Gå til innhold

Hvorfor skal folk her prakke på andre at de har en diagnose, men bortforklarer hele tiden at noen feks er pen eller noe annet positivt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et eksempel er en tråd jeg så for noen måneder siden, der noen hadde autismespekterforstyrrelse og skrev at hn syntes det var feil å bli kalt «autist» fordi autist er det man kalle hardt rammede, mens de mer høytfungerende kalles Asperger, autismespekterforstyrrlese eller høytfungerende. 
Det var noen som svarte «jo du er autist når det er under autismespekteret». 

Men i tråder der folk skriver at de synes de er pene å se på, at de er slanke, stramme og er glade for at de slipper å telle kaloriene, nei da skal folk bortforklare det plutselig. «Du høres overfladisk ut» «du er ikke så pen som du tror du er» «det er ikke sikkert du er så tynn som du tror du er» «glad jeg har ekte verdier i livet».

Jeg synes det er ekstremt lett å gjennomskue i såfall. Du skal tro du er dårlig, men Gud forby å tro at du er noe bra.. 

Anonymkode: db85d...4c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et eksempel er en tråd jeg så for noen måneder siden, der noen hadde autismespekterforstyrrelse og skrev at hn syntes det var feil å bli kalt «autist» fordi autist er det man kalle hardt rammede, mens de mer høytfungerende kalles Asperger, autismespekterforstyrrlese eller høytfungerende. 
Det var noen som svarte «jo du er autist når det er under autismespekteret». 

Men i tråder der folk skriver at de synes de er pene å se på, at de er slanke, stramme og er glade for at de slipper å telle kaloriene, nei da skal folk bortforklare det plutselig. «Du høres overfladisk ut» «du er ikke så pen som du tror du er» «det er ikke sikkert du er så tynn som du tror du er» «glad jeg har ekte verdier i livet».

Jeg synes det er ekstremt lett å gjennomskue i såfall. Du skal tro du er dårlig, men Gud forby å tro at du er noe bra.. 

Anonymkode: db85d...4c1

Det må være folk som ikke har det godt med seg selv, og er så usikre at de blir truet av fremmede personer på internett. Man ser seg selv i speilet og vet ofte hvor man har seg selv hvis man stadig hører at man er fin og har pent utseendet eller noe fint med personligheten. Det sitter usikre mennesker som vil at alle skal være på deres nivå. Langt nede og rævva selvtillit. Når det er sagt er det kanskje lite ydmykt å skryte og det kan gjøre at folk tenker at det et overfladisk. Alt med balanse. Jeg vet jeg er tjukk dame, men ikke så fæl i trynet. Hører stadig vekk at jeg er flink til å kle meg, sminker meg pent og ser fresh ut. Jeg vet også at jeg har ti kilo for mye. 

Anonymkode: e638d...1d5

AnonymBruker
Skrevet

De bortforklarer ikke, men protesterer og innvender mot...

Anonymkode: 48b88...c4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir dårlig av å henge på KG for mye, det er så mange slemme, usikre og ekle mennesker her

Anonymkode: c3be4...482

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sånn er det på KG. Man skal heller ikke si at man er slank fordi man teller kalorier og tar vare på seg selv. Man kan ikke være sexy kvinne etter fylte 50 og menn over 50 er impotente osv.. Enten må du ignorere idiotien som renner ut her i tide og utide, eller bare la være å lese her inne. Kommer neppe til å endre seg. Jeg ignorerer ;) Uvitenhet og til tider forsøk på å provosere er vel folk uten noe særlig til eller svært dårlig selvtillit som står bak :)

Anonymkode: bcdb2...d82

AnonymBruker
Skrevet

Haha, ja.

Mange som koser for mye med egoet sitt. Som degger med det og forteller det masse løgner.

Anonymkode: b8d77...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...