AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Del Skrevet 15. mars 2021 Jeg har fått ei ripe i lakken på bilen pga håpløs rygging. Skaden er takstert til ca 5000kr. Er en liten skrape på en plass som ikke vises uten at man ser etter det. Skal nå selge denne bilen pga overgang til en ny, bilen er bare et år gammel. Det jeg lurer på er om jeg bør fikse denne før salg, eller bare selge den med skaden og heller gi avslag i pris(kanskje da heller gi avslag på det dobbelte av hva skaden koster?)?Noen kyndige kan jo sikkert lett fikse dette selv til en mye billigere penge. Stresser litt med salg og redd det er lang ventetid på verksted(pluss at det ligger et stykke unna og jeg er avhengig av bilen for å komme meg på jobb, har rett og slett ikke mulighet til å være uten bil i et par dager før jeg får den nye). Blir dyrt og sitte med to biler med lån og forsikring hvis jeg ikke får solgt innen neste lønn. Hva ville du ha gjort? Anonymkode: c0096...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 15. mars 2021 #2 Del Skrevet 15. mars 2021 Hadde jeg ikke giddet. Jeg har selv to riper vertikalt etter en fyr som rygget tilhengeren i bilen min, og fordi de sitter såpass at man må faktisk se etter dem, så gidder jeg heller ikke å gjøre noe med dem. Out of sight, out of mind. Slå heller av prisen og legg til ca prisoverslag i infoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 15. mars 2021 #3 Del Skrevet 15. mars 2021 Micropaint e.l. fikser slike ting lett og pent for en billig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Del Skrevet 15. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (1 time siden): Micropaint e.l. fikser slike ting lett og pent for en billig penge. Var de som skulle ha 5000kr for det. Anonymkode: c0096...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 15. mars 2021 #5 Del Skrevet 15. mars 2021 Veldig OT og mye som sikkert ikke er fortalt, men å bytte bil årlig er nok neppe lurt om en ikke har veldig god økonomi. Men til spørsmålet så ville jeg nok ikke gjort noe med det. Men det er litt avhengig av hvor det er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vigilante8 Skrevet 15. mars 2021 #6 Del Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva ville du ha gjort? Beholdt bilen. Å selge 1 år gammel bil er hinsides idiotisk, all den tid det høres veldig viktig ut for deg å få mest mulig for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Del Skrevet 15. mars 2021 Ville fikset ripen for 5 K og høynet prisen på bilen med 10 K. 😁 Finnes nok av idioter der ute som betaler. Anonymkode: d62ec...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Del Skrevet 15. mars 2021 Illuminatum skrev (4 timer siden): Veldig OT og mye som sikkert ikke er fortalt, men å bytte bil årlig er nok neppe lurt om en ikke har veldig god økonomi. Men til spørsmålet så ville jeg nok ikke gjort noe med det. Men det er litt avhengig av hvor det er. Skjønte det kom et sånt svar😅 Må bytte ut bilen pga jobbskifte og at vi kun har behov for en bil i husstanden, så da må vi ha en større bil en en bitteliten elbil. Så det er ikke for gøy at jeg må bytte bil etter et år, skulle gjerne beholdt den! Vigilante8 skrev (1 time siden): Beholdt bilen. Å selge 1 år gammel bil er hinsides idiotisk, all den tid det høres veldig viktig ut for deg å få mest mulig for den. Les over! Nå selges denne type bil til nesten samme pris som jeg kjøpte den for for over et år siden. Prisene steg mye på bil i fjor pga corona, så nå snakker vi maks 20.000 i pristap kontra nypris👍🏼 Anonymkode: c0096...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #9 Del Skrevet 16. mars 2021 Ikke gi prisavslag. Vis ripe og si at den bør fikses, slik at kjøper ikke blir overrasket, og så kaller du det "normal bruksslitasje". Å gi dobbel avslag av hva reparasjonen vanligvis ville ha kostet er i alle fall idiotisk. Anonymkode: d73d7...fc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå