Thomasine Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 Holder på med å lage skrivebord til eldste lillegutt. Skal male 2 av 4 skuffefronter og en liten dør. Minste malingsenheten jeg har funnet (må innrømme jeg ikke har lett vanvittig mye... ) var på 1/2 liter. Ikke mye, men til det jeg skulle bruke det til hadde det holdt med 1 dl... Så hva gjør dere med malingsrester? Kaster, sparer...?! ...hm... ...teflonhjerne... Det var en ting til, men husker ikke hva det var... Ja, kommer vel på det...
Elodi Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 I enkelte fargehandlere er det mulig å kjøpe fargeprøver... Disse små boksene inneholder vel ca 1 dl tenker jeg. Kanskje det kunne være noe.... :-)
Thomasine Skrevet 24. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2005 I enkelte fargehandlere er det mulig å kjøpe fargeprøver... Disse små boksene inneholder vel ca 1 dl tenker jeg. Kanskje det kunne være noe.... :-) ← 1/2 l er fargeprøve...
Elodi Skrevet 24. august 2005 #4 Skrevet 24. august 2005 Okidoki... men prøv hobbybutikken da de har jo masse smågreier.....
Thomasine Skrevet 24. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2005 ...hm... ...teflonhjerne... Det var en ting til, men husker ikke hva det var... Ja, kommer vel på det... ← Jo, det var det! På malingsspannet står det at det er støvtørt etter 4 timer - overmalbart etter 20 timer!!! Her var det bare et tynt-tynt lag - jeg kunne tørke over med hånda etter 2 timer uten å få noen på hendene. Hva skjer om jeg maler over litt før...??!! :klø:
mabe Skrevet 24. august 2005 #6 Skrevet 24. august 2005 Hvis du har malingsrester, så sett lokket godt på. Så setter du boksen på hodet. Da holder malingen leeenge (kommer ikke noe luft til)!
Pasha Skrevet 25. august 2005 #7 Skrevet 25. august 2005 Hva skjer om jeg maler over litt før...??!! :klø: ← da sier det BANG! det som kan skje er at malinga kleber seg litt,, og du kanskje ikke får et jevnt lag
Gjest Turi Skrevet 26. august 2005 #9 Skrevet 26. august 2005 Du kan få flassing om du maler over før. Du kan kjøpe hobbylack eller annen hobbymaling i hobbybutikken om du ikke vil ha rester. Men det er kanskje like dyrt som 1/2liter vanlig maling - vet ikke. Noen malingsbutikker har malingsprøver (ferdigblandede farger) som er på ca 1 dl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå