AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Jeg hadde termin i går. Sover ekstremt dårlig og lite, er nedstemt og lei og generelt litt uggen. Vi har en 2-åring fra før som krever sitt. Jeg tar alle nattevåk, tar han over i sengen vår når han ikke roer seg igjen, står opp med han hver morgen helg og uke, leverer i barnehage etc. Far har lagt seg på et annet rom. Han har hjemmekontor. I dag spurte jeg om han kunne ta natten og morgenen, og da ble han så sur at jeg til slutt sa glem det. Hvordan skjønner han ikke at jeg er ekstremt sliten nå?! Hvordan gjør dere andre det? Forventer jeg for mye om jeg spør han om å ta noen morgener og leveringer slik jeg kan sove ut litt? Jeg får som regel 3-4 timer om natten også 3-4 timer etter å ha levert i barnehage. Savner å få en full god natts søvn. Og nå er jeg så sliten at jeg sitter i sengen og gråter mens jeg skriver her Anonymkode: 78351...6ae
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Wow... Du forventer ikke mye i det hele tatt. Du er høygravid og trenger å slappe av, hadde dette vært meg tror jeg at jeg hadde blitt ganske såret. Selvfølgelig fortjener du en god natts søvn, spesielt nå på slutten tenker jeg og synes det rett og slett er barnslig/smålig av han å bli sur for dette, du bør virkelig sette ned foten hvis ikke fortsetter dette når barnet har kommet og I guess, ender med at du blir helt utslitt og ødelagt.. Anonymkode: c5896...c19 14
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Vil legge til at jeg hver dag nå har kraftige kynnere nesten hele døgnet. Sliten av å ha det så vondt Anonymkode: 78351...6ae
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wow... Du forventer ikke mye i det hele tatt. Du er høygravid og trenger å slappe av, hadde dette vært meg tror jeg at jeg hadde blitt ganske såret. Selvfølgelig fortjener du en god natts søvn, spesielt nå på slutten tenker jeg og synes det rett og slett er barnslig/smålig av han å bli sur for dette, du bør virkelig sette ned foten hvis ikke fortsetter dette når barnet har kommet og I guess, ender med at du blir helt utslitt og ødelagt.. Anonymkode: c5896...c19 Så godt å lese at jeg ikke er helt på jordet. Han står opp rundt 9 hver dag og jobber til 16, mener at siden jeg kan sløve hele dagen mens ungen er i barnehagen nå som jeg har permisjon så er det ikke synd på meg. Men han skjønner ikke at det er forskjell på litt søvn her og der og en full natt. For meg iallefall er det to helt forskjellige ting Anonymkode: 78351...6ae 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så godt å lese at jeg ikke er helt på jordet. Han står opp rundt 9 hver dag og jobber til 16, mener at siden jeg kan sløve hele dagen mens ungen er i barnehagen nå som jeg har permisjon så er det ikke synd på meg. Men han skjønner ikke at det er forskjell på litt søvn her og der og en full natt. For meg iallefall er det to helt forskjellige ting Anonymkode: 78351...6ae Det er definitivt stooor forskjell på 7-8 timer uavbrutt søvn og oppdelt søvn på et par timer her og der.. Man får ikke slappet av når man sover sånn! Her må han virkelig steppe opp, det er jammen ikke lett å være høygravid heller, tror at om han fikk valget mellom 9-16 og å være høygravid ville han nok hatt et enkelt valg foran seg, haha.. Hva sier han når du prater med han om det da? Han bør iallefall hjelpe til mere Anonymkode: c5896...c19 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er definitivt stooor forskjell på 7-8 timer uavbrutt søvn og oppdelt søvn på et par timer her og der.. Man får ikke slappet av når man sover sånn! Her må han virkelig steppe opp, det er jammen ikke lett å være høygravid heller, tror at om han fikk valget mellom 9-16 og å være høygravid ville han nok hatt et enkelt valg foran seg, haha.. Hva sier han når du prater med han om det da? Han bør iallefall hjelpe til mere Anonymkode: c5896...c19 Han blir usaklig og begynner å dra opp gammelt grums og sier jeg alltid klager på han etc. at jeg bare er ute etter å krangle Det ender med at jeg sier glem det og fikser det selv. Jeg elsker jo 2-åringen over alt i verden og vil ikke at far skal ta han fordi han føler seg tvunget. Da gjør jeg det heller selv Anonymkode: 78351...6ae 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han blir usaklig og begynner å dra opp gammelt grums og sier jeg alltid klager på han etc. at jeg bare er ute etter å krangle Det ender med at jeg sier glem det og fikser det selv. Jeg elsker jo 2-åringen over alt i verden og vil ikke at far skal ta han fordi han føler seg tvunget. Da gjør jeg det heller selv Anonymkode: 78351...6ae Huff ja det er en vrien situasjon, skal ikke være sånn at han føler seg tvunget fremfor å ha lyst 😕 Du må nesten bare prøve å ta en saklig samtale med fyren om det om det er mulig.. Dere kan jo iallefall ikke fortsette sånn, håper det ordner seg for deg 😕 Anonymkode: c5896...c19
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff ja det er en vrien situasjon, skal ikke være sånn at han føler seg tvunget fremfor å ha lyst 😕 Du må nesten bare prøve å ta en saklig samtale med fyren om det om det er mulig.. Dere kan jo iallefall ikke fortsette sånn, håper det ordner seg for deg 😕 Anonymkode: c5896...c19 Tusen takk. Ja han har dessverre alltid prioritert seg selv når det kommer til å være uthvilt. Jeg vet ikke om jeg skal snakke med han eller bare la det være, noen ganger er husfred verdt mer enn å vinne slike kamper. Jeg takler det greit til vanlig, for jeg vil faktisk ha mest mulig tid med barnet (snart barna). Så får han heller bare ligge å sove da. Er bare akkurat nå jeg er så sliten og lurer på hvordan andre løser samme situasjon hjemme hos seg Anonymkode: 78351...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tusen takk. Ja han har dessverre alltid prioritert seg selv når det kommer til å være uthvilt. Jeg vet ikke om jeg skal snakke med han eller bare la det være, noen ganger er husfred verdt mer enn å vinne slike kamper. Jeg takler det greit til vanlig, for jeg vil faktisk ha mest mulig tid med barnet (snart barna). Så får han heller bare ligge å sove da. Er bare akkurat nå jeg er så sliten og lurer på hvordan andre løser samme situasjon hjemme hos seg Anonymkode: 78351...6ae Har ik barn enda. Men min man. Gjør i ingenting. Flrventer at maten er klar og alt som må kjøpes er kjøpt. Oppvask gidder han heller ikke. 1.jeg går total løs på han og kjefter elker truer frem til han løfter en finger. Effekten varer kun 1-2 dager. Og selvfølgelig blir han sur pg kjefter tilbake. Men har jeg startet kampen så skal heg vinne koste hva det koste vil. 2. jeg gjør alt selv og snur meg. Har ikke tid til kranglig når jeg må overholde tidsfrister på jobb. Utsetter kranglingen til kvelden eller en dag det passer meg bedre. Har hatt det sånn i mange år. Han tenker kun på seg selv og forventer at kvinnen gjør alt. Ikke skjønner han at jeg er sliten. Blir av og til så sint og sliten samtidig at jeg får raserianfall og nesten er voldelig samtidig som jeg bare vil grine å dø. Er så oppgitt... Anonymkode: 2d9ed...9e0
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk. Ja han har dessverre alltid prioritert seg selv når det kommer til å være uthvilt. Jeg vet ikke om jeg skal snakke med han eller bare la det være, noen ganger er husfred verdt mer enn å vinne slike kamper. Jeg takler det greit til vanlig, for jeg vil faktisk ha mest mulig tid med barnet (snart barna). Så får han heller bare ligge å sove da. Er bare akkurat nå jeg er så sliten og lurer på hvordan andre løser samme situasjon hjemme hos seg Anonymkode: 78351...6ae Min mann prioriterer også sin egen hvile foran min. Det blir bare et barn her... ingen gode råd dessverre, men du høres ikke storforlangende ut. Og ser den med å heller gjøre det selv enn å «tvinge» far til å være med 2-åringen. Anonymkode: e6131...469
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 For noen sløve mannfolk dere har funnet dere. Du får legge deg ned på gulvet og hyle, og si du trenger hjelp! Anonymkode: 20b87...d00 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 Hvordan tenker du det skal gå med baby og 2-åring? Anonymkode: 023ab...8e1 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 Min mann gjør ca alt hjemme og med 2 åringen nå mens jeg er gravid. Anonymkode: 1e513...3eb 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvordan tenker du det skal gå med baby og 2-åring? Anonymkode: 023ab...8e1 Ja det kan du si Anonymkode: 78351...6ae
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Min mann prioriterer også sin egen hvile foran min. Det blir bare et barn her... ingen gode råd dessverre, men du høres ikke storforlangende ut. Og ser den med å heller gjøre det selv enn å «tvinge» far til å være med 2-åringen. Anonymkode: e6131...469 Det er tungt ja.. Anonymkode: 78351...6ae
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 Min mann gjør det som trengs og mer til enhver tid... Da jeg var høygravid var jeg i god form, så da delte vi, men etter fødselen var det han som ordnet hus og hjem. Anonymkode: fc3b5...2da 2
RockyRose Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 Vi gjer til vanleg like mykje mtp husarbeid og matlaging. No er eg høggravid, og har slitt med bekken og kynnera i lang tid. Eg har ikkje fått lov å brukt energien min på husarbeid(faktisk fått nekt), og han har laga alle måltid når han er heime. "Det skulle berre mangle" seier han, og eg er forsåvidt heilt einig! Eg ville tatt ein alvorsprat med partneren din, ts. Du "sløvar" jo ikkje heile dagen når du går høggravid uansett. Og berre heile vesenet av mannen din høyres ut som ein egoistisk type, som eg ikkje hadde takla å budd med! Håpar det ordna seg ❤ 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min mann gjør ca alt hjemme og med 2 åringen nå mens jeg er gravid. Anonymkode: 1e513...3eb Samme her. Høygravid. Anonymkode: e752f...a07
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Skrevet 15. mars 2021 Vi har to barn på 4 og 2 år. Termindato i morgen, og vi har hatt barna hjemme en uke nå for å unngå smitte og/eller symptomer på korona. Mannen min har ikke mulighet til å ha noe hjemmekontor, så jeg har dem alene frem til han kommer hjem fra jobben. Når han kommer hjem fra jobb lager han middag, om ikke vi rydder opp etter middag sammen, så tar han det alene. Vi deler på kveldsstellet, men han legger barna og spretter opp så fort det er noe eller at barna roper på oss. Han tar dem om natten, eventuelt bærer dem over i vår seng. Før vi bestemte oss for å ha de hjemme fra barnehagen stod han opp tidligere for å smøre matpakker til dem, slik at jeg fikk bedre tid til å styre med påkledning osv når den tid kom om morgenen. Anonymkode: 7a0e2...61d 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Skrevet 15. mars 2021 Den dagen man slutter å forvente noe av andre blir man lykkelig. Ta ansvar for ditt. Ta vare på deg selv. Vil ikke han gjøre noe for deg, greit, kjør samme tilbake. Da kan han selv komme og si at det er trist,når han innser hvordan det har blitt. Du trenger ikke han. Masse damer har gått gjennom graviditet mutt alene med både en og to unger i hus fra før. Kjenner til et par av dem, tøffe damer som aldri lar seg psyke ned av menn. Mange menn har nok med seg selv. Dessverre. Ikke forvent noe av noen, bli heller positivt overrasket. Sikkert mange som vil si at sånn skal ikke forhold være osv. Jo mange forhold er sånn , og hvis du elsker han må du lære deg at uansett om dere bor sammen og er gift, deler barn, familie osv, så vil dere alltid også være individer. Mye du ikke vet om han, og mye han ikke vet om deg. Og til syvende og sist har vi ansvar for oss selv. Jeg feks er gravid, jeg har den innstillingen at til syvende og sist er det jeg som er gravid og må deale med det. Mannen driver firma og blir nødt til å jobbe 12-14 timer lange dager. Spør jeg i god tid hjelper han meg. Men han sitt liv opphørte ikke da jeg ble gravid. Han kan ikke ta alt husarbeid, alle plikter hjemme og gå på jobb. Jeg fikk meg sykemelding så jeg orker mer hjemme. Tok ansvar for meg selv. Menn kan ikke være supermann fordi du ble gravid. Mange damer forventer de utroligste ting. Finnes et helsevesen som kan hjelpe deg hvis du ikke mestrer dette. Anonymkode: 0c41f...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå