Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. I går kveld snakket jeg og min samboeren gjennom 3 år om å ta en pause i forholdet. 

Dette er noe jeg har tenkt på en stund, men det har vært vanskelig å finne tiden og ordene til å ha denne samtalen. I går kveld når vi hadde lagt oss snakket vi endelig ut om dette. 

Det som forundret meg er at han ikke virket til å være Verken trist eller Sint, som jeg trodde han ville bli. Han var bare helt nøytral. Jeg på den andre siden - gråt masse.

Det jeg lurer på er - om dette normalt hos menn? Jeg har vell aldri sett han gråte før heller, så er han bare ikke gråte typen eller ble han kanskje bare ikke trist? 

Når vi krangler kan han bli fryktelig sint, så det et ikke det at han ikke kan vise følelser heller... 

Kanskje han ble lettet? det er jo det jeg aller helst vil - at det skal være en lettelse for begge to. Jeg er så redd for at han egentlig er lei seg men ikke klarer å vise det. Jeg vil jo ikke såre han heller. 

Endret av Hei4321
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er normal reaksjon det og. Jeg som er dame gråt heller ikke da jeg slo opp med min samboer gjennom 9 år. Han derimot gråt ikke bare kom med trusler hva han skulle gjøre med seg selv. Han forstod jo at det var tåpelig dt han sa. Nå 20+ år senere lever han i beste velgående. Men ikke alle gråter. Vi alle reagerer ulikt. Har aldri grått over han heller etter han flytta. 

Anonymkode: 6436b...9a2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hater når kvinne skal snakke om "seriøse" ting etter at vi har lagt oss.

Når hun min driver med det så kommer det i den ene øre og ut av det andre. Med andre ord "whatever" hva hun snakker.

Og hun vet det da jeg har sagt flere ganger ,hvis jeg har lagt meg for å sove så vil jeg IKKE ha tunge og seriøse tanker !!!

Anonymkode: 3ac46...ca2

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er normal reaksjon det og. Jeg som er dame gråt heller ikke da jeg slo opp med min samboer gjennom 9 år. Han derimot gråt ikke bare kom med trusler hva han skulle gjøre med seg selv. Han forstod jo at det var tåpelig dt han sa. Nå 20+ år senere lever han i beste velgående. Men ikke alle gråter. Vi alle reagerer ulikt. Har aldri grått over han heller etter han flytta. 

Anonymkode: 6436b...9a2

Men blir det ikke litt annerledes når det er du som slo opp, du var kanskje forberedt og hadde bestemt deg? 

Jeg bare tenker dette må jo ha kommer litt uforventet for han ... Jeg bare lurer, tusen takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Hater når kvinne skal snakke om "seriøse" ting etter at vi har lagt oss.

Når hun min driver med det så kommer det i den ene øre og ut av det andre. Med andre ord "whatever" hva hun snakker.

Og hun vet det da jeg har sagt flere ganger ,hvis jeg har lagt meg for å sove så vil jeg IKKE ha tunge og seriøse tanker !!!

Anonymkode: 3ac46...ca2

Enig. Det var et dårlig valgt tidspunkt å ta den praten etter leggetid.

Ts, forventet du at han skulle gråte? Kanskje han synes det var en lettelse at dere slo opp. 

Anonymkode: 526eb...fdf

• Liker 7
Skrevet
Hei4321 skrev (1 minutt siden):

Men blir det ikke litt annerledes når det er du som slo opp, du var kanskje forberedt og hadde bestemt deg? 

Jeg bare tenker dette må jo ha kommer litt uforventet for han ... Jeg bare lurer, tusen takk for svar :)

Hos meg tok det en stund før det gikk opp for meg at jeg ikke skulle dele resten av livet med min livs kjærlighet. Når det først skjedde gråt jeg i bøtter og spann i månedsvis, og jeg gråter normalt aldri. Er fortsatt vondt å tenke på to år senere.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Det var et dårlig valgt tidspunkt å ta den praten etter leggetid.

Ts, forventet du at han skulle gråte? Kanskje han synes det var en lettelse at dere slo opp. 

Anonymkode: 526eb...fdf

Tidspunkt for samtalen er uvesentlig i konteksten for mitt forhold. Vi har det ikke sånn hos oss.

Men det er jo det jeg lurer på, kanskje han syns det var en lettelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gråt heller ikke da eksen min gikk. Var helt i sjokk. Ønska dessuten ikke å vise meg sårbar overfor en som ikke kunne ivareta meg. Også han hadde visst tenkt på det lenge og sagt lenge at han ville snakke om oss (jeg trodde han skulle fri, haha). 

Tilsynelatende tok eksen min bruddet han ville ha, verre enn meg...Jeg har såklart ikke fortalt ham hvordan jeg rett og slett kasta opp etter bruddet. Og generelt hvor utrolig jævlig jeg hadde det den sommeren. Han fortjener ikke noe innsyn i min psyke.

Jeg har også funnet en ny mann mens han er singel. Tipper min eks går rundt og forteller folk hvor utrolig sensitiv han er og hvor synd det var med det bruddet 😄Jeg var derimot knust men og, fuck you, goodbye forever 😆

Anonymkode: 1bfbc...291

• Liker 4
Skrevet
Jdz skrev (2 minutter siden):

Hos meg tok det en stund før det gikk opp for meg at jeg ikke skulle dele resten av livet med min livs kjærlighet. Når det først skjedde gråt jeg i bøtter og spann i månedsvis, og jeg gråter normalt aldri. Er fortsatt vondt å tenke på to år senere.

Huff det var vondt å høre, håper det ordner seg ❤️ 

Skrevet (endret)

Det kan jo være han ble letta over at dere skal ta pause?

Nevermind. Ser nå at det er flere som har skrevet det. 

Endret av got2go
  • Liker 1
Skrevet

Exen min virket ikke spesielt trist da han gjorde det slutt. Senere på natta våknet jeg av han gråt og hylte i stua, noe som var litt uventet når han virket såpass kald og følelseløs tidligere på dagen.

• Liker 3
Skrevet
got2go skrev (Akkurat nå):

Det kan jo være han ble letta over at dere skal ta pause?

Ja jeg tenkte kanskje det. Og det er på en måte den reaksjonen jeg håpte på. For da slipper jeg å såre han, noe jeg er livredd for... 

Men kan jeg spør han om det, om han ble lettet. Vil han da svare ærlig? Det er jo det jeg vil, at det skal være gjensidig - at begge er lettet.

Skrevet
Hei4321 skrev (Akkurat nå):

Ja jeg tenkte kanskje det. Og det er på en måte den reaksjonen jeg håpte på. For da slipper jeg å såre han, noe jeg er livredd for... 

Men kan jeg spør han om det, om han ble lettet. Vil han da svare ærlig? Det er jo det jeg vil, at det skal være gjensidig - at begge er lettet.

Nei, ikke spør. La det ligge.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

...kan jeg spør han om det, om han ble lettet. Vil han da svare ærlig? Det er jo det jeg vil, at det skal være gjensidig - at begge er lettet.

Drit i å avkreve ham hans følelser og reaksjoner. Ta ansvar for at du ville ha bruddet, uansett hva han vil. 

• Liker 4
Skrevet
got2go skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke spør. La det ligge.

Vi bor fortsatt sammen og eier både hus og dyr. Så mange praktiske ting som skal ordnes og snakkes om. Bør jeg fortsatt la det ligge? det er jo ikke sånn at vi ikke snakker sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor fortsatt sammen og eier både hus og dyr. Så mange praktiske ting som skal ordnes og snakkes om. Bør jeg fortsatt la det ligge? det er jo ikke sånn at vi ikke snakker sammen. 

Da bør du definitivt la det ligge. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den gang da, hver gang når.

Da han slo opp.

Anonymkode: 34aa9...b8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og de to gangene jeg har slått opp med noen, så gråt aldri jeg, men mennene gråt og snufset som bare det. 

Det er mulig han allerede har forsonet seg med et brudd, og det er derfor han ikke reagerer med tårer.

Anonymkode: ec0bf...6d2

Skrevet
Hei4321 skrev (2 minutter siden):

Ja, la det ligge. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne, og de to gangene jeg har slått opp med noen, så gråt aldri jeg, men mennene gråt og snufset som bare det. 

Det er mulig han allerede har forsonet seg med et brudd, og det er derfor han ikke reagerer med tårer.

Anonymkode: ec0bf...6d2

Men det var jo meg som slo opp... Kanskje han hadde samme tanke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...