AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Hva synes dere om mennesker som ikke svarer når den bak kassen sier hei og hade? Anonymkode: d535e...230
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Noen ganger sier ikke den i kassa noe, andre ganger sier ikke kunden npe. olk har sine dage rog sitt å stri med, glemmer hvem som har hilst og ikke sekundet jeg har dratt kortet. Anonymkode: a5bbc...638 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Og noen ganger så svarer kunden, men så lavt (på grunn av støy) at kassedama ikke hører det og tror kunden er uhøflig. Anonymkode: 2f31f...2ca 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Hilser aldri. Har ikke behov for å kommunisere med underklassen. Anonymkode: 0f53a...930
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Jeg er ikke på butikken for å prate. Anonymkode: 8eb54...0d7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #7 Skrevet 15. mars 2021 Synes de er uhøflige og det trekker ned inntrykket jeg har av dem(hvis jeg ser det såklart) Anonymkode: 58244...377 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #8 Skrevet 15. mars 2021 Som kunde pleier jeg å si hei, men merker på dagligvarebutikker at ikke alle som sitter i kassa gjør det. Så da lar jeg de bestemme selv, sier de hei gjør jeg det tilbake Husk, du vet ikke noe om dette mennesket som sitter i kassa. Er kanskje på arbeidstrening eller annen utnyttelse av NAV, norgesgruppen drives jo delvis av NAV. De hater livet sitt og situasjonen de er i, ikke lett lett å klistre på seg et falskt smil og hei da. Så, ikke krev at noen skal si hei eller smile til deg på butikken. Vi mennesker lever stort stort sett under press. Vi velger ikke livet, det blir valgt for oss. Anonymkode: 486ff...abe 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #9 Skrevet 15. mars 2021 Folk som henger seg oppi sånne småting og kaller det for problemer og uhøflighet har nok ikke opplevd virkelig uhøflighet. Finn dere en hobby og vær opptatt av den heller. Anonymkode: d4e6e...36b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #10 Skrevet 15. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Som kunde pleier jeg å si hei, men merker på dagligvarebutikker at ikke alle som sitter i kassa gjør det. Så da lar jeg de bestemme selv, sier de hei gjør jeg det tilbake Husk, du vet ikke noe om dette mennesket som sitter i kassa. Er kanskje på arbeidstrening eller annen utnyttelse av NAV, norgesgruppen drives jo delvis av NAV. De hater livet sitt og situasjonen de er i, ikke lett lett å klistre på seg et falskt smil og hei da. Så, ikke krev at noen skal si hei eller smile til deg på butikken. Vi mennesker lever stort stort sett under press. Vi velger ikke livet, det blir valgt for oss. Anonymkode: 486ff...abe Jeg visste ikke Rema 1000 var en del av Norgesgruppen? Mange fra NAV på Rema 1000, også jobber de dugnad på søndager. Anonymkode: b4b7a...ffc
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #11 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg visste ikke Rema 1000 var en del av Norgesgruppen? Mange fra NAV på Rema 1000, også jobber de dugnad på søndager. Anonymkode: b4b7a...ffc Hvem har skrevet at norgegruppen hører til Rema? Jeg påpekte at norgesgruppen er storbruker av NAV-klienter. Det er også mange andre som bruker NAV-klienter, naturlig nok. Dette er ren utnyttelse av mennesker. Anonymkode: 486ff...abe 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Folk som henger seg oppi sånne småting og kaller det for problemer og uhøflighet har nok ikke opplevd virkelig uhøflighet. Finn dere en hobby og vær opptatt av den heller. Anonymkode: d4e6e...36b Nettopp, men kvinner har en tendes til å henge seg opp i mye. Anonymkode: 486ff...abe
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 Det er selvfølgelig frekt å ikke svare når noen sier hei til deg, men jeg tar ikke initiativ til den kommunikasjonen. Jeg svarer hvis den i kassen sier hei. Anonymkode: 03e0c...2ec
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #14 Skrevet 15. mars 2021 Tenker ikke over det, ikke noe jeg pleier å legge merke til. Synes man kan smile og si hei og hadet og gjør det jo selv, men det er vel ikke liv eller død? Hva tenker dere bak kassa? Jeg har jobbet i annen type varehandel, hyggelige tryner er jo hyggelig men det ødela ikke akkurat dagen min at noen var sure, sjenerte eller hadde på headset og stirret ut i luften hele transaksjonen. Who cares. Anonymkode: 0ef70...355 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #15 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Folk som henger seg oppi sånne småting og kaller det for problemer og uhøflighet har nok ikke opplevd virkelig uhøflighet. Finn dere en hobby og vær opptatt av den heller. Anonymkode: d4e6e...36b For mange, og særlig nå om dagene, er det dagens sosiale happening. Så jo ; det betyr noe, veldig mye faktisk. Jeg har mang en gang fått en bedre dag om kassepersonalet smiler og hilser og ønsker meg en fin dag videre. Anonymkode: 955c8...19d 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hilser aldri. Har ikke behov for å kommunisere med underklassen. Anonymkode: 0f53a...930 Men, du har ett behov for å gå dit? Hvem er bra nok for deg? Anonymkode: cb6e8...c0c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For mange, og særlig nå om dagene, er det dagens sosiale happening. Så jo ; det betyr noe, veldig mye faktisk. Jeg har mang en gang fått en bedre dag om kassepersonalet smiler og hilser og ønsker meg en fin dag videre. Anonymkode: 955c8...19d og selvsagt hilser jeg uansett. De som ikke er det er frekke, for du går ikke forbi og later som ingenting om du treffer folk på gata? Anonymkode: 955c8...19d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er selvfølgelig frekt å ikke svare når noen sier hei til deg, men jeg tar ikke initiativ til den kommunikasjonen. Jeg svarer hvis den i kassen sier hei. Anonymkode: 03e0c...2ec Nettopp. Fint reflektert. Anonymkode: 486ff...abe 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #19 Skrevet 15. mars 2021 Jeg savner tiden da ting var mer ukomplisert og man ikke måtte se gud og hvermann. Anonymkode: 0456a...508
Grandidosa83 Skrevet 15. mars 2021 #20 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva synes dere om mennesker som ikke svarer når den bak kassen sier hei og hade? Anonymkode: d535e...230 Hilser alltid - uansett om initiativet kommer fra meg eller personalet. For det første gir det positiv energi å anerkjenne/bli anerkjent. Jeg mener alle fortjener å bli sett i hverdagen - uansett om det er «Jørgen hattemaker» eller direktøren. Å hilse, smile, ønske folk en god dag osv. koster meg ingenting. For det andre er det en investering i kundeforholdet mitt. Som en som har jobbet 10 år i butikk fra ungdomsskole til ferdig utdannet, vet jeg at det (overraskende nok) er kundene man liker/anser å være høflig som får best service. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå