B.A. Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 Pappaen min skal snart opereres for prostata kreft, og jeg er kjempe bekymra. Noen som kjenner noen som har vært gjennom det eller som har opplevd det? Vet liksom ikke åssen jeg skal forholde meg til dette.
Gjest En som titter innom Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 (endret) Hei! Det er ulike typer av prostatakreft. Den mest alminnelige i Norge har ganske god prognose, og det er vanligvis ikke grunnlag for de store engstelsene. De som opereres for kreft i prostatakjerteen vil naturligvis oppleve tiden etter operasjon ulikt. Det avhenger mye av type kreft, og type operasjon. Om kreften kan tas ut av kjertelen eller om hele kjertelen, evt. med omliggende vev må fjernes. Du synes dette er vanskelig, og spør om råd for hvordan du skal forholde deg til dette. Jeg synes du skal snakke med din fars lege og be om informasjon. Slik at du blir fullt ut inneforstått med hva din far skal gjennom. Hans helsetilstand tatt i betraktning. Da først vet du hva du har å forholde deg til. Som oftest er prognosen god, og ditt viktigste bidrag kan være å støtte og oppmuntre din far før og etter operasjon. Er det en mer sjelden variant av kreft hvor prognosen er mer usikker eller dårlig, så kan det være vanskeligere å gi gode råd. Ett kan være å kontakte kreftforeningen etter at du har tilegnet deg din fars rette diagnose. De kan veilede, eller sette deg og din far i forbindelse med andre som er eller har vært i samme situasjon. Uansett, du må ha lykke til! Et lite dikt kan du få på veien: Nærhet Jeg kan bære din sorg et stykke på veien og åpne min glede i din Men jeg kan ikke leve ditt liv eller dø din død Resten av diktet er slettet. I følge KGs regler er det ikke lov å poste "sangtekster og annet materiale med kopirett (Kopinor.no)" Mie (mod) Stein Mehren (1986) Endret 24. august 2005 av Mie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå