AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Har hørt at gaydar er en greie, og at homofile ofte kan se om noen er homofile kun ved å se på personen. Stemmer det? Noen homofile på forumet her som mener at de har gaydar? Anonymkode: 69c8d...3f6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Ja det er en greie. Anonymkode: d52c0...405 2
Majer Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Man kan ha gaydar uavhengig av legning. Man baserer seg på trekk hos de man har møtt tidligere enten det gjelder væremåte , som i stor grad påvirkes av miljø. Det er også noen biologiske forskjeller. Det er et sårt tema og jeg mener det ikke som noe negativt, men enkelte trekk ser man oftere hos homofile eller lesbiske enn heterofile. Det kan leses om for de som er ekstra interesserte uten at jeg vil utdype det her. Man har klart å finne opp algoritmer som i stor grad avslører legning basert på bilder. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Majer skrev (2 minutter siden): Man kan ha gaydar uavhengig av legning. Man baserer seg på trekk hos de man har møtt tidligere enten det gjelder væremåte , som i stor grad påvirkes av miljø. Det er også noen biologiske forskjeller. Det er et sårt tema og jeg mener det ikke som noe negativt, men enkelte trekk ser man oftere hos homofile eller lesbiske enn heterofile. Det kan leses om for de som er ekstra interesserte uten at jeg vil utdype det her. Man har klart å finne opp algoritmer som i stor grad avslører legning basert på bilder. Ble litt nysgjerrig nå. Greit jeg sender en pm? Anonymkode: 69c8d...3f6
Gjest Maxwell Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 Jeg har ihvertfall dårlig gaydar. En kompis (som er heterofil) har bra gaydar. Han har nesten alltid rett 😅
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Jeg er hetero men kan se etter kort tid om personen er homo. En god venn er homo, betyr ikke at «har man sett én, så har mam sett alle» men det er ting jeg snapper opp veldig enkelt. Anonymkode: d4f29...5f2
Hannah80 Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 Jeg har ikke en velfungerende gaydar. Tar ofte feil på kvinnene. En tidligere kjæreste av meg, traff jeg de første gangene i jobbsammenheng. Hadde ikke anelse om at hun var skeiv😄
Majer Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ble litt nysgjerrig nå. Greit jeg sender en pm? Anonymkode: 69c8d...3f6 ja 1
Hannah80 Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 Majer skrev (36 minutter siden): Man kan ha gaydar uavhengig av legning. Man baserer seg på trekk hos de man har møtt tidligere enten det gjelder væremåte , som i stor grad påvirkes av miljø. Det er også noen biologiske forskjeller. Det er et sårt tema og jeg mener det ikke som noe negativt, men enkelte trekk ser man oftere hos homofile eller lesbiske enn heterofile. Det kan leses om for de som er ekstra interesserte uten at jeg vil utdype det her. Man har klart å finne opp algoritmer som i stor grad avslører legning basert på bilder. Sårt tema? Hvis det er forsket på, så er det jo interessant å lese om det:) 1
Gjest Alterego666 Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 Jeg tror jeg har en god gaydar. Jeg kan tenke at «han er homo», og så blir det senere ofte bekreftet og sjelden avkreftet. Dette er selvsagt kun en bekreftelses-bias. Fordi enkelte ser ut som homser jeg har truffet før, tror jeg at de er homser. Biasen gjør at jeg får aldri vite om alle homser som jeg ikke spotter, men omgås hver dag. Jeg får altså vite når jeg treffer riktig, men aldri når gaydaren ikke slår ut på homser. Dette er en helt uskyldig fornøyelse som opptar meg i mitt stille sinn, og ingen får noensinne vite hvordan mine fordommer på dette feltet opptrer.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 Ja. Jeg er hetero og har i samarbeid med mine homofile venner utviklet en godt fungerende gaydar. Anonymkode: c3774...e3a 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 Ja, jeg har gaydar. Men det er jo i grunn nokså enkelt. De damene som ser lenge på meg er lesbiske, de mennene som ikke gjør det er homser. Anonymkode: 41e43...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 Jeg som er hetero kvinne har det. Har aldri tatt feil på noen jeg har trodd vært homofil, men det kan tenkes det er noen jeg ikke har "fått utslag" på og som jeg ikke vet legningen til. Det må stort sett bittelitt mer til enn å bare se på personen. Anonymkode: b1f47...b3a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #14 Skrevet 19. mars 2021 Nei, fungerer dårlig. Har to veldig maskuline homofile venner, de har bildilla, han ene spiller fotball, han andre basket, de er single. Har aldri hatt damer. Ingen gjetter noen gang at de er homofile. De er skikkelig mandige begge to. Har også en ganske feminin kompis, som er veldig opptatt av hår og klær, han er gift, tre barn, homofile menn legger an på han hele tiden. Men har homofile venner hvor alle skjønner at de er homofile på mange meters hold også. Anonymkode: 7b654...731
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #16 Skrevet 19. mars 2021 Absolutt, men den er jo langt fra ufeilbarlig. Mye handler jo bare om å kjenne igjen litt atypiske kjønnsuttrykk og ting folk gjerne gjør/ifører seg nettopp for å signalisere en gruppetilhørighet. Anonymkode: 7c54e...6ad
Skriblerinna Skrevet 19. mars 2021 #17 Skrevet 19. mars 2021 Det er flere som på en eller annen måte «så» at jeg er bifil, lenge før jeg hadde skjønt det sjøl. Min gaydar på andre er bare sånn passe bra. Syns det er vanskeligere å skjønne det med kvinner enn med menn. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #18 Skrevet 19. mars 2021 Min gaydar var ganske god tidligere men med årene blitt svakere. Vet ikke om det er fordi det er "vanligere" med homofile nå eller hva det er, men ikke så lett for min del å spotte dem lenger hvert fall. Anonymkode: a383f...d35
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #19 Skrevet 19. mars 2021 Min funker ganske bra. Anonymkode: 53383...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå