Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan løste dere det? Ble baby tilvendt flaske? Ammefri?

Anonymkode: 49d6f...c49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ammer før jeg gå på jobb og når jeg kommer hjem. Har melk i fryseren OM det skulle bli krise. 10 timers vakter på natt, går greit. 

Anonymkode: 04aca...3a4

AnonymBruker
Skrevet

Pumpet halvveis ut i natten (30min) og gikk hjem 1,5 t før. 

Hvis du er sykepleier har du krav på 2 timer ammefri uansett hvor vanskelig det er for arbeidsgiver å tilrettelegge. 

Anonymkode: 5a346...300

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Pumpet halvveis ut i natten (30min) og gikk hjem 1,5 t før. 

Hvis du er sykepleier har du krav på 2 timer ammefri uansett hvor vanskelig det er for arbeidsgiver å tilrettelegge. 

Tilleggstips her. Jeg kjenner flere sykepleiere/jobber på sykehus som har ammefri og skal gå en-to timer tidligere. Problemet er at det ofte er kaos, ingen kommer før for å avløse av deg og det er vanskelig å gå fra. Man føler man lar kollegaer bi stikken. Kan det være en ide å heller begynne senere, enn å gå før? 

Anonymkode: b93b5...71d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tilleggstips her. Jeg kjenner flere sykepleiere/jobber på sykehus som har ammefri og skal gå en-to timer tidligere. Problemet er at det ofte er kaos, ingen kommer før for å avløse av deg og det er vanskelig å gå fra. Man føler man lar kollegaer bi stikken. Kan det være en ide å heller begynne senere, enn å gå før? 

Det må arbeidsgiver sørge for at ikke skjer i så fall. De som er igjen får skrive avvik på bemanning og så ha en ekstra på vakt eller låne en fra en avdeling med "hodet over vannet". Det er ikke arbeidstaker sin feil at kollegaene løper som hodeløse høns fordi mor må hjem for å amme, man ammer etter baby sitt behov og har full rett til det uansett når klokken det er. 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Det må arbeidsgiver sørge for at ikke skjer i så fall. De som er igjen får skrive avvik på bemanning og så ha en ekstra på vakt eller låne en fra en avdeling med "hodet over vannet". Det er ikke arbeidstaker sin feil at kollegaene løper som hodeløse høns fordi mor må hjem for å amme, man ammer etter baby sitt behov og har full rett til det uansett når klokken det er. 

Nei,jeg er helt enig med deg og det er lett å være streng og kompromissløs i teorien, men nå er det erfaringen fra flere oppegående damer at dette rett og slett ikke tas i tak i, selv om det er mye frustrasjon og skriving av avvik til den store gullmedaljen. Så det er bare et tips, ikke sett deg i en sånn situasjon at det er vanskelig å gå før eller få tatt de pausene du har krav på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei,jeg er helt enig med deg og det er lett å være streng og kompromissløs i teorien, men nå er det erfaringen fra flere oppegående damer at dette rett og slett ikke tas i tak i, selv om det er mye frustrasjon og skriving av avvik til den store gullmedaljen. Så det er bare et tips, ikke sett deg i en sånn situasjon at det er vanskelig å gå før eller få tatt de pausene du har krav på. 

Hvis man hele tiden gir etter er det klart arbeidsgiver nyter den enkle tilretteleggingen. Jeg tenker at man bør være knallhard og bruke de rettighetene man har for å oppnå en kulturendring på arbeidsplasser som vanligvis er preget av snill pike syndrom som sykepleiere ofte er. De prioriterer andre foran seg selv og arbeidsgiver syntes det er helt topp for da er det ikke noe problem om man går en haug med ekstravakter til tross for brudd, ikke får pauser eller har alt for stor arbeidsbelastning. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men hva hvis baby trenger å ammes midt på natten? Om baby ikke roer seg ned flaske og far? Har jo hørt fra venninner at de ammer midt på natten også. Jeg bor 12 minutter unna med bil.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva hvis baby trenger å ammes midt på natten? Om baby ikke roer seg ned flaske og far? Har jo hørt fra venninner at de ammer midt på natten også. Jeg bor 12 minutter unna med bil.

Da må du rett og slett si fra deg nattevakter og jobbe kveld/dag. Kolleger skal ikke snu hele livet sitt fordi DU skal ha ammerfri

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du rett og slett si fra deg nattevakter og jobbe kveld/dag. Kolleger skal ikke snu hele livet sitt fordi DU skal ha ammerfri

Skjønner ikke hvorfor man bruker så mye energi på at ammefri er dårlig gjort mot kollegaer når det er arbeidsgiver som er den store stygge ulven her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...