AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Er det noen andre som blir litt provosert av helsevesenet sitt enspora fokus på babyens vekst i magen de siste ukene? Jeg mener vi mennesker er jo ulike i vekt og størrelse alle mann, og jeg misliker at de nærmest har bestemt at vekten på barn som er rundt 3,5 kg er best! De damene har liksom født "riktige" unger. Hvorfor er de så opphengt i dette? Barn overlever jo og utvikler seg fint fra alle slags vekttall ved fødsel? Noen som vet hvorfor de driver med dette og egentlig skaper mye uro for gravide? Kanskje bare jeg som opplever det sånn, vet ikke. Anonymkode: 7a6b0...10b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 De er "opphengt" i dette, fordi avvik kan bety at noe er galt. Derfor følger de med og passer på. Tenker du skal være glad og takknemlig for det. Anonymkode: 995a4...21a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Har litt samme tanker som deg. Mye fokus, og ofte tar de feil, også. Det sies at kroppen vår ikke lager et barn som den ikke kan føde. Ergo; det skal litt til for at det blir for stort. Da er det i så fall snakk om sv.diabetes e.l. Er det dog stor mistanke om at barnet ikke vokser som det skal så er det jo bra at de følger med. For min del så ble jeg bare stressa av at jordmor nevnte vektestimering når det ikke var noen grunn for å måle. Jeg tror det ofte er mest stressende enn det det er godt for. Barnet mitt ble målt helt gjennomsnittlig i uke 29, i hvert fall. Vet fortsatt ikke om hun mistenkte at det var for stort eller for lite, eller hvorfor dette skulle gjøres, da det ikke er rutine. Anonymkode: 775e6...bf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå