AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Jeg sluttet i jobben min etter jeg fikk ny jobb i desember. I utgangspunktet hadde jeg da 3 måneders oppsigelse, men siden såpass mange var permitterte fant de noen til å fylle stillingen min sånn at min siste dag var 31.desember. Jeg regnet med at jeg ville få feriepengene utbetalt med siste lønn, slik jeg hadde opplevd på en annen tidligere arbeidsplass. Da de ikke kom med lønna i januar, spurte jeg sjefen når de ville bli utbetalt. Hun svarte enten i februar eller i mars. De kom heller ikke i februar, så jeg spurte om det var mulig å få de utbetalt så fort som mulig siden jeg skal flytte og trenger pengene. Hun svarte at hun tror de kommer i mars og ikke kan pushe utbetalingen. I dag skulle de ha kommet inn, men det har de altså ikke. Pleier å komme inn på natta, sammen med lønnsslipp som kommer rundt klokken 7. Kan jeg gjøre noe? Anonymkode: 0d5fb...c11
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Du skulle hatt i januar, men siden de kvoter vil jeg tro du får den i juni. Anonymkode: 02ed2...041
Tina_ Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skulle hatt i januar, men siden de kvoter vil jeg tro du får den i juni. Anonymkode: 02ed2...041 har jeg ikke rett til å kreve å få de utbetalt? Endret 15. mars 2021 av Tina_
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 2 minutter siden, Tina_ said: har jeg ikke rett til å kreve å få de utbetalt? Jo, du hadde krav på å få de i januar. Men igjen, om de knoter vil jeg tro du ikke får det. Anonymkode: 02ed2...041 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, du hadde krav på å få de i januar. Men igjen, om de knoter vil jeg tro du ikke får det. Anonymkode: 02ed2...041 Takk for svar! Anonymkode: 0d5fb...c11
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Jeg hadde også siste dag i gamlejobben 31.12, og fikk utbetalt feriepengene i januar. Ikke på ordinær lønnskjøring, men på en egen kjøring noen dager senere (en ukes tid). Håper det løser seg for deg og at du får de så snart om mulig! Burde ikke være nødvendig å knote/trenere såpass som tidligere arbeidsgiver gjør. Anonymkode: a3d2d...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde også siste dag i gamlejobben 31.12, og fikk utbetalt feriepengene i januar. Ikke på ordinær lønnskjøring, men på en egen kjøring noen dager senere (en ukes tid). Håper det løser seg for deg og at du får de så snart om mulig! Burde ikke være nødvendig å knote/trenere såpass som tidligere arbeidsgiver gjør. Anonymkode: a3d2d...6b0 Takk! Var dessverre mye knoting generelt mellom sjefen og de ansatte. Skjønner at de sliter økonomisk nå, men de må jo klare å betale for seg. Anonymkode: 0d5fb...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå