Gå til innhold

Noen spørsmål om maling og sånt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med å lage skrivebord til eldste lillegutt. Skal male 2 av 4 skuffefronter og en liten dør. Minste malingsenheten jeg har funnet (må innrømme jeg ikke har lett vanvittig mye... :sjenert: ) var på 1/2 liter. Ikke mye, men til det jeg skulle bruke det til hadde det holdt med 1 dl... :forvirret::roll:

Så hva gjør dere med malingsrester? Kaster, sparer...?!

...hm... :sur: ...teflonhjerne... :sur: Det var en ting til, men husker ikke hva det var... :sur:

Ja, kommer vel på det... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I enkelte fargehandlere er det mulig å kjøpe fargeprøver... Disse små boksene inneholder vel ca 1 dl tenker jeg. Kanskje det kunne være noe.... :-)

Skrevet
I enkelte fargehandlere er det mulig å kjøpe fargeprøver... Disse små boksene inneholder vel ca 1 dl tenker jeg.  Kanskje det kunne være noe.... :-)

:riste: 1/2 l er fargeprøve... :roll:

Skrevet
;) Okidoki... men prøv hobbybutikken da de har jo masse smågreier.....
Skrevet
...hm...  :sur:  ...teflonhjerne... :sur:  Det var en ting til, men husker ikke hva det var... :sur:

Ja, kommer vel på det... ;)

Jo, det var det! :)

På malingsspannet står det at det er støvtørt etter 4 timer - overmalbart etter 20 timer!!! :overrasket: Her var det bare et tynt-tynt lag - jeg kunne tørke over med hånda etter 2 timer uten å få noen på hendene.

Hva skjer om jeg maler over litt før...??!! :klø:

Skrevet

Hvis du har malingsrester, så sett lokket godt på. Så setter du boksen på hodet. Da holder malingen leeenge (kommer ikke noe luft til)! :)

Skrevet
Hva skjer om jeg maler over litt før...??!! :klø:

da sier det BANG!

det som kan skje er at malinga kleber seg litt,, og du kanskje ikke får et jevnt lag

Skrevet
da sier det BANG!

:overrasket::lol:

Skrevet

Du kan få flassing om du maler over før.

Du kan kjøpe hobbylack eller annen hobbymaling i hobbybutikken om du ikke vil ha rester. Men det er kanskje like dyrt som 1/2liter vanlig maling - vet ikke.

Noen malingsbutikker har malingsprøver (ferdigblandede farger) som er på ca 1 dl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...