AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 har en baby som har krevd sitt siden fødsel, er nå 11 mnd. dårlig søvn er vell det største problemet. mannen jobber offshore og jeg møter snart veggen. Vi har ingen som helst avlastning rundt oss og jeg får ikke 2 min fri når han er borte. det går ut over over livskvalitet og alt som er, å jeg gruer meg i to uker før han reiser. når han kommer hjem bruker jeg en uke for å hente meg inn. om jeg tar det opp med han kan han referere til konene til de på jobben, som er alene med både 2-3 barn. så lite sympati å få her altså. har spurt om det kunne være aktuelt med permisjon noen år, slik ar vi kunne kommet oss på bena å kanskje få to tette barn som vi har drømt om. da kunne han reist offshore igjen om 5 ish år. da er han redd for å ikke få jobb igjen. når han først ville offshore (2 år siden) var jeg helt overlykkelig, for nå skulle jeg endelig få se han litt mer. alt virket så fint og flott med turnusen, så jeg føler jeg skylder han å få jobbe offshore. det kan godt hende det burde være null stress å være alene med babyen, men for meg er det ikke det. jeg teller dager og timer til han kommer hjem. blir det bedre? hvordan fungerer det hos dere? råd, tips, hva som helst? 🙏🏼 Anonymkode: 9ba56...0a9 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Hvorfor bor du der du bor? Flytt nærmere familie? Det er tungt å ikke ha voksne å snakke med. Det hjelper når barnet snakker mer. Anonymkode: 1436f...32d 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Han burde ikke si opp jobben sin, nei, for det er vanskelig å komme ut igjen. Det er mange om beinet, så de kan plukke fra øverste hylle. Så det kan ta lang tid før han kommer seg ut igjen. Så det må dere virkelig sette dere ned å diskutere om det et verdt det. Og om har går ut i permisjon uten lønn, så får han heller ikke opptjent pensjon. Det er ikke bare bare å si opp jobben eller gå ut i ulønnet perm. Utenom det, har jet ikke så mange tips. Vurdert å ansette en barnevakt? En som barnet kan bli godt kjent med og eventuelt reise på overnatting til? Anonymkode: 1b96c...62d 13
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Åå, jeg sitter her med en nyfødt og synes det er slitsomt. Gruer meg til mannen reiser offshore om et par uker. Og vår er foreløpig ikke en krevende baby engang. Skjønner godt at du synes det er tøft! Anonymkode: 23863...732 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor bor du der du bor? Flytt nærmere familie? Det er tungt å ikke ha voksne å snakke med. Det hjelper når barnet snakker mer. Anonymkode: 1436f...32d vi bor relativt nærme familie, men mine søsken har 3 og 4 barn selv, min mor er syk.. har voksne å snakke med, bare ikke til avlastning. Anonymkode: 9ba56...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: har spurt om det kunne være aktuelt med permisjon noen år, slik ar vi kunne kommet oss på bena å kanskje få to tette barn som vi har drømt om. da kunne han reist offshore igjen om 5 ish år. da er han redd for å ikke få jobb igjen. Anonymkode: 9ba56...0a9 Du sliter med én unge og vil ha to og så vil du at han skal ha permisjon i noen år? Mener du han bare skal gå hjemme? Han kommer aldri til å få den jobben igjen. Anonymkode: 9c444...136 22
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han burde ikke si opp jobben sin, nei, for det er vanskelig å komme ut igjen. Det er mange om beinet, så de kan plukke fra øverste hylle. Så det kan ta lang tid før han kommer seg ut igjen. Så det må dere virkelig sette dere ned å diskutere om det et verdt det. Og om har går ut i permisjon uten lønn, så får han heller ikke opptjent pensjon. Det er ikke bare bare å si opp jobben eller gå ut i ulønnet perm. Utenom det, har jet ikke så mange tips. Vurdert å ansette en barnevakt? En som barnet kan bli godt kjent med og eventuelt reise på overnatting til? Anonymkode: 1b96c...62d han fikk 3 tilbud da han søkte omtrent midt i oljekrisa, så en veldig kamp om benet er det nok ikke. men forstår hva du mener, det er ikke sikkert han kommer seg ut igjen. hvor får man tak i barnevakt? syntes det og er litt vanskelig når hun er vanskelig å legge + våken ganske mange ganger for natt. men det hadde jo vært drømmen! Anonymkode: 9ba56...0a9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sliter med én unge og vil ha to og så vil du at han skal ha permisjon i noen år? Mener du han bare skal gå hjemme? Han kommer aldri til å få den jobben igjen. Anonymkode: 9c444...136 permisjon fra jobben offshore, mener såklart at han må jobbe med noe annet på land. typisk 8-4 jobb! han har flere fagbrev å lene seg på, så jobb hadde han fått. når han er hjemme kunne jeg hatt 10 barn (neida). men da får begge den pausen vi innimellom trenger, og vi er to om alt! Anonymkode: 9ba56...0a9 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): han fikk 3 tilbud da han søkte omtrent midt i oljekrisa, så en veldig kamp om benet er det nok ikke. men forstår hva du mener, det er ikke sikkert han kommer seg ut igjen. hvor får man tak i barnevakt? syntes det og er litt vanskelig når hun er vanskelig å legge + våken ganske mange ganger for natt. men det hadde jo vært drømmen! Anonymkode: 9ba56...0a9 Jo, kamp om beinet er det, ta det fra en som jobber offshore. Det har blitt lagt ned mange bedrifter siden oljekrisa, så det er mange som går arbeidsledig enda. Sist vi søkte etter folk, var det 700 søkende til én stilling. Det er uansett ikke heldig at han skal få et stort gap i CV, det er ikke veldig populært hos arbeidsgivere. Virker ikke helt som du har tenkt i gjennom alle konsekvenser det vil få om han går hjemme. Du legger ut en annonse på finn eller Facebook eller lignende, så tar du intervju runder. Det går også an å få avlasting via barnevernet, et vennepar av meg har gjort det, og de er veldig fornøyd og har det enklere nå. Anonymkode: 1b96c...62d 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): han fikk 3 tilbud da han søkte omtrent midt i oljekrisa, så en veldig kamp om benet er det nok ikke. men forstår hva du mener, det er ikke sikkert han kommer seg ut igjen. hvor får man tak i barnevakt? syntes det og er litt vanskelig når hun er vanskelig å legge + våken ganske mange ganger for natt. men det hadde jo vært drømmen! Anonymkode: 9ba56...0a9 Hva med barnevakt på dagtid/ettermiddag (vet ikke om du er tilbake på jobb). Det er litt lettere å starte med enn ifm legging. Tenker en ettermiddag i uka ville gitt litt luft. Her jeg bor er det en app hvor man kan finne hjelp i huset, kanskje det er noe liknende der du bor. Jeg ville aldri bedt mannen slutte i en jobb han er glad for. Og jeg tror ikke det blir mindre presset om han får en 8-16 jobb (jeg har selv jobbet offshore og har en mann som gikk offshore rotasjon 2-3). Skjønner ikke helt hvordan du kan tenke på to tette når du synes det er mye med en unge. Jeg synes også det er kreve de med barn og jobb og det hele, så min jente blir enebarn;) Anonymkode: 63e48...5e2 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Åå, jeg sitter her med en nyfødt og synes det er slitsomt. Gruer meg til mannen reiser offshore om et par uker. Og vår er foreløpig ikke en krevende baby engang. Skjønner godt at du synes det er tøft! Anonymkode: 23863...732 gratulerer 🤍 for deg er alt enda så nytt og skummelt, det blir nok mye bedre om litt! satt med de samme følelsene første turen, men den gikk egentlig veldig fint. etter den turen fikk baby kolikk, og har ikke trodd på søvn etterpå. det som sliter meg ut! kolikken er over da, men i natt feks har vi vært våken hver t.. hente meg inn igjen på dagtid? nei, for hun sover maks 30min i slengen 🙄 Anonymkode: 9ba56...0a9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 Stå på krava ts. Be mannen din slutte. Bedre han går arbeidsledig. Husk hvem som betaler for den nye state-of-the-art barnevogna di. Anonymkode: f1717...32d 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, kamp om beinet er det, ta det fra en som jobber offshore. Det har blitt lagt ned mange bedrifter siden oljekrisa, så det er mange som går arbeidsledig enda. Sist vi søkte etter folk, var det 700 søkende til én stilling. Det er uansett ikke heldig at han skal få et stort gap i CV, det er ikke veldig populært hos arbeidsgivere. Virker ikke helt som du har tenkt i gjennom alle konsekvenser det vil få om han går hjemme. Du legger ut en annonse på finn eller Facebook eller lignende, så tar du intervju runder. Det går også an å få avlasting via barnevernet, et vennepar av meg har gjort det, og de er veldig fornøyd og har det enklere nå. Anonymkode: 1b96c...62d mener som sagt ikke at han skal gå uten jobb, men drømmen hadde vært en 8-4 jobb. for en lengre periode! tenker at ett yrkesliv er langt, om man må jobbe 4-5 år på en plass med en litt annen turnus, er vell ikke det helt krise? jeg ofrer ganske mye for han. takk for tips! Anonymkode: 9ba56...0a9 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stå på krava ts. Be mannen din slutte. Bedre han går arbeidsledig. Husk hvem som betaler for den nye state-of-the-art barnevogna di. Anonymkode: f1717...32d Bytte jobb, ikke gå arbeidsledig. en 8-4 jobb under de mest hektiske småbarnsårene.. Anonymkode: 