Gå til innhold

Har du erfaring med brilleabonnement hos Synsam?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos synsam selv for noen dager siden og hun informerte meg om ordningen, men nei, jeg har fått med meg at det er en fryktelig dårlig ordning. Brillene blir aldri «dine» selv om du betaler hver mnd, blir som å leie de veldig dyrt bare, å jeg har virkelig ikke behov for så mange briller eller ekstra synsundersøkelser. Skulle være så flott med at de hadde forsikring blant annet, men dette er slik innbo/reise kan dekke også (hvertfall en egenandel når man er uheldig). 

Anonymkode: d1c1f...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hos Brilleland. 520,- i mnd. Har 4 briller (lagt til 1 brille etter 1 år og byttet ut 1, og forlenget dermed avtalen med 1 år). Allerede byttet glass på 3 av brillene pga styrkeendring og hatt ny synstest (ingen kostnad eller forlenging). Veldig fornøyd. Var skeptisk siden jeg hadde hørt om abonnementet til Synsam.

Anonymkode: ac26e...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å styre unna. Det er svindyrt. De fremstiller det som en kjempedeal, og reklamerer for at du får nye glass om man knuser de man har etc. Hvor ofte knuser man brilleglass liksom? Har hatt briller i 30 år og har aldri knust et eneste glass. Dessuten dekkes gjerne slikt på reiseforsikring/innboforsikring om uhellet kommer.

Anonymkode: 18f4c...a99

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare å styre unna. Det er svindyrt. De fremstiller det som en kjempedeal, og reklamerer for at du får nye glass om man knuser de man har etc. Hvor ofte knuser man brilleglass liksom? Har hatt briller i 30 år og har aldri knust et eneste glass. Dessuten dekkes gjerne slikt på reiseforsikring/innboforsikring om uhellet kommer.

Nettop. Samme som at jeg ikke gidder å ha ekstra forsikring på telefonen. Jeg har aldri ødelagt en telefon, ikke engang knust en skjerm. Å brillene mine ligger alltid i brilleetui når de ikke er i bruk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd. Bedre for meg og betale 600 kr mnd istedenfor å betale 8/9.000 kr pr brille med en gang. Da sprer jeg det utover og kan endre når jeg har behov . Jeg har to progressive briller og solbriller m styrke 

Anonymkode: 46c85...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nettop. Samme som at jeg ikke gidder å ha ekstra forsikring på telefonen. Jeg har aldri ødelagt en telefon, ikke engang knust en skjerm. Å brillene mine ligger alltid i brilleetui når de ikke er i bruk 

Med telefonen kan du jo bare skaffe deg et deksel og en beskytter så er du trygg.

Med briller er det verre, men de har ikke en tendens til å knuse, for du har dem jo på deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brilleabbonement hos synsam. Jeg tenger minst to, helst tre briller. Synet mitt forandrer seg ganske mye for tiden, og da er det fint å slippe å bytte briller. Synes det fungerer fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har synsam abbonement og har 3 par briller, 2 vanlige og et par solbriller. Jeg er fornøyd, betaler ikke mye heller.

Anonymkode: 39e52...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 par briller og linser. Har ganske spesielle utfordringer med øynene og må ha spesialglass. Bytter de én gang i året, koster ca. 3500 kr for glass. Betaler 390 for abonnementet på de to brillene.

Linsene koster 410 kr ekstra i måneden, for de er selvfølgelig også spesielle 🙄 Men prisen er rabattert, og koster 100 kr mindre i mnd enn før.

Så jeg sparer noen tusen i året med dette. Men det er sikkert få som har så store utfordringer som meg.

Anonymkode: 56e9b...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har dette. men jeg har brukt tusenvis av kr på briller som måtte byttes ut etter et år. typ over  20 000 kr

jeg har vanskelige glass som er dyre å kjøpe. så dette er bedre for meg. synet mitt har også forandret seg ekstremt ofte.

hadde jeg hatt samme styrke på begge øynene eller styrke i det lavere spekteret som aldri forandret seg, så hadde jeg nok ikke giddet dette, 

jeg falt en gang med briller som hadde glass til 7000 kr pluss innfatninge. det var surt å måtte kjøpe nye til 10 000 rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da være både flaut og dårlig reklame for Synsam?

Forstår de ikke hvilket dårlig inntrykk potensielle kunder får av de?

Anonymkode: e11e2...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater alle abbonement-systemer.

Men en annen ting er at jeg nylig kjøpte nye og dyre glass. Nå er infatning ødelagt og den finnes ikke lenger hos de og da må jeg betale nye 5000,- da glassene ikke passer andre briller. Velger en billigkjede neste gang!

Anonymkode: 31c4b...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hater alle abbonement-systemer.

Men en annen ting er at jeg nylig kjøpte nye og dyre glass. Nå er infatning ødelagt og den finnes ikke lenger hos de og da må jeg betale nye 5000,- da glassene ikke passer andre briller. Velger en billigkjede neste gang!

Anonymkode: 31c4b...056

Det kan være en god ide å kjøpe to av samme infatning og kjøpe noe rimeligere? Hvis man vet at ikke styrken endres på en stund og kjøper ripebeskyttelse så burde det jo være mye billigere enn abbonement.

Endret av Gjest5656
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 9.33):

Som voksen knuser du nok ikke brillene dine. Men en slik forsikring er gull når du har barn med briller. Å få reparert brillene gratis er faktisk gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Jeg var innom i dag, ene og alene pga det «gunstige» abonnementet fra 50kr/mnd. 

Etter å ha brukt én time på å teste diverse briller fant vi de innfatninger som passet meg.

Jeg visste at prisen de reklamerte med var urealistisk, men var villig til å strekke meg til 3-400kr/mnd hvis uhellet først var ute.

Det jeg dog ble møtt med var en blodig pris på over 300kr per brillepar, altså en totalpakke på 1029-,/mnd.
Her er man altså forespeilet en prisklasse på 50kr, og ender opp med et krav på 20x reklametilbudet i kassa. Ikke fikk jeg mulighet til å fjerne to par heller, for å oppnå en nøktern pris. Helt fullstendig latterlig, og stakkars ansatte som må stå i denne bløffen daglig.

De hadde altså brukt over én time på meg, for å bare sitte igjen med en irritert sjokkreaksjon som stilte de til veggs ift. en virkelighetsfjern reklame som har null grobunn i virkeligheten. 

Folk flest betaler ikke over 3-400 (maks!) i abonnentutgifter månedlig, og det kan Synsam bare lære seg umiddelbart. Det de driver med er bare tull, og de kan avvikle hele ordningen, for så å spare sine ansatte for ubehagelige, og ikke minst unødvendige, konfrontasjoner fra sinte kunder i hverdagen.

Jeg takket fint nei til alt sammen, og aldri igjen skal jeg nærme meg brillleabonnement før de klarer å holde seg nærliggende tilbudene de skilter med..

C08E2662-48E4-40A5-9040-AA6CF73C4188.jpeg

Endret av Veslemøy22
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angrer så jævelig 😡😡😡 at det går an åvære så dum 😡 styr unna!

Anonymkode: 2d39c...5dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har veldig god erfaring med abonnement fra brilleland. Men det er pga av jeg har et for jævlig syn, så mine brilleglass koster elene 4500 pluss ramme.

Anonymkode: 72361...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg kjøpt brillene med en gang, hadde det blitt mye billigere enn deres abonnement.

Går aldri tilbake til Synsam.

Anonymkode: aac64...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 15.58):

Takk for svar.

Vet du om Brilleland bruker samne løsning?

Anonymkode: 2217d...7df

Aner ikke. De sender beskjed om at faktura er sendt til mobilbanken men den ligger aldri der, heller ikke i min gamle bank (som jeg har hatt hele livet men ikke bruker aktivt lengre). Faktura på mail kommer ikke men de sender i posten inkassokrav...pås regninger jeg ikke får så jeg kan få betalt de. Har tre briller, 750 i mnd koster det og jeg skal ikke ha en eneste ny brille inn i noe abbonnement. For hver gang du tar ut en ny brille (som du kan gjøre årlig) forlenges avtalen med to år.

Anonymkode: cfe9b...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det . Men har progressive glass så et par briller blir 9000 og så må jeg ha solbriller m styrke. Da betaler jeg heller 800 mnd og så koster d ikke mer når jeg må ha nye glass en gang i året 

Anonymkode: 46c85...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...