Gå til innhold

Burde jeg kutte kontakten med faren min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg befinner meg for tiden i en livskrise rundt egen helse, mitt barns helse og jobb. I tillegg har jeg en familie utenfor kjernefamilien min som byr på utfordringer. Det gjelder helt konkret min far.

Fra jeg var liten har han drevet med seg og sitt. Ja han har fått 4 barn men vært gift 3 ganger og det er ikke hans skyld, som han sier.

Han jobbet hele uka og i helgene drev han med egne hobbyer med kompiser. Mamma satt hjemme med 3 unger. Jeg likte å diskutere allerede som barn, men fikk ofte beskjed om at jeg da satte opp kjeften min. Men jeg visste ikke hva det var en gang. Husker pappa kalte meg for bestemor, og faktisk, foran mormor ved matbordet kalte han meg ei fixxe. Nedverdigende.

I ettertid har jeg prøvd å distansere meg noe. 

Det topper seg nå da han som har hatt lite penger hele livet og alltid spurt sin far om penger, arvet en god slump penger. Siden vi sliter med å bli gravide spurte jeg om han kunne hjelpe med 15.000 til prøverør. Vi har pengene, det er ikke det, men det ENESTE han har betalt for meg oppigjennom er oppkjørt for 20 år siden. Ellers lånte han penger fra min konto for å dra på ferie osv. (80 tallet så var snakk om 2000 kr)... 

Nei. Han kunne ikke gi oss barna penger nå for han måtte ha de selv. Så sa jeg at han hadde lånt og fått masse penger av bestefar oppigjennom. Da sa han at jeg var så misunnelig på pengene han hadde arvet (noe jeg ikke er). Han syns også det var helt jævlig at jeg sa at han aldri hadde klart seg økonomisk selv og at det ikke var bra.

Han avsluttet med å skrike i telefonen at jeg kunne gi faen i å ringe han. Så la han på.

Så skrev jeg melding om at jeg har det veldig tøft nå med ulike ting og helst ikke ville krangle.

Da ringte han etter noen timer og da var han blid nok. 

Må legge til at han aldri passer barnet mitt.

Har aldri spurt om det. En gang hadde jeg en tøff periode i livet mitt og jeg dro fra en voldelig eks midt på natta. Jeg ringte han og han kunne ikke hjelpe. Bodde 1.5 timer unna så han var nærmere enn andre i familien. I helga sa han at han ikke visste om dette var sant og at det kanskje var noe jeg fant på nå, at jeg hadde ringt, fordi han kunne ikke huske det. 

Som ung ble jeg slått av en eks og da kunne han ikke hente med fordi han ikke hadde bensin.

Altså. Rotere innlegg. Jeg er lei meg, skuffet og såra. Men også sint!

Hva ville DU gjort i en lignende situasjon?

Takker for svar!!

Anonymkode: 43b9c...00b

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Om du ønsker å kutte kontakten, så gjør du selvfølgelig det. Jeg kuttet ut min far for mange år siden beste avgjørelsen jeg har tatt, 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at her er det mye som plager deg og du bør nok for egen del sortere i de tankene før du tar en avgjørelse som påvirker alle rundt deg også, det er ikke så lett som man tror å kutte ut familie. 

Anonymkode: a130a...814

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres veldig dysfunksjonelt ut. Hvordan er forholdet hans til de andre barna? 

Anonymkode: 5d1fa...31c

AnonymBruker
Skrevet

Brødrene mine bryr seg ikke så mye. Søstra mi har hatt et meget anstrengt forhold til han over mange år. Som ser ut til å ha bedret seg noe nå, utrolig nok.

TS

Anonymkode: 43b9c...00b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kuttet han ut. Tror det vil bli bedre for deg å løsrive deg

Anonymkode: 16e10...555

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg hadde kuttet ham, høres ut som han også har en del å streve med på innsiden. Men jeg hadde ikke giddet og bruke tid og energi på å følge opp heller. Ville nok bare latt han seile sin egen sjø og sett hvordan ting utvikler seg. 

Anonymkode: 03967...56b

• Liker 1
Skrevet
Catalina Culès skrev (På 15.3.2021 den 8.33):

Om du ønsker å kutte kontakten, så gjør du selvfølgelig det. Jeg kuttet ut min far for mange år siden beste avgjørelsen jeg har tatt, 

Samme her kuttet ut min far for flere år siden og det angrer jeg ikke på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...