AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Har en samboer som er så snill og fantastisk. Han gjør mer enn 50% av huset, og vi betaler mer av alt MEN han er sjalu og jeg kødder ikke når jeg sier at : hver eneste gang jeg har perioder hvor jeg er sånn omfg for en fin mann jeg har, så evig takknemlig for han og han er best..... Da kommer det selvfølgelig en periode hvor han er sjalu og skal kritisere jeg for så mye ang hvem jeg prater med og spør mye rundt det. Jeg blir selvfølgelig avtent da, og holder meg unna, og da kommer han krypende men da er jeg allerede sur så da vil jeg såklart ikke ha kos, klem eller sex. Jeg er utrolig ærlig og sier til han at det virker som du bevist prøver å sabotere oss. Noen som har eller er i forhold hvor dey føles ut som bevist sabotering? Jeg vet samboer hadde blitt helt ødelagt om jeg gikk, og han ventet på meg over et år, så tydelig at han vil ha meg, men allikevel så er han sjalu og ødelegger så mye for seg selv.... Frustrerende! Igår sa jeg til han : det er ingen mann her i verden som kan splitte oss like mye som du klarer selv så du burde ta tak i dette Anonymkode: df9b6...210 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Herregud, han har et problem. En trygg og stabil mann oppfører seg ikke slik. Kritisere deg for hvem du har kontakt med? Hører du hvor galt det er? Anonymkode: 0c494...b87 8
Gjest Råååsa Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Har han sagt noe om hvorfor han er sjalu? Eksen min var sjalu. Det kom av at jenter hadde mobba han i oppveksten, og at opplevde å ikke ha særlig draget som ung voksen. Han truddd på fortidens spøkelser. Jeg løste det med å kjefte han huden full, og brølte til han at nå lever han i nåtiden og at det måtte ta en slutt. Og det var hans fordømrade ansvar. Det hjalp.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Anbefaler parterapi der han blir bevisstgjort egne mønstre. Dette må han jobbe med, gjerne via profesjonell hjelp. Ellers tror jeg dere har gode sjanser for et godt liv sammen siden dere er så glade i hverandre og setter pris på hverandre! Anonymkode: 7bf53...5b0 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da kommer det selvfølgelig en periode hvor han er sjalu og skal kritisere jeg for så mye ang hvem jeg prater med og spør mye rundt det. Jeg blir selvfølgelig avtent da, og holder meg unna, og da kommer han krypende men da er jeg allerede sur så da vil jeg såklart ikke ha kos, klem eller sex. Jeg er utrolig ærlig og sier til han at det virker som du bevist prøver å sabotere oss. Jeg hadde blitt skikkelig sint og sagt at det ikke er greit og at han har å ta seg sammen. Enkelt og greit. Anonymkode: 3843e...a91
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anbefaler parterapi der han blir bevisstgjort egne mønstre. Dette må han jobbe med, gjerne via profesjonell hjelp. Ellers tror jeg dere har gode sjanser for et godt liv sammen siden dere er så glade i hverandre og setter pris på hverandre! Anonymkode: 7bf53...5b0 Nei vet du hva, det der går helt fint an å slå ned på der og da. Behøver ikke gå i terapi for å si til kjæresten at han skal slutte å mase. Anonymkode: 3843e...a91
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 Råååsa skrev (6 minutter siden): Jeg løste det med å kjefte han huden full, og brølte til han at nå lever han i nåtiden og at det måtte ta en slutt. Og det var hans fordømrade ansvar. Det hjalp. Nettopp. Anonymkode: 3843e...a91
Engel Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 Parterapi er et godt råd. Kom til bunns i hvorfor han blir så sjalu. Så kan dere sammen lage en plan for hvordan unngå det. For selv om du føler at du ikke gjør noe galt så kan det være noe du gjør som trigger dette. Og en ubetydelig endring kan være nok til at dette forsvinner. Feks kan det være at du involverer han mer med dine venner, lar han bli godt kjent med dem, vise han at det han tenker og tror faktisk er fullstendig uten hold. Eller måten du snakker om andre på. I tillegg vi det hjelpe han å bli besvisst på hva som trigger dette også, for da kan han lettere unngå det. 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en samboer som er så snill og fantastisk. Han gjør mer enn 50% av huset, og vi betaler mer av alt MEN han er sjalu og jeg kødder ikke når jeg sier at : hver eneste gang jeg har perioder hvor jeg er sånn omfg for en fin mann jeg har, så evig takknemlig for han og han er best..... Da kommer det selvfølgelig en periode hvor han er sjalu og skal kritisere jeg for så mye ang hvem jeg prater med og spør mye rundt det. Jeg blir selvfølgelig avtent da, og holder meg unna, og da kommer han krypende men da er jeg allerede sur så da vil jeg såklart ikke ha kos, klem eller sex. Jeg er utrolig ærlig og sier til han at det virker som du bevist prøver å sabotere oss. Noen som har eller er i forhold hvor dey føles ut som bevist sabotering? Jeg vet samboer hadde blitt helt ødelagt om jeg gikk, og han ventet på meg over et år, så tydelig at han vil ha meg, men allikevel så er han sjalu og ødelegger så mye for seg selv.... Frustrerende! Igår sa jeg til han : det er ingen mann her i verden som kan splitte oss like mye som du klarer selv så du burde ta tak i dette Anonymkode: df9b6...210 Her i huset er det jeg som er sjalu. Har nok alltid vært litt småsjalu, men det ble nok ille etter at jeg oppdaget at jeg fant ut at mannen min hadde møtt en kollega (på fritiden) uten å si noe om det, og i tillegg hadde de hatt kontakt på messenger (privat snakk) over en god stund... Etter det ble sjalusien ille. Mye krangling. Og min mann sier at det er jeg som holder på å ødelegge forholdet vårt... Han har også sagt at det virker som jeg vil ødelegge det. Vi går til parterapi, det eneste som hjelper er å snakke om det. Parterapauten gir oss råd og tips til hvordan vi skal håndtere situasjoner som oppstår. Å det har hjulpet meg og oss. Min mann har jo da forstått hvordan jeg har det og hva som hjelper meg. Å jeg har blitt bedre! Så oposøk parterapi, det er mitt råd. Sjalusi kan man ingenting for. Å det er så vondt for den som er sjalu, veldig vondt. Anonymkode: 371b7...dad 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefaler parterapi der han blir bevisstgjort egne mønstre. Dette må han jobbe med, gjerne via profesjonell hjelp. Ellers tror jeg dere har gode sjanser for et godt liv sammen siden dere er så glade i hverandre og setter pris på hverandre! Anonymkode: 7bf53...5b0 Råååsa skrev (2 timer siden): Har han sagt noe om hvorfor han er sjalu? Eksen min var sjalu. Det kom av at jenter hadde mobba han i oppveksten, og at opplevde å ikke ha særlig draget som ung voksen. Han truddd på fortidens spøkelser. Jeg løste det med å kjefte han huden full, og brølte til han at nå lever han i nåtiden og at det måtte ta en slutt. Og det var hans fordømrade ansvar. Det hjalp. AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefaler parterapi der han blir bevisstgjort egne mønstre. Dette må han jobbe med, gjerne via profesjonell hjelp. Ellers tror jeg dere har gode sjanser for et godt liv sammen siden dere er så glade i hverandre og setter pris på hverandre! Anonymkode: 7bf53...5b Ts her : Han hadde en jævlig sjalu ex og vet hvor jævlig det er å krangle så mye. Han er sjalu fordi han har dårlig selvfølelse og fordi jeg er så frigjort og deg skremmer han. Jeg har ikke noe problem med å være venn med exer, folk jeg har ligget med eller generelt noen. Jeg har det superfint I vennskap med det motsatte kjønn og har vokst opp med at man fint kan være venn og henge med exer, osv. Og det er sånn jeg vil være som menneske. Jeg bærer sjeldent nag over noen og er veldig seksuell i kropp og humor. Dette skremmer han nok. Men som jeg sier til han : jeg har valgt deg og jeg kommer aldri til å være utro. Vi er sammen sålenge begge vi vil. Utenom det er det ingenting vi får gjort med livet. Det eneste vi kan gjøre er å pleie vår egen kjærlighet. Også føler han at jeg ikke tar hensyn fordi noen gutter kan komme med litt drøye jokes som jeg fint kan svare med latter eller neitakk på. Mine venner vet at jeg ikke kommer til å ligge med dem. Samboer er veldig sjalu om jeg får mye meld eller at jeg skriver mye på tlf, selvom han ikke vet om det er til søstera mi eller en venn. Han vil gjerne at jeg skal holde han oppdatert på samtaler jeg har med guttevenner og det sa jeg er totalt uaktuelt. Jeg begynte bare å le... For meg er det deal-breaker å være i forhold om jeg må dempe hvem jeg er. Derfor klarer jeg heller ikke å vise mye hensyn her fordi jeg er så uenig. Anonymkode: df9b6...210 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her : Han hadde en jævlig sjalu ex og vet hvor jævlig det er å krangle så mye. Han er sjalu fordi han har dårlig selvfølelse og fordi jeg er så frigjort og deg skremmer han. Jeg har ikke noe problem med å være venn med exer, folk jeg har ligget med eller generelt noen. Jeg har det superfint I vennskap med det motsatte kjønn og har vokst opp med at man fint kan være venn og henge med exer, osv. Og det er sånn jeg vil være som menneske. Jeg bærer sjeldent nag over noen og er veldig seksuell i kropp og humor. Dette skremmer han nok. Men som jeg sier til han : jeg har valgt deg og jeg kommer aldri til å være utro. Vi er sammen sålenge begge vi vil. Utenom det er det ingenting vi får gjort med livet. Det eneste vi kan gjøre er å pleie vår egen kjærlighet. Også føler han at jeg ikke tar hensyn fordi noen gutter kan komme med litt drøye jokes som jeg fint kan svare med latter eller neitakk på. Mine venner vet at jeg ikke kommer til å ligge med dem. Samboer er veldig sjalu om jeg får mye meld eller at jeg skriver mye på tlf, selvom han ikke vet om det er til søstera mi eller en venn. Han vil gjerne at jeg skal holde han oppdatert på samtaler jeg har med guttevenner og det sa jeg er totalt uaktuelt. Jeg begynte bare å le... For meg er det deal-breaker å være i forhold om jeg må dempe hvem jeg er. Derfor klarer jeg heller ikke å vise mye hensyn her fordi jeg er så uenig. Anonymkode: df9b6...210 Jeg er veldig fri sjøl, men du virker temmelig kompromissløs. Han merker nok at du er uvillig til å ta noen hensyn. Han må jobbe med seg sjøl, men det betyr ikke at han må være helt "aleine" i det. Anonymkode: b1d3e...f48 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er veldig fri sjøl, men du virker temmelig kompromissløs. Han merker nok at du er uvillig til å ta noen hensyn. Han må jobbe med seg sjøl, men det betyr ikke at han må være helt "aleine" i det. Anonymkode: b1d3e...f48 Men som jeg sa til han : det er utrolig vanskelig for meg å være støttende og hjelpe deg med det du sliter med når du rett i forkant indirekte spør meg om jeg driver med noe shady eller har kritisert meg. Han vil at jeg skal berolige han hver gang han stiller spørsmål ved meg, og jeg nekter å gjøre det fordi da kommer han heller ikke til å søke hjelp. Det er det man kaller en bjørnetjeneste. Han må jobbe med seg selv, sin selvfølelse og sin sjalusi, og da er ikke løsningen at han skal få snoke så mye han har behov for. Jeg har lovt han at jeg elsker han og har valgt han. Han vet at jeg aldri ville være utro, og jeg sa til hna igår at det kanskje er en idé å få hjelp av noen andre enn meg fordi det er jo meg han kritiserer og da blir han møtt med frustrasjon og sinne istedrfor at jeg kunne sagt noe fint om han. Vi har prøvd å søke hjelp men han fikk avslag. Anonymkode: df9b6...210
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har prøvd å søke hjelp men han fikk avslag. Anonymkode: df9b6...210 Hvor i all verden har dere søkt hjelp da? Og det er ikke HAN som skal søke hjelp, det er DERE. Jeg syns du fremstår som lite forståelsefull for hvordan han opplever dette TS. Jeg kan ikke se at du har prøvd å ta noe hensyn. Du bare sier at han må stole på at du ikke vil gjøre noe fordi du elsker han. Det syns jeg er rimelig kaldt. Selv om du ikke forstår hvorfor han blir sjalu, så skylder du han å prøve å forstå, og prøve å ta litt hensyn. Fortsetter du med den holdningen der så vil forholdet gå overende. Og det er ikke pga han. Anonymkode: 03a7b...df5 10
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han er sjalu fordi han har dårlig selvfølelse og fordi jeg er så frigjort og deg skremmer han. Jeg har ikke noe problem med å være venn med exer, folk jeg har ligget med eller generelt noen. Jeg har det superfint I vennskap med det motsatte kjønn og har vokst opp med at man fint kan være venn og henge med exer, osv. Og det er sånn jeg vil være som menneske. Jeg bærer sjeldent nag over noen og er veldig seksuell i kropp og humor. Dette skremmer han nok. Men som jeg sier til han : jeg har valgt deg og jeg kommer aldri til å være utro. Vi er sammen sålenge begge vi vil. Utenom det er det ingenting vi får gjort med livet. Det eneste vi kan gjøre er å pleie vår egen kjærlighet. Er nok flere som hadde hatt problemer med en sånn partner som deg.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Har en samboer som er så snill og fantastisk. Han gjør mer enn 50% av huset, og vi betaler mer av alt MEN han er sjalu og jeg kødder ikke når jeg sier at : hver eneste gang jeg har perioder hvor jeg er sånn omfg for en fin mann jeg har, så evig takknemlig for han og han er best..... Da kommer det selvfølgelig en periode hvor han er sjalu og skal kritisere jeg for så mye ang hvem jeg prater med og spør mye rundt det. Jeg blir selvfølgelig avtent da, og holder meg unna, og da kommer han krypende men da er jeg allerede sur så da vil jeg såklart ikke ha kos, klem eller sex. Jeg er utrolig ærlig og sier til han at det virker som du bevist prøver å sabotere oss. Noen som har eller er i forhold hvor dey føles ut som bevist sabotering? Jeg vet samboer hadde blitt helt ødelagt om jeg gikk, og han ventet på meg over et år, så tydelig at han vil ha meg, men allikevel så er han sjalu og ødelegger så mye for seg selv.... Frustrerende! Igår sa jeg til han : det er ingen mann her i verden som kan splitte oss like mye som du klarer selv så du burde ta tak i dette Anonymkode: df9b6...210 Jeg er mann og har vært på motsatt side. Det kan godt hende han bevisst saboterer. Jeg slet i lang tid med dårlig selvfølelse og en konstant formening om at partner eller forelder skulle forlate meg. Da blir man paranoid og kontrollerende, og jeg gremmes over hvor sykelig manipulerende jeg var, selv om jeg der og da syntes det var rimelig og naturlig gitt frykten jeg følte. Han må rett og slett i terapi. Så enkelt og så vanskelig er det. Anonymkode: c872c...578 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er mann og har vært på motsatt side. Det kan godt hende han bevisst saboterer. Jeg slet i lang tid med dårlig selvfølelse og en konstant formening om at partner eller forelder skulle forlate meg. Da blir man paranoid og kontrollerende, og jeg gremmes over hvor sykelig manipulerende jeg var, selv om jeg der og da syntes det var rimelig og naturlig gitt frykten jeg følte. Han må rett og slett i terapi. Så enkelt og så vanskelig er det. Anonymkode: c872c...578 jeg er helt enig. jeg gir masse kjærlighet ellers i hverdagen, men jeg sa tydelig i fra før vi ble sammen at jeg aldri i mitt liv skal bukke under som jeg gjorde i mitt forje forhold hvor jeg mistet meg selv fullstendig fordi jeg måtte droppe alle guttevenner, og ble kritisert på lik måte som dette. jeg sa tydelig ifra at jeg er den jeg er, og han vet godt hva jeg mente da. jeg liker å danse, jeg liker trange klær, jeg liker sex ( ikke med alle selvfølgelig), jeg bryr meg om folk, selvom det er en eks eller en tidligere flørt. jeg tilgir mye, og tåler at folk tråkker litt i salaten med meg. han mener derimot at jeg skal blokke folk med en gang de kommer med en litt drøy kommentar, eller sier noe slibrig. sånn er ikke jeg. jeg må få lov til å velge mine egne venner, og ta kontroll over mitt eget liv uten at han skal passe på hva dem skriver til meg, eller hva jeg ler av. dette er jo bare helt sinnsvakt at det engang er et problem. han fortalte meg nå i kveld at han har tatt kontakt med en gammel vennine, og spurte henne hvordan det går, og jeg ble oppriktig bare glad, for at han ser at det er helt okei, og at det ikke er noe shady bak. Det er normalt å ha venner av begge kjønn, og det er normalt at man er trygg og kan tulle med hva man vil med dem. Han har dette problemer, og har hatt det før, uavhengig av meg. og ja, jeg skjønner at det ikke er en drit god ide å være sammen med en dame som meg som er frigjort, og har veldig klare grenser på hva jeg finner meg i. jeg skjønner at det er skummelt med en dame som bare sier nupp, dette gidder jeg ikke. Jeg går i terapi, og prøver å vise mer hensyn, men enkelte ting blir jeg bare dritforbanna av, og da gidder jeg heller ikke å vise hensyn, når det for meg er jævlig tåplig. jeg prøver å si så mye fint til han, og være en god kjæreste, men han kan ikke forvente at jeg skal trøste han etter at han prøver å invandere privatlivet mitt, og kritisere meg og mine venner. nupp. Anonymkode: df9b6...210 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #17 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): jeg er helt enig. jeg gir masse kjærlighet ellers i hverdagen, men jeg sa tydelig i fra før vi ble sammen at jeg aldri i mitt liv skal bukke under som jeg gjorde i mitt forje forhold hvor jeg mistet meg selv fullstendig fordi jeg måtte droppe alle guttevenner, og ble kritisert på lik måte som dette. jeg sa tydelig ifra at jeg er den jeg er, og han vet godt hva jeg mente da. jeg liker å danse, jeg liker trange klær, jeg liker sex ( ikke med alle selvfølgelig), jeg bryr meg om folk, selvom det er en eks eller en tidligere flørt. jeg tilgir mye, og tåler at folk tråkker litt i salaten med meg. han mener derimot at jeg skal blokke folk med en gang de kommer med en litt drøy kommentar, eller sier noe slibrig. sånn er ikke jeg. jeg må få lov til å velge mine egne venner, og ta kontroll over mitt eget liv uten at han skal passe på hva dem skriver til meg, eller hva jeg ler av. dette er jo bare helt sinnsvakt at det engang er et problem. han fortalte meg nå i kveld at han har tatt kontakt med en gammel vennine, og spurte henne hvordan det går, og jeg ble oppriktig bare glad, for at han ser at det er helt okei, og at det ikke er noe shady bak. Det er normalt å ha venner av begge kjønn, og det er normalt at man er trygg og kan tulle med hva man vil med dem. Han har dette problemer, og har hatt det før, uavhengig av meg. og ja, jeg skjønner at det ikke er en drit god ide å være sammen med en dame som meg som er frigjort, og har veldig klare grenser på hva jeg finner meg i. jeg skjønner at det er skummelt med en dame som bare sier nupp, dette gidder jeg ikke. Jeg går i terapi, og prøver å vise mer hensyn, men enkelte ting blir jeg bare dritforbanna av, og da gidder jeg heller ikke å vise hensyn, når det for meg er jævlig tåplig. jeg prøver å si så mye fint til han, og være en god kjæreste, men han kan ikke forvente at jeg skal trøste han etter at han prøver å invandere privatlivet mitt, og kritisere meg og mine venner. nupp. Anonymkode: df9b6...210 Men hvorfor skrive her om du er så bestemt? man må jo endre en god del når man går fra å være singel og går inn i et forhold. Men kan ikke han bare møte disse såkalte gutte venene dine da også ser han at det ikke er et problem? Men hvis du er så bestemt på at du absolutt ikke ønsker å forandre deg, så er jo neste steg å slå opp da? Tror ikke han kommer til å få en engel over seg som gjør at han ikke er sjalu lengre. Anonymkode: c45bb...774 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #18 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ts her : Han hadde en jævlig sjalu ex og vet hvor jævlig det er å krangle så mye. Han er sjalu fordi han har dårlig selvfølelse og fordi jeg er så frigjort og deg skremmer han. Jeg har ikke noe problem med å være venn med exer, folk jeg har ligget med eller generelt noen. Jeg har det superfint I vennskap med det motsatte kjønn og har vokst opp med at man fint kan være venn og henge med exer, osv. Og det er sånn jeg vil være som menneske. Jeg bærer sjeldent nag over noen og er veldig seksuell i kropp og humor. Dette skremmer han nok. Men som jeg sier til han : jeg har valgt deg og jeg kommer aldri til å være utro. Vi er sammen sålenge begge vi vil. Utenom det er det ingenting vi får gjort med livet. Det eneste vi kan gjøre er å pleie vår egen kjærlighet. Også føler han at jeg ikke tar hensyn fordi noen gutter kan komme med litt drøye jokes som jeg fint kan svare med latter eller neitakk på. Mine venner vet at jeg ikke kommer til å ligge med dem. Samboer er veldig sjalu om jeg får mye meld eller at jeg skriver mye på tlf, selvom han ikke vet om det er til søstera mi eller en venn. Han vil gjerne at jeg skal holde han oppdatert på samtaler jeg har med guttevenner og det sa jeg er totalt uaktuelt. Jeg begynte bare å le... For meg er det deal-breaker å være i forhold om jeg må dempe hvem jeg er. Derfor klarer jeg heller ikke å vise mye hensyn her fordi jeg er så uenig. Anonymkode: df9b6...210 Og her ligger svaret. Jeg tror ikke du er klar for ekte forhold TS. Du er ganske ego, i et forhold som må man legge et par ting til side for å respektere den andre parten noe du driter i. Du passer som venn, men ikke kjæreste for du bryr deg ikke om den andres følelser. Du kan snakke med andre men det finnes grenser . I et forhold dropper du gamle ligg, ekser og kontakten med folk som kommer med drøye kommentarer, eller du sier vertfall til disse folka at nå har du type og ønsker ikke slike kommentarer/jokes. Jeg håper for hans skyld at han eller du gjør det slutt fordi han fortjener virkelig ei ekte dame som vil ha han og er oppriktig glad i han, noe du ikke er. K30 Anonymkode: 436dd...315 4
Starlene Skrevet 16. mars 2021 #19 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og her ligger svaret. Jeg tror ikke du er klar for ekte forhold TS. Du er ganske ego, i et forhold som må man legge et par ting til side for å respektere den andre parten noe du driter i. Du passer som venn, men ikke kjæreste for du bryr deg ikke om den andres følelser. Du kan snakke med andre men det finnes grenser . I et forhold dropper du gamle ligg, ekser og kontakten med folk som kommer med drøye kommentarer, eller du sier vertfall til disse folka at nå har du type og ønsker ikke slike kommentarer/jokes. Jeg håper for hans skyld at han eller du gjør det slutt fordi han fortjener virkelig ei ekte dame som vil ha han og er oppriktig glad i han, noe du ikke er. K30 Anonymkode: 436dd...315 Helt enig! Mangel på respekt for partner å holde på sånn som du, ts.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #20 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): jeg er helt enig. jeg gir masse kjærlighet ellers i hverdagen, men jeg sa tydelig i fra før vi ble sammen at jeg aldri i mitt liv skal bukke under som jeg gjorde i mitt forje forhold hvor jeg mistet meg selv fullstendig fordi jeg måtte droppe alle guttevenner, og ble kritisert på lik måte som dette. jeg sa tydelig ifra at jeg er den jeg er, og han vet godt hva jeg mente da. jeg liker å danse, jeg liker trange klær, jeg liker sex ( ikke med alle selvfølgelig), jeg bryr meg om folk, selvom det er en eks eller en tidligere flørt. jeg tilgir mye, og tåler at folk tråkker litt i salaten med meg. han mener derimot at jeg skal blokke folk med en gang de kommer med en litt drøy kommentar, eller sier noe slibrig. sånn er ikke jeg. jeg må få lov til å velge mine egne venner, og ta kontroll over mitt eget liv uten at han skal passe på hva dem skriver til meg, eller hva jeg ler av. dette er jo bare helt sinnsvakt at det engang er et problem. han fortalte meg nå i kveld at han har tatt kontakt med en gammel vennine, og spurte henne hvordan det går, og jeg ble oppriktig bare glad, for at han ser at det er helt okei, og at det ikke er noe shady bak. Det er normalt å ha venner av begge kjønn, og det er normalt at man er trygg og kan tulle med hva man vil med dem. Han har dette problemer, og har hatt det før, uavhengig av meg. og ja, jeg skjønner at det ikke er en drit god ide å være sammen med en dame som meg som er frigjort, og har veldig klare grenser på hva jeg finner meg i. jeg skjønner at det er skummelt med en dame som bare sier nupp, dette gidder jeg ikke. Jeg går i terapi, og prøver å vise mer hensyn, men enkelte ting blir jeg bare dritforbanna av, og da gidder jeg heller ikke å vise hensyn, når det for meg er jævlig tåplig. jeg prøver å si så mye fint til han, og være en god kjæreste, men han kan ikke forvente at jeg skal trøste han etter at han prøver å invandere privatlivet mitt, og kritisere meg og mine venner. nupp. Anonymkode: df9b6...210 Da syns jeg du skal finne deg en ny kjæreste. For dette vil ikke fungere. Ikke med de holdningene. Anonymkode: 03a7b...df5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå