Imax Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 (endret) Her får dere en oppskrift på Tacograteng som er veldig god: 2 paprika 1 løk 1 boks hakkede tomater 500 g kjøttdeig m/tacokrydder 1 boks philadelfia 1 boks creme fraiche 1 pose tortillachips Revet ost Kutt opp paprika og løk, bland dette sammen med tomatene. Bland philadelfia og creme fraiche Brun kjøttdeigen Legg philadelfia/creme fraiche-blandingen i bunn av en ildfast form. Ha i paprika/løk/tomat-blandingen over (pass på å press ut litt av saften fra tomatene så det ikke blir så vått). Ha over kjøttdeigen Revet ost på slutten Stekes på 250 grader i ca 15 minutter Serveres med tortillachips og salat Endret 25. august 2005 av Imax
LilleBille Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 Det høres spennende ut - og skal prøves. Pleier selv alltid å lage "resteform" etter vi har hatt taco. Brekker opp rester av skjell eller tortillachips el. og legger det i en form - legger på det jeg har igjen av tacokjøtt, hakket løk, tomater og mais. Heller restene av tacosaus + litt rømme over og drysser over ost og gratinerer i ovnen ca 10 minutter Når det serveres med ostesaus er det nydelig.
Arkana Skrevet 24. august 2005 #3 Skrevet 24. august 2005 (endret) Høres spennende ut. Jeg lager en tacopai med vanlig paideig som kjevles ut i en paiform. Så steker jeg kjøttdeig, litt bacon, hakket løk, hvitløk og paprika som jeg blander med tacokryddermix og vann. Blander i mais og tacosaus på slutten og heller oppi formen. Drysser revet ost på og legger over et kjevlet paideiglokk og steker i ovnen (noen ganger dropper jeg pailokket og har istedet tortillachips over). Det serveres med kald rømme (evt rømme blandet med Maarud tortilladip) og guacamole. Annerledes, og godt. Endret 24. august 2005 av Arkana
Gjest Cerise Skrevet 25. august 2005 #4 Skrevet 25. august 2005 Høres spennende ut. Jeg lager en tacopai med vanlig paideig som kjevles ut i en paiform. Så steker jeg kjøttdeig, litt bacon, hakket løk, hvitløk og paprika som jeg blander med tacokryddermix og vann. Blander i mais og tacosaus på slutten og heller oppi formen. Drysser revet ost på og legger over et kjevlet paideiglokk og steker i ovnen (noen ganger dropper jeg pailokket og har istedet tortillachips over). Det serveres med kald rømme (evt rømme blandet med Maarud tortilladip) og guacamole. Annerledes, og godt. ← Dette hørtes veldig godt ut Arkana! Har du en oppskrift på den paideigen?
Gjest 1111 Skrevet 25. august 2005 #5 Skrevet 25. august 2005 Både trådstarter sin oppskrift og din Arkana høres gode ut Nam, ble sulten jo.
Nella Skrevet 25. august 2005 #6 Skrevet 25. august 2005 Det hørtes godt ut. Tacopai er også kjempegodt da. Egentlig så er det lettvint og greit også så slipppr man alle disse småbollene med ting.
Arkana Skrevet 25. august 2005 #7 Skrevet 25. august 2005 Dette hørtes veldig godt ut Arkana! Har du en oppskrift på den paideigen? ← 125 g smør smuldres med 200 g hvetemel. Bland inn et par spiseskjeer kaldt vann til en smidig deig. Lar den stå kaldt 30 minutter og kjevler ut i en form (husk å ta av en del til lokket, hvis du vil ha lokk). Prikker bunnen og forsteker ved 200 grader i ca 10 minutter. Så har du i fyll, legger på lokk eller tortillachips og steker ved 200 grader i 30 minutter.
Gjest Cerise Skrevet 25. august 2005 #8 Skrevet 25. august 2005 125 g smør smuldres med 200 g hvetemel. Bland inn et par spiseskjeer kaldt vann til en smidig deig. Lar den stå kaldt 30 minutter og kjevler ut i en form (husk å ta av en del til lokket, hvis du vil ha lokk). Prikker bunnen og forsteker ved 200 grader i ca 10 minutter. Så har du i fyll, legger på lokk eller tortillachips og steker ved 200 grader i 30 minutter. ← Tusen takk:) dette skal prøves ut snarest!
Gjest Cerise Skrevet 25. august 2005 #9 Skrevet 25. august 2005 testes i dag faktis,står i ovnene akkurat nå
Gjest 1111 Skrevet 25. august 2005 #10 Skrevet 25. august 2005 Du må fortelle hvordan det smaker! Har du pailokk eller tortilla på toppen?
Gjest Cerise Skrevet 26. august 2005 #11 Skrevet 26. august 2005 Jeg hadde tortillachips på toppen:) dette var en kjempegod rett som anbefales som et alternativ til vanlig taco. Hadde en grønn salat til, kjempegodt!
Gjest 1111 Skrevet 26. august 2005 #12 Skrevet 26. august 2005 Tror jeg skal lage i morgen, hvis kjæresten sier seg enig
Grooo Skrevet 28. august 2005 #13 Skrevet 28. august 2005 Oj! Og vi som har hatt vanlig taco i dag.. Jaja, neste gang
Gjest LoisLane Skrevet 1. september 2005 #14 Skrevet 1. september 2005 Her får dere en oppskrift på Tacograteng som er veldig god: 2 paprika 1 løk 1 boks hakkede tomater 500 g kjøttdeig m/tacokrydder 1 boks philadelfia 1 boks creme fraiche 1 pose tortillachips Revet ost Kutt opp paprika og løk, bland dette sammen med tomatene. Bland philadelfia og creme fraiche Brun kjøttdeigen Legg philadelfia/creme fraiche-blandingen i bunn av en ildfast form. Ha i paprika/løk/tomat-blandingen over (pass på å press ut litt av saften fra tomatene så det ikke blir så vått). Ha over kjøttdeigen Revet ost på slutten Stekes på 250 grader i ca 15 minutter Serveres med tortillachips og salat ← Går det an å bytte ut creme fraiche med rømme?
Gjest LoisLane Skrevet 1. september 2005 #15 Skrevet 1. september 2005 Ingen som vet om det går an? Har tenkt til å lage dette i dag...
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #16 Skrevet 1. september 2005 Ingen som vet om det går an? Har tenkt til å lage dette i dag... ← Jeg har ikke lagd denne retten, men jeg bruker ofte rømme og creme fraiche om hverandre. Det går helt sikkert bra.
Arkana Skrevet 1. september 2005 #17 Skrevet 1. september 2005 Ja, du kan fint erstatte crème fraîche med rømme.
Gjest LoisLane Skrevet 1. september 2005 #18 Skrevet 1. september 2005 Da jeg åpnet rømmeboksen ble jeg litt lang i maska... Spedde på med sur fløte, det ble riktig bra. Hadde i litt mais også. Gratengen slo godt an hos store og små (bortsett fra en grønnsaksvegrer).
Gjest mmmm Skrevet 5. september 2005 #19 Skrevet 5. september 2005 Laget tacogratengen i helga og syns den var kjempegod, takk for oppskriften! Har tenkt å lage den flere ganger, men vil da lage den sterkere; bytte ut tomatene med tacosaus på glass, og ha i halvparten av creme fraich/philidelfiarøren. Kanskje hakke noe jalapenos i løk-bandingen.
Imax Skrevet 9. september 2005 Forfatter #20 Skrevet 9. september 2005 Takk for gode tips til å gjøre den litt sterkere! Godt poeng. Når det gjelder å bruke rømme i stedet for creme fraiche, så må jo det gå. Jeg brukte Kesam, og det smakte digg. Grateng til helgen jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå