Gå til innhold

Styrtfødsel med nr. 1 og 2, hvordan blir det med nr. 3?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk aldri tenkt noe over det før skjemaene fra mine forrige fødsler ble funnet frem på en kontroll jeg var på forrige uke, men begge mine forrige fødsler var visst styrtfødsler. Slitt veldig med fødselsangst denne gangen, men ble litt lettet over å se hvor fort det egentlig gikk, for joda, det er «helt grusomt» og går sinnsykt fort, men det går i alle fall fort - det er fort over. 

MEN så sier plutselig legen at fødsel nummer tre pleier å bli annerledes.. Så ble en kortvarig lettelse..

Vet ingen her kan fortelle meg hvordan den tredje fødselen blir, men er veldig interessert i å høre om eventuelt andres erfaring med en tredje fødsel når de to første var styrtfødsler. 

Anonymkode: 44d1d...ba3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger vel i kortene at nummer tre også kommer raskt. 

Håper du har kort vei til sykehuset. 

Anonymkode: 2bbe5...836

Skrevet

Er ikke synsk, men gjetter styrtfødsel på nr 3 også... 🙂 Masse lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Her gikk Nr 3 like rask.

Men en venninne hadde raske fødsel med nr 1 og 2, og nr 3 ble en 24timer opplevelse 😉 og det var kort tid før min nr 3 og jeg var nok ganske sjokkert over hennes opplevelse. 

Nr 4 var like rask her også. Men de sier jo at nr 3 kan være en luring. 

Anonymkode: 8b58d...bed

AnonymBruker
Skrevet

Styrtfødsel med alle tre her. Fikk beskjed om å ringe inn ved første rie ved fødsel av tredje barnet og det var nok lurt. Suste fra 0-10cm på under en time. 

Anonymkode: 64fb7...7c7

Skrevet

Jeg har hørt noen si at «nr tre er en luring». Men det stemmer ikke for meg eller andre jeg kjenner med tre barn. Syns trenden der er mer at tredje fødsel er enkel og grei, og at hver fødsel ofte er litt raskere. Jeg hadde ikke styrtfødsel med nr en (fem timer setefødsel), men med nr to og tre. Ville antatt at du får en ganske rask fødsel tredje gang også, og planlagt avreise til sykehus ut fra det. Det kan jo skje ting som gjør at det plutselig tar lengre tid, men det vet man jo ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg halverte tiden for hver fødsel. Fikk høre at nr 3 var en luring, men det var heldigvis ikke tilfelle. Veldig enkel fødsel den og.

2,5t på første fødsel, 1t på andre fødsel og 35min på tredje fødsel. Alle startet med vannavgang uten noe tegn på fødsel i forkant.

Anonymkode: ecd83...a89

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Da får jeg satse på, og håpe at det går like fort denne gangen og. Har heldigvis ikke veldig lang vei til sykehuset😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørte en podcast med fødselsoverlege på Ullevål som sa at hvis man har hatt styrtfødsel før er det høy sannsynlighet for at det skjer igjen. Om man har hatt det flere ganger før kan man regne med at det blir igjen. Kona hans hadde 4 styrtfødsler også, visstnok 😊

Anonymkode: 4d89f...b8b

Skrevet

Har hatt to styrtfødsler, så fikk beskjed om å ringe ambulanse når fødsel starter med nr 3

AnonymBruker
Skrevet
Anonym6789 skrev (2 timer siden):

Har hatt to styrtfødsler, så fikk beskjed om å ringe ambulanse når fødsel starter med nr 3

Oi, såpass. Bor du langt unna sykehuset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...