Gå til innhold

Mye er bra her i Norge!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ny nedstenging og mange som sliter i Norge nå. Kanskje kan jeg lyse opp litt med en liten solkinnshistorie? 

Jeg har en søster med downs som er i 40-årene. Hun "jobber" 100% hver dag i et "yrke" hun elsker og får mye ut av. Hun har støttekontakt som hun finner på ting med 8 timer i uken. Hun spiller både håndball (2 ganger i uken) og er i band (øver 1 gang i uken og konsert annen hver mnd) selv om dette dessverre ikke har vært mulig det siste året. Hun hater å reise så ferier har hun ikke blitt med på siden hun var liten (liker ikke nye steder og transport), men sommerhytta er hun med på 2 uker med resten av familien hver sommer. Hennes store lidenskap er å plukke blomster. Så hele våren/sommeren/høsten går hun masse på tur og plukker fine blomster og blader som hun legger i press og setter inn i album om vinteren. Utallige timer går med til dette. Hun har skogen like ved siden av i hennes flotte, lille komunale bolig som hun har hatt siden hun var 20 år. 

Hun har alt hun trenger og er en solskinnstråle uten like. Jeg er så glad for at hun får muligheten til dette i et land som Norge. Om hun hadde blitt født i et nesten hvilket som helst annet land så hadde hun ikke fått en brøkdel av disse mulighetene og hade mest sansynlig havnet på instutisjon. Her får hun alt hun trenger og mere til av staten. Hun har mer penger enn hun noensinne får brukt og har så bra hverdag som er mulig. Stor takk til Norge🥰

Anonymkode: 709df...d50

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fint å lese dette ❤️ er så takknemlig og glad for at alle mennesker har verdi her i Norge. 

Anonymkode: 3e7db...c40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men i følge nordmenn er jo Norge som Nord Korea.

Anonymkode: a3977...2cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Veldig fint å lese dette ❤️ er så takknemlig og glad for at alle mennesker har verdi her i Norge. 

Anonymkode: 3e7db...c40

Det er kanskje slik i teorien, men i virkeligheten er det noe helt annet.

Anonymkode: a3977...2cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...