Andrecor Skrevet 15. mars 2021 #1 Del Skrevet 15. mars 2021 Vi tenker med samboer at vi vil døpes våre baby under sommeren, og vi spurte til våre vennepar om de vil være gudmor/gudfar og de svarte ja, men de viste ikke noe særlig glede, og eneste kommentar var at de var faddere også til noen annen. Siden det vi har ikke snakket om det og vi har traff dem 2 ganger etter jul; de sjelden spørre om hvordan går det med oss (de har aldri gjort men vi tenkte ikke på det) eller ikke minst spørre om våre babyen. Så per i dag føler seg ikke helt riktig at de burde ha vært faddere til vårt barn. Vi er gode venner, og vi henger mye sammen før vi fikk barn, vi er selvfølgelig mer opptatt, men vi prøver å holde kontakt med dem minst en gang i måned og viser interesse å treffes eller besøker dem, men vi må dra alltid tidlig hjem, og vi tror av og til at de forstår ikke det (de har ikke barn). Vi vet ikke om vi burde velge et par som ønsker seg virkelig å bli faddere på våre babyen og noen som liker kanskje barn?? Blir det feil av oss å ikke ta dem som faddere når jeg allerede spurte dem? Samboer mener at vi var for fort når vi spurte dem. Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Del Skrevet 15. mars 2021 Lær dere forskjell på gudforeldre og faddere aller først! Anonymkode: d1ac6...dd5 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Del Skrevet 15. mars 2021 Jeg angrer også på alle våre utennom to stk. Mennesker vi trodde brydde seg om vår datter bryr seg nada. Var vel ikke helt forståelse for hva en fadder er. Når vedkommende får være fadder for andre er det stormenee jubel,men ikke for vår datter. Man reder som man sår, da går de også glipp av en fin relasjon. Anonymkode: a2834...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 Populært innlegg #4 Del Skrevet 15. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg angrer også på alle våre utennom to stk. Mennesker vi trodde brydde seg om vår datter bryr seg nada. Var vel ikke helt forståelse for hva en fadder er. Når vedkommende får være fadder for andre er det stormenee jubel,men ikke for vår datter. Man reder som man sår, da går de også glipp av en fin relasjon. Anonymkode: a2834...293 Man reder som man ligger. Man høster som man sår. Anonymkode: 76a2d...355 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man reder som man ligger. Man høster som man sår. Anonymkode: 76a2d...355 Haha det er vel du som er fadderen. Anonymkode: a2834...293 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Del Skrevet 15. mars 2021 Hva forventer dere egentlig av faddere/gudforeldre? For meg er det greit nok med gaver til jul/bursdag/konfirmasjon til barnet blir 18, og at man treffes noen ganger i året. Hva er det du ønsker at de skal gjøre? Oppdra barnet i kristen tro, og ta det med i kirka? Være barnevakt? Ringe barnet en gang i uka? Anonymkode: ffacd...414 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spegel Skrevet 15. mars 2021 #7 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man reder som man ligger. Man høster som man sår. Anonymkode: 76a2d...355 Nææ.. Som man reder ligger man 😂 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Del Skrevet 15. mars 2021 Men..... hva forventer egentlig folk av faddere? Anonymkode: 44b87...5ff 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Del Skrevet 15. mars 2021 Dere må jo velge faddere dere tror vil gjøre oppgavene på en tilfredsstillende måte. Fadderne lover ved dåpen at de skal bidra i å lære barnet om Gud og den kristne tro. Velg de/den i omgangskretsen som er best skikket til denne oppgaven. Anonymkode: 53b41...286 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men..... hva forventer egentlig folk av faddere? Anonymkode: 44b87...5ff Jeg forventer ingenting, for meg er det bare en formalitet og at de er selvskrevne gjester i konfimasjon og bryllup senere i livet. Anonymkode: 34f7e...e23 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Del Skrevet 15. mars 2021 Jeg angrer også på mine... Ta en prat med dem og si at det betyr mye for dere at barnet får riktige faddere. Hvis de er i tvil om de kan oppfylle sin rolle må dere alle være ærlige om dette... Anonymkode: 6a915...38a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Del Skrevet 15. mars 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Haha det er vel du som er fadderen. Anonymkode: a2834...293 Nei. 6 minutter siden, spegel said: Nææ.. Som man reder ligger man 😂 Sånn var det, ja. Takk. Anonymkode: 76a2d...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 15. mars 2021 #13 Del Skrevet 15. mars 2021 Velg heller flere faddere 🙂 men behold de dere har spurt, det må man stå for syntes jeg! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Del Skrevet 15. mars 2021 Med mindre man er religiøs så innebærer fadderrollen først og fremst gaver 😄 Ikke så rart de ikke jublet? Anonymkode: 2f08a...5b3 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mango Skrevet 15. mars 2021 #15 Del Skrevet 15. mars 2021 Snurrepurre skrev (37 minutter siden): Velg heller flere faddere 🙂 men behold de dere har spurt, det må man stå for syntes jeg! Tenker denne er fin! Angrer også på den ene fadderen jeg valgte, men hun får nå bare være det på papiret selvom hun driter langt i hele ungen.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Med mindre man er religiøs så innebærer fadderrollen først og fremst gaver 😄 Ikke så rart de ikke jublet? Anonymkode: 2f08a...5b3 Haha, dette er faktisk sant. Skjønner ikke helt poenget med fadder, men så skal ikke jeg døpe mine fremtidige barn heller. Men kanskje du bare skal være halvveis ærlig, ts? Dra en hvit løgn og si at noen andre har kommet til tankene, f. eks at du har sett at barnet har fått et spesielt bånd til X og dere derfor ønsker at vedkommende skal være fadderen? Med forbehold om at dette kan ødelegge vennskapet... Anonymkode: bd9e2...95f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. mars 2021 #17 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Dere må jo velge faddere dere tror vil gjøre oppgavene på en tilfredsstillende måte. Fadderne lover ved dåpen at de skal bidra i å lære barnet om Gud og den kristne tro. Velg de/den i omgangskretsen som er best skikket til denne oppgaven. Anonymkode: 53b41...286 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg forventer ingenting, for meg er det bare en formalitet og at de er selvskrevne gjester i konfimasjon og bryllup senere i livet. Anonymkode: 34f7e...e23 Her er gode grunner til at jeg alltid har sagt nei de gangene jeg har blitt forespurt om å være fadder. Det verste av alt, er at foreldrene rett og slett blir sure når jeg sier nei, helt utrolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 15. mars 2021 #18 Del Skrevet 15. mars 2021 Har dere hatt dåp og de står oppført som faddere? Man kan ikke fjerne faddere fra dåp, men man kan legge til nye i etterkant. Bare slik at dere er informert om det. Vi gjordet det her da eldste hadde en fadder som totalt ga blaffen i barnet og etterhvert vennskapet vårt. Jeg la til ny fadder som har vært helt fantastisk i oppfølging (men det er ikke gitt at fadder er så engasjerte altså) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Del Skrevet 15. mars 2021 Faddere er nesten bare blitt symbolsk og har nada å si så fort dåpen er over. Jeg husker knapt hvem som er faddere til mine barn. Anonymkode: f86bf...a25 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Del Skrevet 15. mars 2021 Da jeg skulle velge fadder til min sønn, spurte jeg en av mine aller beste venninner Kari, og hun svarte overraskende nei! Hun syntes det var en så stor og alvorlig oppgave at hun var redd hun ikke ville innfri. Jeg syntes det hørtes tullete ut, og sa at det fungerer jo ikke sånn i dag som i gamle dager, og at det ikke var noen stor alvorlig oppgave, og da sa hun ja. En annen venninne av meg Hege, ble fryktelig fornærmet og lei seg da hun hørte at jeg hadde valgt Kari til fadder, og hun lagde så mye styr at Kari sa fra seg fadderoppgaven, og sa at Hege kunne få den. 2 år etterpå ble dramaqueen Hege sur på meg på grunn av en bagatell og kuttet kontakt, og siden har vi ikke snakket sammen og det er ti år siden, så da har sønnen min kun to faddere igjen, og de har ikke fulgt sønnen min opp på annen måte enn at han har fått presanger til jul og bursdag. Anonymkode: 827a7...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå