AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Noen som har tips? Veier 47 kilo nå, skal egentlig veie 53/54. Er 162 høy. Sliter veldig med å få i meg mat, selv om jeg er sulten. Noen som har tips til mat med mye kalorier? Tåler ikke nøtter. Må bare få i meg noe, for å holde vekta. Jeg har ikke spiseforstyrrelser og liker ikke å være tynn, men jeg glemmer å spise. Anonymkode: eab46...b2c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Olje i maten, masse kalorier Ha på alarm og spis mat. Du er voksen og forstår selv at mat må du ha, da må man tvinge i seg. Anonymkode: 69778...2be
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Drikke, bytt ut kaffe med iskaffe, bytt ut te med kakao, ha melk eller juice til frokost og kvelds. En smoothie som mellommåltid, brus har masse kalorier og. Kan ta et eksempel på hva jeg kan drikke i løpet av en dag, og hvor mange kalorier det tilsvarer. Frokost - 0.33 glass med melk ca 100 kalorier. En 0.5 liter brus på jobb, ca 200 kalorier. Til middag blir det saft, men fort 50 kalorier der. Til kaffe / snack kan jeg f. eks ta en iskaffe, det er ca 200 kalorier. Og et 0.33 glass appelsinjuice til kvelds - ca 100 kalorier. Dette alene er 650 kalorier. Og la oss si jeg smådrikker i løpet av dagen, og tar enr brus eller en energidrikk til, da er jeg plutselig oppr i 800 kalorier, og tar jeg en smoothie som mellommåltid så blir det 1000 kalorier i bare drikke. Så enkelt å greit, hva du drikker kan inneholde ganske mye kalorier, eliminerer alt av vann, light brus, kaffe og andre kalorifattige drikker, så får du fort et par kalorier ekstra Anonymkode: 4d074...d38
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Hva med å telle kalorier? Du må få i deg mer enn du forbrenner, og burde få oversikt over hva du spiser. Anonymkode: ce9af...b45
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Drikke, bytt ut kaffe med iskaffe, bytt ut te med kakao, ha melk eller juice til frokost og kvelds. En smoothie som mellommåltid, brus har masse kalorier og. Kan ta et eksempel på hva jeg kan drikke i løpet av en dag, og hvor mange kalorier det tilsvarer. Frokost - 0.33 glass med melk ca 100 kalorier. En 0.5 liter brus på jobb, ca 200 kalorier. Til middag blir det saft, men fort 50 kalorier der. Til kaffe / snack kan jeg f. eks ta en iskaffe, det er ca 200 kalorier. Og et 0.33 glass appelsinjuice til kvelds - ca 100 kalorier. Dette alene er 650 kalorier. Og la oss si jeg smådrikker i løpet av dagen, og tar enr brus eller en energidrikk til, da er jeg plutselig oppr i 800 kalorier, og tar jeg en smoothie som mellommåltid så blir det 1000 kalorier i bare drikke. Så enkelt å greit, hva du drikker kan inneholde ganske mye kalorier, eliminerer alt av vann, light brus, kaffe og andre kalorifattige drikker, så får du fort et par kalorier ekstra Anonymkode: 4d074...d38 Takk for svar. Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Er bare nødt til å ta grep, sliter psykisk (skal få hjelp, men tar sin tid i norge) så det går ut over hvor mye jeg klarer å spise. Så dette skal jeg prøve Anonymkode: eab46...b2c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Er bare nødt til å ta grep, sliter psykisk (skal få hjelp, men tar sin tid i norge) så det går ut over hvor mye jeg klarer å spise. Så dette skal jeg prøve Anonymkode: eab46...b2c Annet lurt tips om du har dårlig matlyst på morgenen er yoghurt, det har en del kalorier men er lett å få ned Anonymkode: 4d074...d38 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å telle kalorier? Du må få i deg mer enn du forbrenner, og burde få oversikt over hva du spiser. Anonymkode: ce9af...b45 Ja, synes bare det er litt pes å regne riktig og føler det blir feil. Er det noen apper man kan bruke som man ikke må betale for? Anonymkode: eab46...b2c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, synes bare det er litt pes å regne riktig og føler det blir feil. Er det noen apper man kan bruke som man ikke må betale for? Anonymkode: eab46...b2c Lifesum er gratis og funker bra. Jeg må telle karbohydrater pga insulin, men har lært meg det ganske godt med tiden. Tipper det blir det samme med kalorier. Mye styr i starten, men man lærer seg relativt fort hvor mye ulike ting inneholder Anonymkode: 4d074...d38
aksase Skrevet 16. mars 2021 #9 Skrevet 16. mars 2021 (endret) Jeg foreslår at du prøver å få i deg mer næring uten å spise mer volum. Velg mat og drikke med mange kalorier pr. 100 gr. og styr unna lettprodukter. Denne tabellen kan hjelpe deg å se hva maten inneholder av næring.: https://www.kostholdsplanleggeren.no/displayfoods/?profileId=3&slotNumber=0 På nettsiden ovenfor kan du også opprette en gratis innlogging og lage deg dagsmenyer og ukemenyer som viser deg hvor mye næring du får i deg i forhold til det som er anbefalt. I ditt tilfelle bør du jo ligge godt over det anbefalte for å øke vekta. Det finnes også en metthetsindeks for mat. Søk den opp på nett og se etter matvarer som metter dårlig. Da blir du raskere sulten igjen og får lyst på mer mat. Endret 16. mars 2021 av aksase
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå