AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Del Skrevet 15. mars 2021 Skal bestille min første synstest og vil velge den mest komplette optikeren. Nå heller jeg mot Synsam da abonnementet og alt det inkluderer ser supert ut, men er det så bra som det høres? Hva betaler du? For det står jo bare fra 50,- Inkluderer det alle briller de har, eller er det kun blant noen utvalgte innfatninger? Noe annet jeg bør vite? Anonymkode: 2217d...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Del Skrevet 15. mars 2021 Ingen? Anonymkode: 2217d...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Del Skrevet 15. mars 2021 Du kan velge mellom alle brillene de har. Prisen på 50 kroner i måneden er bare et tulletilbud eller lokketilbud, ikke en reell pris. Det er basert på de aller billigste innfatningene og de aller dårligste glassene. Dette er glass de selvsagt aldri anbefaler. Faktisk blir du nærmest frarådet slike glass. Prisen du betaler avhenger av hvor mange par briller du velger (minst 3) og hva innfatningene og glassene koster. Egentlig er det bare en litt utvidet avbetalingsordning. Anonymkode: 7d7b3...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Del Skrevet 15. mars 2021 må du ha glass som er noe annet enn helt vanlige glass, så blir det mye dyrere. hvis du ikke vil ha de teite rare brillene, men heller en kledelig innfatning....blir det også mye dyrere. Jeg endte med å kjøpe meg en brille. ett par. jeg trenger ikke tre par. Anonymkode: 3cafc...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan velge mellom alle brillene de har. Prisen på 50 kroner i måneden er bare et tulletilbud eller lokketilbud, ikke en reell pris. Det er basert på de aller billigste innfatningene og de aller dårligste glassene. Dette er glass de selvsagt aldri anbefaler. Faktisk blir du nærmest frarådet slike glass. Prisen du betaler avhenger av hvor mange par briller du velger (minst 3) og hva innfatningene og glassene koster. Egentlig er det bare en litt utvidet avbetalingsordning. Anonymkode: 7d7b3...520 Det er jo ingen avbetalingsordning heller, for du må jo kjøpe brillene DYRT om du vil ut av avtalen. Anonymkode: 3cafc...bfa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Del Skrevet 15. mars 2021 Også er det Payex som drifter løsningen og det er Payex som er kontraktsmotparten til deg som brilleabonnement. Det er r... betalingsforetak som du bør holde deg langt unna. I Danmark så krever de blant annet kausjonist for å sette opp et brilleabonnement, noe som er helt hårreisende. De har gått til saker i Danmark for å kreve bolig til kausjonist tvangssolgt pga et brillekrav på noen få tusenlapper (noe som er i brudd med ganske mange forskjellige regelverk). Selv sluttet jeg i Payex før avtalen med Synsam Norge ble igangsatt, men basert på avtalene i Sverige og Danmark, så ville jeg a) holdt meg langt unna b) lest avtalen utrolig nøye (ha i mente at avtalen er oversatt med Google translate, så ikke alt gir mening der). Min oppfordring er å unngå abonnementsløsningen deres. (jeg beklager at jeg må ta denne posten som anonym) Anonymkode: fa8e6...61f 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Også er det Payex som drifter løsningen og det er Payex som er kontraktsmotparten til deg som brilleabonnement. Det er r... betalingsforetak som du bør holde deg langt unna. I Danmark så krever de blant annet kausjonist for å sette opp et brilleabonnement, noe som er helt hårreisende. De har gått til saker i Danmark for å kreve bolig til kausjonist tvangssolgt pga et brillekrav på noen få tusenlapper (noe som er i brudd med ganske mange forskjellige regelverk). Selv sluttet jeg i Payex før avtalen med Synsam Norge ble igangsatt, men basert på avtalene i Sverige og Danmark, så ville jeg a) holdt meg langt unna b) lest avtalen utrolig nøye (ha i mente at avtalen er oversatt med Google translate, så ikke alt gir mening der). Min oppfordring er å unngå abonnementsløsningen deres. (jeg beklager at jeg må ta denne posten som anonym) Anonymkode: fa8e6...61f Takk for svar. Vet du om Brilleland bruker samne løsning? Anonymkode: 2217d...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Del Skrevet 15. mars 2021 Kjøpte briller like etter jul. Brillene jeg endte på kostet nesten 9000 kr. Kjøpte i tillegg solbriller med styrke for 1600kr. Hvis jeg skulle hatt de samme brillene på abonnement, og den billigste de hadde som nr 3 ville jeg endt på ca 350 kr/mnd. Da ville ingen av brillene blitt mine, og jeg måtte kjøpt de ut for en høy pris om 3 år (tror det var 3 år) hvis jeg ville ha de i eget eie. Etter å ha lest avtalen slo jeg fra meg tanken om abonnement raskt. Anonymkode: 8b9dc...faa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøpte briller like etter jul. Brillene jeg endte på kostet nesten 9000 kr. Kjøpte i tillegg solbriller med styrke for 1600kr. Hvis jeg skulle hatt de samme brillene på abonnement, og den billigste de hadde som nr 3 ville jeg endt på ca 350 kr/mnd. Da ville ingen av brillene blitt mine, og jeg måtte kjøpt de ut for en høy pris om 3 år (tror det var 3 år) hvis jeg ville ha de i eget eie. Etter å ha lest avtalen slo jeg fra meg tanken om abonnement raskt. Anonymkode: 8b9dc...faa Takk. Det som lokker meg med abonnement er å kunne bytte en brille i året og ha forsikring, synstest og justeringer inkludert. Er ikke dette en stor utgift i det lange løp, så det ikke lønner seg kanskje? Anonymkode: 2217d...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skal bestille min første synstest og vil velge den mest komplette optikeren. Nå heller jeg mot Synsam da abonnementet og alt det inkluderer ser supert ut, men er det så bra som det høres? Hva betaler du? For det står jo bare fra 50,- Inkluderer det alle briller de har, eller er det kun blant noen utvalgte innfatninger? Noe annet jeg bør vite? Anonymkode: 2217d...7df Endrer du styrke ofte? Hvis ikke ville jeg ha droppet, lønner seg mye mer å ha en brille i noen år. Anonymkode: 17ec8...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #11 Del Skrevet 19. mars 2021 Jeg angrer, og kommer til å avslutte avtalen, og levere tilbake brillene (3 par). Det er kun leasingavtale, ikke nedbetalingsavtale. Anonymkode: 2488e...ff0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 19. mars 2021 #12 Del Skrevet 19. mars 2021 Angrer som en hund. kjempedyrt. Om du skal ha nye glass/briller, så er det "gratis", men du binder deg i nye 12 måneder. Betaler du 500 i mnd i 24 mnd (som er bindingstiden) = 12 000. Må du bytte glass, så gjør de det mot at du binder deg i ytterligere 12 mnd : 6 000. Ja, du får synssjekk, og litt småtteri, men du betaler for det. DYRT. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #13 Del Skrevet 19. mars 2021 Takk for svar. Gikk idag til annen optiker som har 2 for 1. Ble to briller til under prisen av et års avtale hos Sysnsam. TS Anonymkode: 2217d...7df 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 19. mars 2021 #14 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Takk for svar. Gikk idag til annen optiker som har 2 for 1. Ble to briller til under prisen av et års avtale hos Sysnsam. TS Anonymkode: 2217d...7df Kjempelurt!! Synsam bør skamme seg for å "lure" kundene på denne måten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #15 Del Skrevet 19. mars 2021 MiniMjau skrev (5 minutter siden): Kjempelurt!! Synsam bør skamme seg for å "lure" kundene på denne måten. Ja for avtalen høres i utgangspunktet veldig bra ut. Glad jeg sjekket litt mer. TS Anonymkode: 2217d...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 15. april 2021 #16 Del Skrevet 15. april 2021 Jeg også, ringte og takket nei etter jeg leste denne tråden! Faen som de pushet, selv når jeg sa jeg ikke ville svare før jeg leste mer. Så kom mannen min inn for å se brillene jeg prøvde, å de pushet han også Vi gikk bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Del Skrevet 8. januar 2022 Hos brilleland koster vel brillen 70% av leieprisen per år om du vil avslutte avtale etter ett år, 50% etter to år, og 10% om du har hatt brillen i 3 år? Anonymkode: 6331a...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 14. september 2022 #18 Del Skrevet 14. september 2022 Var på synsam i går for undersøkelse, og skjønte ikke hvorfor dama var så utrolig opptatt av denne avtalen.. hun stod der med kalkulator og viste meg tilsynelatende tilfeldige regnestykker som viste hvor mye jeg kunne spare. Jeg sa jeg skulle tenke på det, og nå er jeg veldig glad jeg sjekket Kvinneguiden først. Tror jeg holder meg til det ene brilleparet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Del Skrevet 14. september 2022 Abonnement er lureri! Jeg var inne på konsultasjon og syntes det hørtes supert ut og kom til kassa å skulle tegne abonnement og da sa de plutselig at det kostet 479 kr i mnd!!! Neitakk etter tre fire mnd kan jeg da heller bruke pengene på briller jeg har til odel og eie for alltid!!! Anonymkode: 9066e...7f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #20 Del Skrevet 14. september 2022 De ville jo aldri tilbudt dette om ikke de selv tjener penger på det. Du kan få to par i kl synstest for under 3000 på Specsavers… Det gir en «månedspris» på under 300kr og brillene er dine…. Skjønner meg ikke på folk som leaser… du betaler jo mer for det enn å kjøpe varen kontant, i tillegg til å binde deg til en avtale som først og fremst begunstiger selger og som gir deg som forbruker vilkår som egentlig er i en juridisk gråsone for hva som er lovlig i Norge. Smutthull i lovverket. Styr unna. Anonymkode: 17df3...aec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå