Tina_ Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Jeg begynte å bli syk for rundt en uke siden, og testet meg for korona med negativt svar. Jeg ble dårligere (forkjølelse) på onsdag men har nå blitt litt bedre men hoster fortsatt og er veldig tett i nesa og må snyte meg veldig ofte. Burde jeg dra på jobb?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Tina_ skrev (10 minutter siden): Jeg begynte å bli syk for rundt en uke siden, og testet meg for korona med negativt svar. Jeg ble dårligere (forkjølelse) på onsdag men har nå blitt litt bedre men hoster fortsatt og er veldig tett i nesa og må snyte meg veldig ofte. Burde jeg dra på jobb? Jeg hadde sånn ca. det samme som deg, og ble bedt av legen om å ta en ny test før jeg gikk ut igjen. Nå bor jeg riktignok ikke i Norge, men tenkte at det var verdt å nevne. Anonymkode: eab8b...8f1 1
Tina_ Skrevet 15. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde sånn ca. det samme som deg, og ble bedt av legen om å ta en ny test før jeg gikk ut igjen. Nå bor jeg riktignok ikke i Norge, men tenkte at det var verdt å nevne. Anonymkode: eab8b...8f1 Ah, okei. Jeg begynner på jobb 6.30 i dag, så mulig jeg må vurdere å ringe sjefen siden jeg starter før legen åpner.
venus24 Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Helsedirektoratet anbefaler at du blir hjemme. Hør på dem. 3
Tina_ Skrevet 15. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2021 venus24 skrev (4 minutter siden): Helsedirektoratet anbefaler at du blir hjemme. Hør på dem. Selv om jeg hadde negativt svar for en uke siden?
venus24 Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Tina_ skrev (1 minutt siden): Selv om jeg hadde negativt svar for en uke siden? Ja, du skal jo være hjemme fra jobb helt til du er fullstendig symptomfri. 4
Tina_ Skrevet 15. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2021 venus24 skrev (1 minutt siden): Ja, du skal jo være hjemme fra jobb helt til du er fullstendig symptomfri. Takk for svar 👍
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 Det er jo dumt om du smitter andre, e selv om det ikke er Covid-19 du har. Disse må jo da også holde seg hjemme og teste seg hvis de blir syke. Anonymkode: 98ba7...70d 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 venus24 skrev (4 timer siden): Ja, du skal jo være hjemme fra jobb helt til du er fullstendig symptomfri. Personer som har gjennomgått luftveisinfeksjon kan komme tilbake på arbeidsplassen så lenge de har god allmenntilstand (det vil si føler seg frisk og er feberfri) og har negativ test for covid-19 Anonymkode: 485d8...461
venus24 Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Personer som har gjennomgått luftveisinfeksjon kan komme tilbake på arbeidsplassen så lenge de har god allmenntilstand (det vil si føler seg frisk og er feberfri) og har negativ test for covid-19 Anonymkode: 485d8...461 Ja, nettopp. TS er jo fortsatt forkjølet, ergo må hen holde seg hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 4 hours ago, Tina_ said: Ah, okei. Jeg begynner på jobb 6.30 i dag, så mulig jeg må vurdere å ringe sjefen siden jeg starter før legen åpner. Hva gjorde du, og hva sa sjefen? Er en del rare folk der ute, men de fleste vil vel være helt klare på å bli hjemme i en sånn situasjon? Sjefen min hadde i hvert fall befalt at jeg ble hjemme, men jeg har muligheter for hjemmekontor da, så blir vel litt annerledes. Anonymkode: 53d65...ea6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 Tina_ skrev (4 timer siden): Selv om jeg hadde negativt svar for en uke siden? Men du må teste mer enn en gang for sikkert resultat. Anonymkode: ff603...811 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 Hvis du hadde møtt opp på jobb hos meg med de symptomene du beskriver hadde du blitt sendt hjem igjen med beskjed om å holde deg hjemme til du er frisk. Anonymkode: 14e3e...24c
Tina_ Skrevet 15. mars 2021 Forfatter #14 Skrevet 15. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva gjorde du, og hva sa sjefen? Er en del rare folk der ute, men de fleste vil vel være helt klare på å bli hjemme i en sånn situasjon? Sjefen min hadde i hvert fall befalt at jeg ble hjemme, men jeg har muligheter for hjemmekontor da, så blir vel litt annerledes. Anonymkode: 53d65...ea6 Jeg er hjemme, drar ikke på jobben før jeg er frisk 👍 Endret 15. mars 2021 av Tina_
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 venus24 skrev (6 timer siden): Ja, nettopp. TS er jo fortsatt forkjølet, ergo må hen holde seg hjemme. Nei, ikke om man føler seg frisk. Man kan ha restsymptomer men ikke feber. Hvis man må holde seg hjemme med forkjølelse må veldig mange være hjemme hele vinterhalvåret, til tross for negativ koronatest. Anonymkode: 1f681...0cf
venus24 Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, ikke om man føler seg frisk. Man kan ha restsymptomer men ikke feber. Hvis man må holde seg hjemme med forkjølelse må veldig mange være hjemme hele vinterhalvåret, til tross for negativ koronatest. Anonymkode: 1f681...0cf Sant, men "hoster fortsatt og er veldig tett i nesa og må snyte meg veldig ofte" hører ut som symptomer, ikke restsymptomer. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 Til vanlig hadde jeg sagt dra på jobb, men nå på grunn av corona burde du bli hjemme.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, ikke om man føler seg frisk. Man kan ha restsymptomer men ikke feber. Hvis man må holde seg hjemme med forkjølelse må veldig mange være hjemme hele vinterhalvåret, til tross for negativ koronatest. Anonymkode: 1f681...0cf Til vanlig er jeg helt enig med deg. Jeg mener man fint kan gå på jobb om man er litt småsyk, bare man passer på avstand til andre, og handhygiene. MEN det er Corona. En forkjølelse betyr karantene og test, som igjen koster samfunnet mye, så om man er en smitterisiko for andre, selv om det ikke er Corona, skal man holde seg hjemme. Det blir raskt et ras av karantenetid i skole, barnehager, omgangskrets, om alle som er forkjølet beveger seg ut i samfunnet før de er helt friske. Anonymkode: a9d65...f69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå