AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #1 Skrevet 15. mars 2021 Egentlig så vet jeg at jeg må gjøre det slutt og dra nå. Men så enkelt er det ikke, og jeg er ikke så sterk. Jeg skriver her fordi jeg må få dette ut, og ikke for å få beskjed om at jeg er dum som blir eller noe sånt. Det føles litt ut som om jeg ikke helt har tak i virkeligheten lenger. Han sier jeg vilja sex med han fordi jeg kom. Jeg vet jeg ikke ville, og det er i grunn fysiske bevis på at jeg ikke ville. Men hva om han egentlig har rett? Det er sånn med alle ting. Han vrir og vender på sannheten frem til min sannhet er så syk at det eneste logiske er det han sier. Anonymkode: 882dd...1a9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #2 Skrevet 15. mars 2021 Beklager, men jeg forstår ikke helt hva du mener? Anonymkode: da3d2...929 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Kom deg vekk før du mister deg selv fullstendig Anonymkode: 7bdaa...e59 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Høres ut som du er offer for partnervold. Både psykisk og fysisk vold. Har du sett serien ‘Big little lies’? Du vil muligens kjenne deg igjen i den ene hovedkarakteren der. Anonymkode: f21d2...c89 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #5 Skrevet 15. mars 2021 Jo, du er sterk. Men du trenger kanskje noen å snakke med som kan hjelpe deg nå. Anonymkode: c92d1...38d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #6 Skrevet 15. mars 2021 Nei, han har ikke rett, han prøver å bortforklare at han voldtok deg. Han manipulerer deg. Ring krisesenteret, de tar samtaler fra folk som trenger noen å snakke med og er eksperter på sånne temaer. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: 20c8c...b05 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 Pakk veska mens han er ute og dra. Få en i familien eller venner til å hjelpe deg. Dette er ikke bra. Var selv i et forhold med psykisk og fysisk vold. Hadde det ikke vært for at pappa skjønte hva som foregikk så hadde jeg sittet i det enda. Jeg ville beskytte familien min og tenkte at jeg fortjente det som skjedde meg. Nå forstår jeg at jeg ikke gjorde det. Ingen fortjener å bli behandlet slik. Er noe som heter ufrivillig orgasme og det er ikke et tegn på at man liker det! Anonymkode: 58ca5...b18 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 Vær så snill å ring krisesenter ts ❤️ De kan hjelpe deg! Man har ikke nødvendigvis lyst selv om man får orgasme eller blir våt! Han manipulerer deg. Anonymkode: 5ed8a...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 Kjære deg, han utsetter deg for vold. Les om gaslightning. Han har fått deg til å tvile om din egen virkelighetsoppfatning, det er alvorlig. Du må snakke med en venninne eller familie og få hjelp til å komme deg vekk Anonymkode: 982ae...dd4 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 Jeg er permittert og han har hjemmekontor. Vi har ikke hatt det ordentlig bra på en god stund, men han sier at det er mye min feil fordi jeg sier jeg ikke vil ha sex og at jeg gjør ting med vilje for å irritere han. Jeg ser at jeg må bort. Men så er det en følelse av at jeg ikke kommer til å bli tatt seriøst. Eller at alt faktisk er min feil. Jeg leste om gaslighting og jeg blir litt forvirra av det, egentlig. Jeg føler ikke jeg kan stole på verken andre eller meg selv nå. Anonymkode: 882dd...1a9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er permittert og han har hjemmekontor. Vi har ikke hatt det ordentlig bra på en god stund, men han sier at det er mye min feil fordi jeg sier jeg ikke vil ha sex og at jeg gjør ting med vilje for å irritere han. Jeg ser at jeg må bort. Men så er det en følelse av at jeg ikke kommer til å bli tatt seriøst. Eller at alt faktisk er min feil. Jeg leste om gaslighting og jeg blir litt forvirra av det, egentlig. Jeg føler ikke jeg kan stole på verken andre eller meg selv nå. Anonymkode: 882dd...1a9 Du vil bli tatt seriøst! Det er stort fokus på giftige forhold, å at du lever med en som så til de grader trykker deg ned er ikke bra. På et krisesenter vil du få hjelp, der er det mennesker du kan snakke med som har vært borti alt mulig av destruktive forhold. Anonymkode: 5ed8a...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 Jeg må nok tenke litt på det. Jeg prøver ikke å være vanskelig eller få oppmerksomhet. Det er bare vanskelig. Jeg blir så usikker og jeg vet ikke helt om jeg klarer meg uten han heller. Anonymkode: 882dd...1a9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må nok tenke litt på det. Jeg prøver ikke å være vanskelig eller få oppmerksomhet. Det er bare vanskelig. Jeg blir så usikker og jeg vet ikke helt om jeg klarer meg uten han heller. Anonymkode: 882dd...1a9 Men du er jo ikke vanskelig, du trenger hjelp. Å joda, du klarer deg uten han, men nå har han satt deg i en posisjon hvor du mister troen på deg selv, nøyaktig det slike folk ønsker å oppnå. Anonymkode: 5ed8a...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 Det er vanskelig. Han har vært i livet mitt så lenge, og jeg har ikke bodd for meg selv eller tatt vare på meg selv alene noen gang. Han har alltid hatt mye med det å gjøre. En del av det har jeg skjønt er helt feil, men det har jeg ikke visst før det siste året. Etter corona har ting blitt mer tydelig. Anonymkode: 882dd...1a9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #15 Skrevet 16. mars 2021 Det kan virke umulig å dra fra ham nå, og føles som du ikke kommer til på klare deg uten ham. Tro meg, du vil det! Du kommer til å få det bedre uten ham. Du kommer til å bli tatt seriøst, se bare hvor seriøst du blir tatt her. Og du kommer etter hvert til å skjønne at det ikke er din feil. Vær så snill, kom deg bort ❤️❤️❤️ Anonymkode: 9d314...35d 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #16 Skrevet 16. mars 2021 Jeg synes du kan bli i forholdet til begeret ditt er fylt opp. Foreløpig er det ikke det, for da hadde du nok forlatt forholdet allerede. Det er du som må ville det. Ingen på KG kan forklare deg det. Du har tatt dine valg frem til nå. Du kan alltid i dette øyeblikket ta et nytt valg. Og alle må stå for valgene sine! Anonymkode: 191af...446
petterm Skrevet 16. mars 2021 #17 Skrevet 16. mars 2021 Har du en venninne eller noen andre du stoler på som kan hjelpe deg? Evt søsken, foreldre eller noen andre? Kanskje noen du kan være hos en liten stund, til du får han litt på avstand? De rundt deg vil sikkert hjelpe. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #18 Skrevet 16. mars 2021 Først og fremst, du er ikke dum eller vanskelig. Og nummer to, dette er IKKE din skyld! Når du klarer å tro på de tingene, så er du klar for å gå. Jeg har vært der du er. I ti år fant jeg meg i å bli utsatt for fysisk og psykisk vold. Heldigvis så hadde han vett nok til å ikke voldta meg. Han var kronisk utro i stedet. Der han driver med, er en systematisk nedbryting av deg som menneske. Det tærer på, og jeg ser måten du svarer på, er helt likt hvordan jeg svarte i årene før jeg klarte å gå her. At du får orgasme er ingen bevis på at du ville ha sex selv om du strittet mot. At han behandler deg som dritt, er ikke din skyld! Det er bare han som forsvarer sine egne handlinger ved å legge skylda på deg. Jeg håper du klarer å finne styrken til å gå fra han i nær framtid. Det er dritskummelt å plutselig skulle stå alene, spesielt når man har blitt tråkket på og ødelagt som du har. Men jeg lover deg! Det blir bedre bare du kommer deg vekk. Det kan ta tid å bearbeide alt, men det blir bedre! Anonymkode: ebff6...