9ba56...0a9 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva med barnevakt på dagtid/ettermiddag (vet ikke om du er tilbake på jobb). Det er litt lettere å starte med enn ifm legging. Tenker en ettermiddag i uka ville gitt litt luft. Her jeg bor er det en app hvor man kan finne hjelp i huset, kanskje det er noe liknende der du bor. Jeg ville aldri bedt mannen slutte i en jobb han er glad for. Og jeg tror ikke det blir mindre presset om han får en 8-16 jobb (jeg har selv jobbet offshore og har en mann som gikk offshore rotasjon 2-3). Skjønner ikke helt hvordan du kan tenke på to tette når du synes det er mye med en unge. Jeg synes også det er kreve de med barn og jobb og det hele, så min jente blir enebarn;) Anonymkode: 63e48...5e2 jeg syns det er krevende når jeg er alene. Anonymkode: 9ba56...0a9
Blue Berry Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 Hei. Kan du ikke søke barnet i bhg? Vet det er tøft når barnet ikke sover på natten. Hadde en på 11 mnd og en nyfødt, og de våknet hver halvtime hele natten. Mannen var borte i flere mnd av gangen og jeg hadde ingen til å hjelpe meg. Men, kan dere være mye ute i frisk luft på dagen nå? Så kanskje hun blir mer søvning på kvelden? Det blir ihvertfall mine og meg selv inkludert hehe Prøv og finn noen som kan passe hun litt, om du ikke får bhgplass. Om hun så er i bhg 4-5 t hver dag, trenger ikke lange dager om du er hjemme. Da kan du kanskje få sovet litt på dagen? Masse lykke til!! Veldig slitsomt å være alene med små barn. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): mener som sagt ikke at han skal gå uten jobb, men drømmen hadde vært en 8-4 jobb. for en lengre periode! tenker at ett yrkesliv er langt, om man må jobbe 4-5 år på en plass med en litt annen turnus, er vell ikke det helt krise? jeg ofrer ganske mye for han. takk for tips! Anonymkode: 9ba56...0a9 Igjen, har du tenkt på alle konsekvenser det har? Du vil at mannen skal si opp en jobb han trives i, så dere kan få flere barn, når du blir utslitt av ett barn. Mannen kan bli bitter, kan hende han mistrives i den nye jobben du forventer han skal ta, og dermed blir mer fraværende hjemme, søker med tid borte fra hjemmet. Om du er så sliten, så burde ikke et nytt barn stå i hodet på deg. Da får det heller ta noen år da før det kommer et barn til, så du får hentet deg inn igjen. Vi skal ha flere barn etterhvert vi også, men foreløpig synes mannen det er nok med en siden jeg jobber ute, så da venter vi til vi har overskudd og lyst på en til. Anonymkode: 1b96c...62d 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 https://www.sitly.no/barnevakt?gclid=Cj0KCQjwi7yCBhDJARIsAMWFScOXYoTSU8OP_k_xhUAZe5-Pwh49zZp1_5wHo66Woisk5ItfYRA14d0aAi3cEALw_wcB Jeg ville forsøkt å få noen form for avlastning ved hjelp av barnevakt som gir egentid. Anonymkode: 24a32...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): mener som sagt ikke at han skal gå uten jobb, men drømmen hadde vært en 8-4 jobb. for en lengre periode! tenker at ett yrkesliv er langt, om man må jobbe 4-5 år på en plass med en litt annen turnus, er vell ikke det helt krise? jeg ofrer ganske mye for han. takk for tips! Anonymkode: 9ba56...0a9 Hva ofrer du for ham? Slik du la det frem tidligere virket det som at offshore jobbingen ble sett på som et pluss fra din side (dere ville få mer tid sammen, du var overlykkelig). Skjønner godt det er kjempetøft for deg å være alene med baby når han er borte, og jeg ville ikke valgt meg en slik situasjon selv, men du kan jo ikke vingle ettersom hva som passer deg best til enhver tid? Anonymkode: f6029...4e4 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Skrevet 15. mars 2021 Min mann er fisker, og er borte 5 uker / hjemme 5 uker. Har heller ikke hatt så mye avlastning. Jeg har vært alene med barnet annenhver mnd siden barnet var født. Jeg fikk bhg plass for barnet 2 dager i uken fra barnet var 10 mnd. Da sluttet barnet å sove 2 ganger for dag, noe som gjorde at barnet sov bedre på natten og på dagen! Før det så sov barnet max 30 min pr nap, og jeg fikk aldri hentet meg inn igjen (vet dette er veldig individuelt, men verdt et forsøk?). Siste uka når mannen er hjemme, lager vi alltid doble porsjoner med middag, og fryser ned halvparten i porsjoner - da har jeg ferdig middag til de dagen det er mest kaotisk. Alt av rydding, vasking er nedprioritert. Nå er barnet mitt 2,5 år, og det går lekende lett. Det blir lettere ❤️ Jeg ville også ha 2 tette, men det går faktisk ikke. Først nå har jeg begynt å bli klar for nummer 2. Anonymkode: 9338e...d40 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå