Gå til innhold

Dere med 4 eller flere barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God Morgen 

Hvor mange barn har dere og kjønn?

Hvorfor valgte dere å få flere enn 3 barn? Og ønsker dere flere barn enn de dere har? 

Ble det som dere trodde eller har det hvert tøft? Fordeler/ulemper? 

Hva har forandret seg etter at dere fikk flere enn 3 barn? Ble det bytte av bolig/bil etc? 

Angrer dere på at dere fikk «så mange» barn? 

Anonymkode: 675b4...7d5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

4 jenter. Vi skulle ha 2, men de 2 siste var uplanlagt. Men vi synes det var koselig og forholdsvis enkelt med to(trodde det skulle være ekstremt krevende) så hvorfor ikke to til? Aldri angrer på det. Å være mamma til 4 jenter er helt fantastisk! Veldig hektisk, men vi klarer oss fint. Nå har vi fire besteforeldre som elsker å passe jentene, så vi har mye barnevakt også. 

Byttet bil, men ikke bolig. Pusset opp rom til den eldste da yngste ble født. Alle har hvert sitt rom. 

Anonymkode: 2bebe...77f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

4 jenter. Vi skulle ha 2, men de 2 siste var uplanlagt. Men vi synes det var koselig og forholdsvis enkelt med to(trodde det skulle være ekstremt krevende) så hvorfor ikke to til? Aldri angrer på det. Å være mamma til 4 jenter er helt fantastisk! Veldig hektisk, men vi klarer oss fint. Nå har vi fire besteforeldre som elsker å passe jentene, så vi har mye barnevakt også. 

Byttet bil, men ikke bolig. Pusset opp rom til den eldste da yngste ble født. Alle har hvert sitt rom. 

Noen tvillingpar? 

Hvor gamle er jentene :) ? 

Så bra du har fantastiske besteforeldre. Det skal man ikke ta for gitt :) ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Noen tvillingpar? 

Hvor gamle er jentene :) ? 

Så bra du har fantastiske besteforeldre. Det skal man ikke ta for gitt :) ts

Ingen tvillinger. Vil ikke si eksakt alder, men mellom 2-12 en plass :) Nei, de er virkelig gull verdt! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

God Morgen 

Hvorfor valgte dere å få flere enn 3 barn? Og ønsker dere flere barn enn de dere har? 

Hva har forandret seg etter at dere fikk flere enn 3 barn? Ble det bytte av bolig/bil etc? 

Har 6 gutter og 3 jenter. 

Fikk bare lyst på flere etter hvert, så alle er planlagt.

Kunne godt tenkt meg noen til, men det er for seint nå.

Trodde ikke noe spesielt på forhånd om det å ha mange barn, men har stortrivdes med det hele veien.

Har levd livet med barn og har byttet hus og bil osv flere ganger opp gjennom livet uten at vi egentlig noen gang har måttet gjøre det fordi vi skulle ha et barn til.

Angrer definitivt ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er viktig at man har familie som kan stille opp. Fikk fire barn selv, gikk 13 år før jeg fikk et døgn barnefri. Anbefales ikke!

Anonymkode: b91c7...714

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også 4 barn, har aldri angret. Stor bil har vi, men det måtte vi ha da vi bare hadde tre også. Har stor aldersforskjell mellom nr 1 og 2, 7 år.

Synes ikke det er slitsomt, men dyrt er det ;) 

Anonymkode: 23d5d...a8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
asterix skrev (5 timer siden):

Trodde ikke noe spesielt på forhånd om det å ha mange barn, men har stortrivdes med det hele veien.

Har levd livet med barn og har byttet hus og bil osv flere ganger opp gjennom livet uten at vi egentlig noen gang har måttet gjøre det fordi vi skulle ha et barn til.

Angrer definitivt ikke. 

Jeg tar av meg hatten for deg. Ni, 9(!) barn er helt ufattelig! 

Jeg synes det er tøft med lille på 6 uker, så kommer du å klinker til med ni barn, det er skillekig kult! 

Virkelig, jeg tar av meg hatten, du må være superkvinne :hjerte:

Anonymkode: 729c2...213

AnonymBruker
Skrevet
asterix skrev (5 timer siden):

Angrer definitivt ikke. 

Er det mulig å pleie parforholdet med så mange barn da? 

Anonymkode: eda62...bb6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på dette med parforholdet dersom man har mange barn. Selv har jeg to, men ble skilt. Det var selvsagt andre grunner enn en krevende småbarnsfase at vi ble skilt.. Men lurer litt på om mange barn er krevende for parforholdet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er litt nysgjerrig på dette med parforholdet dersom man har mange barn. Selv har jeg to, men ble skilt. Det var selvsagt andre grunner enn en krevende småbarnsfase at vi ble skilt.. Men lurer litt på om mange barn er krevende for parforholdet. 

Ikke dersom man samarbeider godt og prioriterer riktig :)

Anonymkode: 1ab45...de8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 6.09):

God Morgen 

Har ikke fått 6 barn alene, men tilsammen har vi såpass mange, mine og dine. Det går fint, men kan bli diskusjoner innimellom.

Vi har et stort hus og en vanlig bil. Kjøreferie må planlegges! 

Anonymkode: dad3f...540

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil tro at barn (spesielt mange) heller gjør at utfordringer i parforholdet blir ekstra tydelige... Hvor god man er på å kommunisere, se og verdsette partneren. Hvordan man løser konflikter. Om man har samme verdier i bunnen og enighet om "de store tingene". Mye av dette trengte man kanskje ikke tenke på før barn, med tidsklemme, søvnmangel, stress, dårligere økonomi, og behov for prioriteringer. 

Anonymkode: 78ce7...f6d

AnonymBruker
Skrevet

Har 4 barn, 3 jenter og en gutt. Hadde ikke klart oss uten svigermor, hun henter/bringer på trening/kamper, er barnevakt og lager middag et par ganger i uken.

Anonymkode: 5c91a...ffd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...