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #19 Skrevet 16. mars 2021 Wow, du er midt inni det hører jeg. Der har jeg også vært.. Jeg sitter i etterklokskap og tenker på at jeg burde dratt til gamle venner etterpå, ikke familie. At jeg burde spurt politiet den natten om å kjøre meg til krisesenteret aller først. Jeg burde planlagt bedre før det tok helt av. Jeg burde ha vært en flinkere skuespiller de siste ukene, klart å lage planer og pakke uten at han fikk det med seg. I stedet ble jeg sterk, engasjert. Jeg skal ut. Jeg kjøpte togbillett. Men han hadde gjort meg til en slave, og han la godt merke til motet jeg plutselig hadde, jeg klarte ikke skjule det. Det skal du klare, du skal klare å spørre en venn om hjelp, du skal klare å sentrere deg selv om å komme deg ut av dette, på en trygg måte. Krisesenter, venner, familie, kontakt minst to av dem. Ikke lag en statement er mitt råd, gjør det stille og rolig, og trygt, og fort. Spill mer underdanig/nøytral mens du planlegger, enn det du føler deg i øyeblikket. Spesielt om du er alene. Som sagt, ikke la han lukte lunta for mye, det vil bare til en heftig periode med gaslighting og manipulering, og verre... Når du går så må du bare gjør det plutselig og fort. Allier deg gjerne med en mannlig venn i tillegg til en venninne om du har mulighet. To som kan komme å hente deg, i bil. Jeg gjorde det ikke da, men hadde noen mannlige venner som var med ute i byen en periode etterpå. Du tar med de aller viktigste tingene om du ikke får med alt på en gang. Det meste kan erstattes. Du bør få en ordentlig oversikt over tingene dine i tiden som kommer. Ikke pakk så det vises at du pakker, men se etter de, ta en rydderunde, vit hvor de er. Spesielt de viktigste tingene, sånn at det blir lett å finne de når du trenger dem. Når jeg sier ikke pakk synlig så mener jeg det, når du blir gaslightet så kan han finne på å begynne å flytte på ting eller gjemme ting unna når han merker at du begynner å samle sammen. Og gjøre masse andre rare greier.. Det kan bli en runddans igjen, og det vil du ikke, du skal ut nå!! Få oversikt, rydd, vit hvor det og det er, legg viktige papirer/pass en samlet plass. Da blir alt lett tilgjengelig når du faktisk skal pakke og dra. Har du noen du kan ringe Ts? Krisesenteret er selvsagt et godt alternativ også, men prøv en venninne først. Det gjør ingenting om det er lenge siden dere har pratet. Du/om du trenger hjelp etterpå, og dps. f.eks prater med deg så ber du om å få komme på traume-avdeling noen dager. Jeg burde bedt om det, men visste ikke jeg kunne, og etterhvert så ble hele min greie en greie som også handlet om min dysfunksjonelle familie noe som også gjorde at jeg ikke "kunne" legge meg inn også, en hel greie jeg ikke skal ta nå, som sagt -ta kontakt med noen du føler deg emosjonellt trygg med. Jeg vet du er forvirret og tåkete, men du skal klare dette! Du vet at dette er helt vilt, det skal ikke være sånn. Og nå skal du, forsiktig og stille, sende fra deg meldinger om hjelp og komme deg ut. Ta vare på deg selv nå, og vær litt "smooth operator" du "også" Kan du love oss å ikke forlate denne tråden før du har kommet deg ut? Anonymkode: 23668...b3f 9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #20 Skrevet 16. mars 2021 Oi. Jeg hadde ikke forventa å få så mye positivt, eller forståelse. Dette er bare veldig skummelt. Jeg skal gjøre noe, men jeg må finne en måte å gjøre det på. Foreløpig kan jeg ikke bruke særlig mye tid på telefonen uten at han vil vite hva jeg gjør. Jeg har lest den meldingen over svaret mitt så mange ganger nå og jeg begynner å få en slags oversikt over hva jeg vil ha med meg om jeg drar. Anonymkode: 882dd...1a9 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå