AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Bryr dere ikke dere om at dere er en del av det som gjør livet til disse menneskene vanskelig? Transpersoner har mye større sjanse for å ta sitt eget liv og det er ikke bare fordi de ikke er fornøyd med egen kropp. Andre mennesker og media er delvis grunn til at transpersoner sliter, fordi i vår samfunn tror folk at det er "innafor" å mobbe denne minoriteten. Burde vi ikke stille spørsmål om hyppigheten vi tillater negative tråder om transpersoner her inne, KG? Det gjør jo bare dette forumet en platform for mobbing. Får de ikke nok at det i samfunnet generelt? Det må være utrolig slitsomt at alle, hvor enn man snur seg, føler at de har rett til å diskutere dine rettigheter og din eksistens. Som en venn av transpersoner er jeg veldig bekymret. Jeg ønsker at KG skal være en trygg plass for alle, men det er jo ikke det. Anonymkode: 348dc...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Selvinnsikt er alltid godt å ha. Anonymkode: 16121...ca1 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvinnsikt er alltid godt å ha. Anonymkode: 16121...ca1 Vi må ta opp dette problemet. Anonymkode: 348dc...aa4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bryr dere ikke dere om at dere er en del av det som gjør livet til disse menneskene vanskelig? Transpersoner har mye større sjanse for å ta sitt eget liv og det er ikke bare fordi de ikke er fornøyd med egen kropp. Andre mennesker og media er delvis grunn til at transpersoner sliter, fordi i vår samfunn tror folk at det er "innafor" å mobbe denne minoriteten. Burde vi ikke stille spørsmål om hyppigheten vi tillater negative tråder om transpersoner her inne, KG? Det gjør jo bare dette forumet en platform for mobbing. Får de ikke nok at det i samfunnet generelt? Det må være utrolig slitsomt at alle, hvor enn man snur seg, føler at de har rett til å diskutere dine rettigheter og din eksistens. Som en venn av transpersoner er jeg veldig bekymret. Jeg ønsker at KG skal være en trygg plass for alle, men det er jo ikke det. Anonymkode: 348dc...aa4 Det skal være plass til transpersoner i vårt samfunn. Mobbing er selvfølgelig forkastelig. Min erfaring er at de er i ferd med å bli mer og mer godtatt. Heldigvis. Mange som omtales i negative vendinger her på KG, enten man er trans eller ikke. Det må være lov å stille spørsmål ved om transkvinner skal benytte damegarderoben før kjønnskorrigerende operasjon f.eks. Men det er viktig å holde debatten ryddig og saklig. Anonymkode: e101e...efd 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det må være lov å stille spørsmål ved om transkvinner skal benytte damegarderoben før kjønnskorrigerende operasjon f.eks. Men det er viktig å holde debatten ryddig og saklig. Anonymkode: e101e...efd Jeg tenker at det er et spørsmål som kan diskuteres på en respektfull måte, men dessverre blir det ofte ikke det. Jeg kan skjønne at folk er forvirret og at de ikke forstår seg på transpersoner, men det er ikke andres feil at en person ikke er opplyst om et tema. Anonymkode: 348dc...aa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå