Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, lurte på hva slags opplevelser folk har hatt vedr ammepress på Ahus eller Ullevål i senere tid? Skal ikke amme, og er nysgjerrig på hva slags press jeg må forvente på sykehuset :) 

Og før folk går amok: Bakgrunnen for at jeg ikke skal amme er irrelevant og jeg ønsker ikke å dra i gang en diskusjon rundt flaskebarn vs amming :) 

Anonymkode: 341bb...076

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg opplevde det på Ullevål. De var svært flinke til å følge opp, men jeg blødde fra brystvortene og gråt hver gang under amming, likevel ville de fraråde meg skjold og mente det ville gå over av seg selv med krem, da barnet mitt brukte riktig sugeteknikk.. Det ble en vond start på ammingen, men flinke var de! 

Anonymkode: 4c465...5a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg ba om hjelp til amming da babyen slet med grepet, kom bare inn ei dame og DYTTET ungen på puppen og gikk igjen. Lærte ikke en dritt. Ullevål.

Men press kommer innenfra, om man ikke lar seg affisere så eksisterer det ikke. 

Anonymkode: 47bcf...509

AnonymBruker
Skrevet

Skriv det i fødebrevet = null press. Lover. 
De har mer enn nok annet å drive med om dagen, så de står nok gjerne over den ammeveiledningen om de kan 😅

Anonymkode: 3e889...429

AnonymBruker
Skrevet

Oppfølgingen var nydelig begge steder. Dyktige på ulike teknikker og sånn sett følte jeg mer på hjelp enn press :Nikke:

Anonymkode: af97a...382

AnonymBruker
Skrevet

jeg skulle amme, så vet ikke om jeg kan uttale meg mye om ammepress - men jeg fikk barn i uke 36, barnet var lite og amming var litt vanskeligere i begynnelsen, enn med fullbåren barn. Var mitt første barn. Føler ikke jeg fikk akkurat så mye hjelp på Ulevål, endte opp å søke selv på nettet og lese meg frem hos ammehjelpen. Jeg fikk til amming, og med barn nr 2, også på Ullevål - fikk jeg bare ett spørsmål - hvor lenge ammet du første barnet? 1,5 år. Og etter det fikk jeg ikke en eneste spørsmål eller oppfølging om amming, jeg ble vel sjekket ut som erfaren. Så for min del, de kunne mase litt mer faktisk. 

Anonymkode: 6f896...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...