AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Jeg har nådd min grense. Jeg vil sykemelde meg, bare en liten periode. Jeg har jobbet på korona avdeling hele veien, siden alt startet. Jeg har stått i usikkerheten, i de konstante endringene, jeg har testet meg utallige ganger. Jeg er lei. Nå er avdelingen min nok en gang full. Jeg har korona på jobb, det er det eneste jeg leser om, det eneste folk snakker om, det eneste jeg hører noe om, og det som har gjort at alt jeg bryr meg om er stengt og ingenting kjennes som noe betyr noe mer. Er det så galt av meg å ønske å sykemelde meg ett par uker, bare for å unngå koronaen, om enn en kort periode? Anonymkode: 67843...386 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Ingenting galt med å ønske det, men ingen seriøs lege vil sykemelde deg på det grunnlaget. Hint: Du er ikke syk. Anonymkode: 831fa...132 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ingenting galt med å ønske det, men ingen seriøs lege vil sykemelde deg på det grunnlaget. Hint: Du er ikke syk. Anonymkode: 831fa...132 Psykisk Anonymkode: 67843...386 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Nei, du kan ikke få sykmelding for dette. Men du kan få legen til å skrive brev om tilrettelegging. At du må få tilrettelagt og få jobbe på en annen avdeling Anonymkode: 47da1...ba9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, du kan ikke få sykmelding for dette. Men du kan få legen til å skrive brev om tilrettelegging. At du må få tilrettelagt og få jobbe på en annen avdeling Anonymkode: 47da1...ba9 Selvfølgelig kan hen få sykemelding her. Man får jo det om man er psykisk syk, type deprimert eller utbrent. Er det mulig å bytte avdeling er jo det et alternativ, men vil tro man er i koronabobla for det om. Forstår ts godt. Anonymkode: 35e1f...af5 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Helt innafor å *ønske* sykemelding, men mer fair å søke om ulønnet permisjon eller ta feriedager. Anonymkode: 6b0ca...b30 2
Rumle Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 Forstår godt at du er sliten, snakk med leder og fastlege? ❤ 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig kan hen få sykemelding her. Man får jo det om man er psykisk syk, type deprimert eller utbrent. Er det mulig å bytte avdeling er jo det et alternativ, men vil tro man er i koronabobla for det om. Forstår ts godt. Anonymkode: 35e1f...af5 Man må jo ta tak i det FØR man kommer så langt. Som nevnt er ferie en fin måte å få litt fri på Anonymkode: 47da1...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 Du kan bli sykemeldt om du har symptomer pga belastninger du står i. Søvnvansker feks. Du får nok ikke sykemelding fordi du har lyst på litt fri pga Korona-stress. Selvom jeg forstår at det er belastende. Så om du har symptomer på bakgrunn av belastningene så kan du snakke med lege om sykemelding. Lykke til! Anonymkode: 5f734...94a
Gjest Wanda1984 Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 Null problemer med å få sykemelding her, legg fram symptomer på utbrenthet, si at man ikke fungerer m konsentrasjon og hukommelse da vil legen la deg få sykemelding. Er jo ikke forvarlig å la deg jobbe på sykepleier m disse symptomene Full forståelse for ts trenger en break før det virkelig smeller, jeg gikk til det smalt, nå er jeg 60% ufør og 40% tilrettelagt 😊
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Psykisk Anonymkode: 67843...386 Hvilken diagnose har du lyst på? Depresjon, angst, utbrenthet? Ikke glem at en diagnose blir stående i papirene dine resten av livet og kan skape problemer for deg langt inn i fremtiden. Ikke så kult å få reservasjon i helseforsikring eller lignende om 10 år fordi du er lei av jobben her og nå. Hva sier du når legen vil skrive ut antidepressiva eller beroligende, eller henvise deg til psykolog? (Noe mange leger vil velge å gjøre før en sykemelding blir aktuelt.) Nei takk, det trengs ikke, jeg er bare lei og vil ha sykemelding? Anonymkode: 831fa...132 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 Forklar lederen din at du er sliten, og be om ferie. Dersom du skal bytte/tegne ny helseforsikring en dag så må du svare på spørsmål angående din sykdomshistorikk og dersom du da har vært sykmeldt av psykiske årsaker vil ikke forsikringen gjelde dersom du en dag blir ufør fordi du har møtt veggen. Anonymkode: 061a8...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilken diagnose har du lyst på? Depresjon, angst, utbrenthet? Ikke glem at en diagnose blir stående i papirene dine resten av livet og kan skape problemer for deg langt inn i fremtiden. Ikke så kult å få reservasjon i helseforsikring eller lignende om 10 år fordi du er lei av jobben her og nå. Hva sier du når legen vil skrive ut antidepressiva eller beroligende, eller henvise deg til psykolog? (Noe mange leger vil velge å gjøre før en sykemelding blir aktuelt.) Nei takk, det trengs ikke, jeg er bare lei og vil ha sykemelding? Anonymkode: 831fa...132 Tror jeg uttalte meg feil. Jeg har gått i veggen. Jeg har mistrives i jobben min siden korona startet, og jeg har sliti psykisk i alle år. Jeg jobber med det totalt motsatte av det jeg ønsker som sykepleier, desverre er det visst sånn at det er umulig å få jobben man ønsker. Jeg er utbrent, og har breakdowns flere ganger i uka. Får ikke videreutdannet meg før neste år. Anonymkode: 67843...386 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror jeg uttalte meg feil. Jeg har gått i veggen. Jeg har mistrives i jobben min siden korona startet, og jeg har sliti psykisk i alle år. Jeg jobber med det totalt motsatte av det jeg ønsker som sykepleier, desverre er det visst sånn at det er umulig å få jobben man ønsker. Jeg er utbrent, og har breakdowns flere ganger i uka. Får ikke videreutdannet meg før neste år. Anonymkode: 67843...386 OK - det er noe helt annet enn det som skisseres i HI. Da anbefaler jeg at du er åpen med legen om dette, ber om sykemelding og henvisning til en psykolog. Ekte utbrenthet skal man ta alvorlig. Anonymkode: 831fa...132 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 Politikere og andre ledere tar sykemelding når det blir mye negativ omtale om dem i media. De er ikke syke på ordentlig, men trenger pause. Det er greit for statsråder, så er det greit for vanlige arbeidere. Anonymkode: f636f...c47 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 Jeg skjønner deg utrolig godt. Det er ikke rart at det tar sine spor å jobbe slik. Ikke rart at du vil ha et lite pust i bakken. Jeg priser meg lykkelig over at vi ikke har koronasmitte der jeg jobber, men jeg synes selv det vi har av restriksjoner samt isolasjonsregime i påvente av prøvesvar på x antall pasienter er kjempeslitsomt. Du er utrolig flink som har stått i dette her. Første steget er vel uansett å prate med fastlegen, og eventuelt arbeidsgiver hvis arbeidssituasjonen ditt kan la seg tilpasse, men det er nok vanskelig. Dette kommer jo til å vare en god stund til, så jeg tenker at det er viktig at du får endret litt på situasjonen din i en viss tid i alle fall. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvilken diagnose har du lyst på? Depresjon, angst, utbrenthet? Ikke glem at en diagnose blir stående i papirene dine resten av livet og kan skape problemer for deg langt inn i fremtiden. Ikke så kult å få reservasjon i helseforsikring eller lignende om 10 år fordi du er lei av jobben her og nå. Hva sier du når legen vil skrive ut antidepressiva eller beroligende, eller henvise deg til psykolog? (Noe mange leger vil velge å gjøre før en sykemelding blir aktuelt.) Nei takk, det trengs ikke, jeg er bare lei og vil ha sykemelding? Anonymkode: 831fa...132 Nå er det ikke slik at leger skriver ut beroligende på lav terskel. Antidepressiva er for øvrig indisert ved moderat til alvorlig depresjon, og noe som må følges opp i lang tid. Man skriver ikke ut antidepressiva hvis man ikke er sikker på at det er en klar indikasjon for det. Det er ikke noe vidundermiddel. Som regel så er en korttidssykemelding mer aktuelt. Så lenge man har forsikring per dags dato uten begrensninger (og karenstiden er over), så vil dette selvsagt ikke ha noe videre konsekvens. Det er derfor man har forsikring. Anonymkode: d984c...4c3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): OK - det er noe helt annet enn det som skisseres i HI. Da anbefaler jeg at du er åpen med legen om dette, ber om sykemelding og henvisning til en psykolog. Ekte utbrenthet skal man ta alvorlig. Anonymkode: 831fa...132 Legen min ga meg 50%, men mente at jeg ser for mye innover og ikke utover. Vi er jo tross alt i en global pandemi, sa han. Jeg er jo sykepleier, så det kvies jo sikkert for å gi oss sykemelding i første omgang. Måtte være helt på gråten før han skjønte at jeg sliter. Jeg hadde første samtalen hos psykolog for to uker siden. Det er bare med at alt stengte, og at trykket stiger, og at jeg har korona rundt meg hvor enn jeg er som gjør at det nå smeller ordentlig for meg. For to uker siden levde jeg for hobbyen min, trente til NM osv. Nå føler jeg alt er over igjen, og at livet ikke er verdt noe. Jeg vil ikke være viktig fordi jeg er helsepersonell, jeg angrer så desidert på yrket mitt. Aldri bli sykepleier. Anonymkode: 67843...386
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #18 Skrevet 16. mars 2021 Dekan få sykemelding pga utbrenthet og "møtt veggen", samt sliter psykisk pga påkjenningene. Det er mye sunnere å få 2 ukers sykemelding enn å bli langvarig sykemeldt pga alke påkjenningene som så ksn føre til angst, depresjoner, stress som igjen kan føre til økt blodtrykk osv. Ellers ville jeg tatt egenmelding noen dager. Du har stått på og jobbet hardt! Ikke alle holder ut så lenge. Anonymkode: ac9f4...6d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå