt å reise til fjells nå i disse tider. Vanskelig å komme seg til sykehuset fra vidda eller andre steder hytta er på.
Frøkensina Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 Jeg synes skianlegg og høyfjellshoteller burde stenge denne påsken. Skianleggene tiltrekker seg ungdommer og folk som fester på (ofte leide) hytter. 1
zemer Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 NorthernLight skrev (37 minutter siden): Tror du virkelig at alle som drar på hytta i påsken sitter alene uten å møte andre? Man vil jo ikke at den Britiske B.1.1.7 varianten osv skal spre seg enda mer og fortere i Norge. Vi har leid hytte, ei venninne og hennes mann slang seg på. De skal bo i nabohytta. De er ikke vår kohort, og vi møtes da kun ute med munnbind og avstand. Også mine barn på 11 bruker munnbind ute om det ikke lar seg gjøre med avstand. Vi handler her før vi drar.
von Dünkel Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 Mens Høie selv drar til Stavanger hver helg.
Gjest Reidunrev Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 (endret) von Dünkel skrev (11 minutter siden): Mens Høie selv drar til Stavanger hver helg. Ikke sant,så han der imorges... Endret 15. mars 2021 av Reidunrev
trønder Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 2 hours ago, sigrid106 said: Til Helseminister Høye! Tror du han er på Kvinneguiden?
Gjest Føsleguri Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 trønder skrev (4 timer siden): Tror du han er på Kvinneguiden? Neppe, siden det ikke finnes noen helseminister som heter Høye.
Tunique Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 trønder skrev (4 timer siden): Tror du han er på Kvinneguiden? Han er vel heller på Manneguiden? (Kunne ikke la være 😆)
Anbefalte innlegg