AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Han er sykemelding pga fysisk skade. Han kan likevel hente barn i bhg, lage middag, lekke og legge de. Jeg har derfor planer om å ta ekstravakter, da det er mye ledig nå og det blir ekstra penger i kassen for oss. Min venninne mener at dette er svindel. Er hun bare misunnelig på ekstra penger på oss? Anonymkode: de9be...f25
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Eeehh, det går helt fint? Det er da ikke svindel i det hele tatt. Anonymkode: 3da15...131 39
Ulven Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Han er sykemeldt fra jobben, ikke fra resten av hverdagen. Så dette er ikke svindel. 29
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Hæ? Jeg og mannen innordner oss slik hele tiden - kan den ene dra mer av lasset på hjemmebane (uansett grunn), så tar den andre på seg mer jobb i perioden. Så legger vi opp ekstra penger som brukes på hyggelige fellesaktiviteter og ferie. Anonymkode: 908ca...f23 13
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 Nei, det er ikke svindel, dette gjelder jo han og ikke deg. Anonymkode: 37b83...4bd 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han er sykemelding pga fysisk skade. Han kan likevel hente barn i bhg, lage middag, lekke og legge de. Jeg har derfor planer om å ta ekstravakter, da det er mye ledig nå og det blir ekstra penger i kassen for oss. Min venninne mener at dette er svindel. Er hun bare misunnelig på ekstra penger på oss? Anonymkode: de9be...f25 Svindel? HAHAHA. Si til venninne at hun skal ta seg en bolle og hold kjeft. Kjør på! Anonymkode: ae012...d3a 12
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er sykemelding pga fysisk skade. Han kan likevel hente barn i bhg, lage middag, lekke og legge de. Jeg har derfor planer om å ta ekstravakter, da det er mye ledig nå og det blir ekstra penger i kassen for oss. Min venninne mener at dette er svindel. Er hun bare misunnelig på ekstra penger på oss? Anonymkode: de9be...f25 Hvis han ikke har store problemer med å mestre barna alene så har han potensiale til å kunne jobbe med tilrettelegging. Det er han pliktig å informere arbeidsgiver om, og arbeidsgiver plikter å tilrettelegge. Hadde jeg vært din venninne ville jeg ringt arbeidsgiveren hans anonymt. Ja, dere utnytter velferdssystemet om det er det du lurer på. Anonymkode: 2ec36...40c 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 Tusen takk. Da var det misunnelse ja Anonymkode: de9be...f25 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis han ikke har store problemer med å mestre barna alene så har han potensiale til å kunne jobbe med tilrettelegging. Det er han pliktig å informere arbeidsgiver om, og arbeidsgiver plikter å tilrettelegge. Hadde jeg vært din venninne ville jeg ringt arbeidsgiveren hans anonymt. Ja, dere utnytter velferdssystemet om det er det du lurer på. Anonymkode: 2ec36...40c Det er svært lite fysisk krevende å hente barn i bil, lage middag, bygge lego og tegne, samt ta kveldsstell. Anonymkode: de9be...f25 14
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis han ikke har store problemer med å mestre barna alene så har han potensiale til å kunne jobbe med tilrettelegging. Det er han pliktig å informere arbeidsgiver om, og arbeidsgiver plikter å tilrettelegge. Hadde jeg vært din venninne ville jeg ringt arbeidsgiveren hans anonymt. Ja, dere utnytter velferdssystemet om det er det du lurer på. Anonymkode: 2ec36...40c Hva om han er yrkessjåfør som har operert foten, og ikke kan kjøre bil? Og hundre andre eksempler jeg kunne gitt deg... De fleste arbeidsgivere vil uansett ikke være villige til å tilrettelegge, da det koster dem mer å ha noen sullende rundt i en jobb de ikke kan eller ønsker - som å få renovasjonsmedarbeideren til å arkivere dokumenter. Bare å lese om alle gravide sykepleiere her inne, så ser du hvor vanskelig det er å ta kampen for tilrettelegging, fordi arbeidsgiver helst vil se en sykemelding i det man ikke kan gjøre sin vanlige jobb. Anonymkode: 908ca...f23 16
Snacks Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis han ikke har store problemer med å mestre barna alene så har han potensiale til å kunne jobbe med tilrettelegging. Det er han pliktig å informere arbeidsgiver om, og arbeidsgiver plikter å tilrettelegge. Hadde jeg vært din venninne ville jeg ringt arbeidsgiveren hans anonymt. Ja, dere utnytter velferdssystemet om det er det du lurer på. Anonymkode: 2ec36...40c I så fall har ikke aleneforeldre lov til å være sykmeldte da? Og hvorfor anonymt? Det er jo skikkelig feigt hvis man først skal angi andre! 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis han ikke har store problemer med å mestre barna alene så har han potensiale til å kunne jobbe med tilrettelegging. Det er han pliktig å informere arbeidsgiver om, og arbeidsgiver plikter å tilrettelegge. Hadde jeg vært din venninne ville jeg ringt arbeidsgiveren hans anonymt. Ja, dere utnytter velferdssystemet om det er det du lurer på. Anonymkode: 2ec36...40c 🤣 Tuller du? Han er sykemeldt fra jobb, ikke fra hele livet. Uansett hvor syk man er, må man faktisk ta vare på barna sine. Anonymkode: 556df...8a9 22
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 Haha hvordan kommer hun frem til at det er svindel? Det er jo bare bra han kan gjøre litt mer hjemme så du kan jobbe. Om det hadde vært psykisk årsak til sykemelding hadde jeg sagt akkurat det samme. Psykisk helse er like viktig som fysisk. Bare vær sikker på at han får hvile nok til å bli bedre. Anonymkode: d1ea4...c91 4
Namine Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 (endret) Svindel, faktisk Han er sykemeldt fra arbeidet sitt, ikke livet. Man kan da fint lage middag og hente barn, selv om en kanskje ikke kan løfte tunge løft, eller stå på beina hele dagen. Ta de ekstravaktene med god samvittighet du Og god bedring til mannen! Endret 15. mars 2021 av Namine 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 Så lenge det er greit for mannen ser jeg ikke problemet. Anonymkode: 8d46d...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 Viktigste er vel at det er ok for mannen og at det ikke er sånn at det å ta mer hjemme i sykemeldingsperioden gjør at han må være lenger sykemeldt / ikke blir bra av skaden / får vondt osv. Man kan ikke nødvendigvis trå til mer i hjemmet selv om man er sykemeldt fra jobb (vanligvis kan man vel gjøre mindre, fordi man er syk...) men om sykdom hindrer jobb men ikke hindrer feks å passe barn så er det ikke svindel å ta mer av barnepasset enn partner når man er sykemeldt. Om den andre jobber eller sover mens sykemeldt person passer barna er jo ikke relevant og gjør det ikke til mer eller mindre svindel. Det venninnen din mener/tenker er vel at det er svindel å være sykemeldt fra jobb hvis han er frisk nok til å gjøre alt dette med barna kanskje? for hva du gjør mens han er sykemeldt er jo ikke relevant for sykemeldingen. Anonymkode: 3720b...1b9 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 Å dra misunnelseskortet er teit da. Man kan synes noe er dumt eller feil uten at det betyr at man er misunnelig på noen! Anonymkode: 3720b...1b9 2
Jadaomatte Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 Du får be henne ringe til nav å rapportere det inn. Da hadde de nok hatt noe å ledd av. Mener hun virkelig at om han kan ta hånd om barn, så kan han jobbe? Har hun aldri vært sykemeldt? Eller mener hun at du svindler? Siden du jobber? At ditt arbeid har noe å gjøre med hans sykemelding/penger? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Skrevet 15. mars 2021 Ehm. Så lenge mannen syntes det er greit er jo det greit Anonymkode: 8bb59...1df 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #20 Skrevet 16. mars 2021 Herregud som folk skal blande seg i andres liv altså. Anonymkode: 2afc8...16d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå