AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Del Skrevet 15. mars 2021 Okey, jeg vet dette er et teit spørsmål, men jeg har fått beskjed av legen om å ikke spise noe fet mat. Jeg vet det betyr bacon, ribbe og andre sånne tydelige fett bomber. Men hva annet? Hva er det man ikke tenker på er fet mat men som er det? 🤪 Anonymkode: 89fdb...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Del Skrevet 15. mars 2021 Fet mat er matvarer som har høyt fettinnhold. Fløte, ost, smør/ olje, kjøttprodukter og ferdigprodukter med høyt fettinnhold (les på pakningen). Regner med det har med blodtrykk eller noe å gjøre, så da er fet fisk godkjent. Anonymkode: fd780...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Del Skrevet 15. mars 2021 Mat med mye mettet fett. Anonymkode: 628ae...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Del Skrevet 15. mars 2021 Det er jo forskjell på sunt og usunt fett, men sånn på generell basis så er kanskje laks, avocado og nøtter er noe ikke alle tenker på som fet mat, fordi det er sunt. Anonymkode: 53f23...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Del Skrevet 15. mars 2021 Som andre sier, rømme, helmelk, ost osv. Spis litt lettprodukter fremover, det hjelper. Anonymkode: 2dab5...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Del Skrevet 15. mars 2021 For eksempel oliven, kokos, nøtter, frø, margarin, olje, smør, ost, fløte, rømme, creme fraiche, egg, entrecôte, bacon, ribbe, laks, makrell, sild, ørret, ål, kveite, sardiner. Anonymkode: 14589...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Del Skrevet 15. mars 2021 Fritert mat, for eksempel. Anonymkode: a1f48...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå